Gjest Be_my_guest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 En liten sak jeg lurer på. Jeg er gift og kona er fra tid til annen på byen med venninder. Etter slike byturer virker det som svært saliggjørende dersom disse damene har fått noen komplimenter og litt oppmerksomhet i løpet av kvelden. Helst da fra noen ordentlige karer som ikke er ute etter noe tull, men bare vil danse og more seg. Nå var hun på byen i helgen og nevnte at hun hadde fått noen komplimenter hun var svært fornøyd med. Vi snakket litt og så sa jeg at jeg skjønner nå etthvert hvor viktig det er for dere damer å få slik oppmerksomhet. Jeg er ikke så god på dette selv, men neste gang jeg er på byen skal jeg også gi komplimenter og oppmerksomhet til damer jeg kommer i kontakt med. Men dette likte ikke fruen! Hun synes absolutt ikke at jeg skulle gjøre dette. Så hva er det med dere jenter/kvinner. Dere vil gjerne ha komplimenter av andre gifte og ikke gifte menn når dere er ute på byen, men deres egne menn skal la være å gi komplimenter?? Er dette vanlig holdning og hvor er logikken???
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Logikk? Kvinner? Ikke gjør deg selv så vondt... Si akkurat det du sier her til fruen, men ikke forvent deg noen forståelig tilbakemelding. Du må jo fatte og begripe at det er alle de andre mennene som skal gi komplimenter til henne, DU skal bare gi henne komplimenter, for på denne måten er det jo bare hun som får bekreftelse. Veldig mange kvinner vil mislike at andre kvinner får bekreftelse, det gjør noe med rangorden. Mangel på sammenheng? Jepp.
Bex Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Det er forskjell på å gi og å få komplimenter! Får man et kompliment, er det et tegn på man er attraktiv, og det gir et lite selvtillittsboost! Men om man gir komplimenter, tar man på en måte initiativ overfor en annen. Jeg ville heller blitt flinkere til å gi komplimenter på hjemmebane, jeg Huff, dette ble dårlig forklart, men håper jeg fikk frem budskapet, hvertfall...
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Det er forskjell på å gi og å få komplimenter! Får man et kompliment, er det et tegn på man er attraktiv, og det gir et lite selvtillittsboost! Men om man gir komplimenter, tar man på en måte initiativ overfor en annen. Jeg ville heller blitt flinkere til å gi komplimenter på hjemmebane, jeg Huff, dette ble dårlig forklart, men håper jeg fikk frem budskapet, hvertfall... Forstår hva du mener og er enig med deg Han bør så absolutt bli flinkere med å gi henne komplimenter på hjemmebane og ikke gi de til andre kvinner ute . Det er jo ikke hun som gir komplimenter til andre menn,men hun som får og det blir forskjell i å gi og få
Gjest scruella Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Det at hun kommer hjem og forteller deg at hun har fått høre flere pene ting er kanskje hint om at hun ønsker bekreftelser fra deg, siden du selv sier at du ikke er så flink til å gi henne det. Og det er kanskje ikke så rart at hun ikke likte at du da forteller at du skal bli flinkere til å gi ANDRE kvinner komplementer når hun egentlig vil høre dem fra mannen hun elsker selv? Kort sagt, gi _henne_ mer komplementer. Alt fra små bekreftelser i hverdagen, til beundrende kommentarer når du vet hun har brukt tid på å stashe seg
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 En liten sak jeg lurer på. Jeg er gift og kona er fra tid til annen på byen med venninder. Etter slike byturer virker det som svært saliggjørende dersom disse damene har fått noen komplimenter og litt oppmerksomhet i løpet av kvelden. Helst da fra noen ordentlige karer som ikke er ute etter noe tull, men bare vil danse og more seg. Nå var hun på byen i helgen og nevnte at hun hadde fått noen komplimenter hun var svært fornøyd med. Vi snakket litt og så sa jeg at jeg skjønner nå etthvert hvor viktig det er for dere damer å få slik oppmerksomhet. Jeg er ikke så god på dette selv, men neste gang jeg er på byen skal jeg også gi komplimenter og oppmerksomhet til damer jeg kommer i kontakt med. Men dette likte ikke fruen! Hun synes absolutt ikke at jeg skulle gjøre dette. Så hva er det med dere jenter/kvinner. Dere vil gjerne ha komplimenter av andre gifte og ikke gifte menn når dere er ute på byen, men deres egne menn skal la være å gi komplimenter?? Er dette vanlig holdning og hvor er logikken??? Logikken ligger vel i at du er så dårlig i å gi henne komplimenter at hun får de andre plasser fra fremmede menn isteden for fra mannen hun elsker. At du da går ut og sier at du skal gi komplimenter til andre enn henne sier jo bare sitt.. Det er jo forskjell på å motta komplimenter og å gi selv. Hadde du likt at hun gav komplimenter til fremmede menn ute? Hun hadde sikkert synes det var stas om du fikk komplimenter fra kvinner ute Et tegn på at du er attraktiv
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Enig at du bør skjerpe kompliment-mengden til dama. Men det er unektelig ulogisk at hun vil ha komplimenter av fremmede menn, men ikke vil at mannen hennes skal gi komplimenter til andre damer?! Hun ser jo da ikke at mennene som gir henne komplimenter er akkurat som mannen hennes!
