Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Eldstebarnet har kastet opp tre ganger i natt.Ser heldigvis ut som om det verste er over nå. Ikke mer oppkast etter kl 05 natt til i dag. Jeg er hjemme