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Det at hun kommer hjem og forteller deg at hun har fått høre flere pene ting er kanskje hint om at hun ønsker bekreftelser fra deg, siden du selv sier at du ikke er så flink til å gi henne det. Og det er kanskje ikke så rart at hun ikke likte at du da forteller at du skal bli flinkere til å gi ANDRE kvinner komplementer når hun egentlig vil høre dem fra mannen hun elsker selv? Kort sagt, gi _henne_ mer komplementer. Alt fra små bekreftelser i hverdagen, til beundrende kommentarer når du vet hun har brukt tid på å stashe seg ops ser du kom meg i forkjøpet
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Enig at du bør skjerpe kompliment-mengden til dama. Men det er unektelig ulogisk at hun vil ha komplimenter av fremmede menn, men ikke vil at mannen hennes skal gi komplimenter til andre damer?! Hun ser jo da ikke at mennene som gir henne komplimenter er akkurat som mannen hennes! Det er jo ikke ulogisk at hun vil ha komplimenter, hun deler dem jo ikke ut? Er stor forskjell på å motta og å gi .
Gjest scruella Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 ops ser du kom meg i forkjøpet Er også enig med Mysticgirl at det ikke er ulogisk at hun vil ha komplementer. Hvem vil vel ikke ha det? Alle liker bekreftelser.
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Nei, DET er ikke ulogisk. Men det er ulogisk at hun ikke ser at de fremmede mennene som gir henne komplimenter (som hun jo ønsker) på byen, tilsvarer at mannen hennes gir komplimenter til fremmede damer på byen. Skal det være logisk må hun enten akseptere at mannen hennes får gi komplimenter, eller hun må klare seg med dem hun får fra egen mann. Skjønner du? Endret 10. desember 2007 av Tigress
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Trådstarter her. Noen har tydeligvis misforstått meg her. Eller jeg har uttalt meg uklart. Jeg er ikke dårlig til å gi komplimenter på hjemmebane. Vil egentlig si jeg er flink til det :rødme: . Ville bare høre hvordan kona ville reagere på dette utsagnet. Dersom alle skulle gjøre som hun sier ville jo resultatet bli at det ble svært få komplimenter å få. Jeg skjønner at det er forskjell på å gi å motta og sier ikke at jeg vil gi så mye komplimenter. Mitt utsagn var mest for å se på reaksjonen fra kona. Reaksjonen var vel egentlig som forventet
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Nei, DET er ikke ulogisk. Men det er ulogisk at hun ikke ser at de fremmede mennene som gir henne komplimenter (som hun jo ønsker) på byen, tilsvarer at mannen hennes gir komplimenter til fremmede damer på byen. Skal det være logisk må hun enten akeptere at mannen hennes får gi komplimenter, eller hun må klare seg med dem hun får fra egen mann. Skjønner du? Hvorfor skal det tilsvare at han skal oppføre seg likedan som andre menn????? Hvorfor må han det? Og selvsagt må hun godta at han får komplimenter fra andre kvinner! Det kan hun jo ikke gjøre noe med! Men å gi fra seg komplimenter blir noe annet som jeg har sagt hele tiden.Les svarene jeg har gitt FØR I DENNE TRÅDEN
Supramundane Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ser ikke helt problemet fra konas side. Å gi komplimenter er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er "ute etter noe". Hvis min samboer hadde gitt en helt tilfeldig dame et hyggelig kompliment når han var ute en gang, så kan jeg ikke si det hadde plaget meg. Akkurat som at jeg kan gi andre folk komplimenter når jeg er ute. Disse komplimentene gis på kryss og tvers av kjønn, og dreier seg ikke om (for meg) "så sexy rumpe du har", men .... "så flott du var på håret".. "så fine briller du har".. Det kan være hva som helst. Poenget mitt er vel at komplimenter kan være relativt uskyldige. Og hvis en tilfeldig mann på byen tolker mitt kompliment som at jeg har lyst på han, så er det veldig enkelt for meg å rette opp i den misforståelsen når den avdekkes.
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Mysticgirl, svaret ditt på mitt spørsmål er tydeligvis nei, du skjønner ikke hva jeg mener. Og jeg tror ikke jeg klarer å kommer gjennom til deg heller. Forøvrig så er resten av svaret ditt til meg helt irrelevant, jeg har ikke nevnt komplimenter fra andre kvinner i det hele tatt. Og du trenger ikke å skrike. Forøvrig kan du godt følge ditt eget skrikende råd. Du skjønner ikke det jeg skriver, men jeg har lyst til å diskutere i denne tråden, kan vi diskutere utenom hverandre? Endret 10. desember 2007 av Tigress
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 Forskjell på å gi og ta ja. Jeg liker også å få komplimenter fra andre menn, helst single og finner det litt ubehagleig om opptatte menn gir meg komplimenter som er over grensen for det rent vennskapelige. Det er likevel hyggelig med oppmerksomhet selvsakt, men fra opptatte menn er det også litt ubehagelg smatidig. Av samme grunn er det ikke ok at hverken jeg eller min mann gir komplimenter til andre som overgår grensen for det vennskapelige. (han kan gjerne si til venninene sine at de var pene i dag etec, det er jo bare vennskapelig og vi er for dårlige til å gi slike venskapelige kompliment). Vi holder vår kontakt med andre på et venskapelig nivå. Om andre menn ikke klarer dette får det være på dems kappe. Fordi om noen gjør noe mot meg, betyr ikke dette at jeg/min mann også kan ha rett til å gjøre dette mot andre. Det er en stor forskjell der.
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Mysticgirl, svaret ditt på mitt spørsmål er tydeligvis nei, du skjønner ikke hva jeg mener. Og jeg tror ikke jeg klarer å kommer gjennom til deg heller. Forøvrig så er resten av svaret ditt til meg helt irrelevant, jeg har ikke nevnt komplimenter fra andre kvinner i det hele tatt. Og du trenger ikke å skrike. Forøvrig kan du godt følge ditt eget skrikende råd. Du skjønner ikke det jeg skriver, men jeg har lyst til å diskutere i denne tråden, kan vi diskutere utenom hverandre? Om du ikke tåler å diskutere med med så er det bare å ignorer meg og ja jeg trenger ikke å kommentere det du skriver Men du må gjerne kommentere det jeg skriver. Og du må ikke føle deg støtt av det jeg skriver. Er bare meningene mine .Ikke noe personlig
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Forskjell på å gi og ta ja. Jeg liker også å få komplimenter fra andre menn, helst single og finner det litt ubehagleig om opptatte menn gir meg komplimenter som er over grensen for det rent vennskapelige. Det er likevel hyggelig med oppmerksomhet selvsakt, men fra opptatte menn er det også litt ubehagelg smatidig. Av samme grunn er det ikke ok at hverken jeg eller min mann gir komplimenter til andre som overgår grensen for det vennskapelige. (han kan gjerne si til venninene sine at de var pene i dag etec, det er jo bare vennskapelig og vi er for dårlige til å gi slike venskapelige kompliment). Vi holder vår kontakt med andre på et venskapelig nivå. Om andre menn ikke klarer dette får det være på dems kappe. Fordi om noen gjør noe mot meg, betyr ikke dette at jeg/min mann også kan ha rett til å gjøre dette mot andre. Det er en stor forskjell der. Enig med deg Det er også stor forskjell på komplimenter og :)Og min mann trenger heller ikke å opptre likt med andre menn heller
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2007 #19 Skrevet 10. desember 2007 Om du ikke tåler å diskutere med med så er det bare å ignorer meg og ja jeg trenger ikke å kommentere det du skriver Men du må gjerne kommentere det jeg skriver. Og du må ikke føle deg støtt av det jeg skriver. Er bare meningene mine .Ikke noe personlig Problemet er at du svarer ikke på det jeg skriver om...
victor78 Skrevet 10. desember 2007 #20 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Å spørre etter logikken blir helt feil. Enig med Tigress. Kona di syns det er flott at andre menn (gifte og single og alt som er) gir henne komplimenter, men hun syns ikke det er flott om du gir andre damer komplimenter. Eller, logikken ligger i at det blir gitt komplimenter til henne. Kona de mener nok ikke noe om disse mennenes oppførsel i forhold til sine partnere, den problemstillingen er irrelevant for henne. Det prinsippielle at hun verdsetter en oppførsel hos menn, som hun samtidig ikke aksepterer hos egen mann hopper hun elegant bukk over. Det som er relevant er at hun blir løftet opp av komplimentene. Likeledes vil hun ha all din oppmerksomhet og energi. Du skal ikke beundre andre kvinner, og langt mindre gi dem komplimenter. En slik oppførsel kan man faktisk kalle mye rart som ikke er overdrevent positivt, men det kan noen andre få lov til å gjøre. Endret 10. desember 2007 av victor78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå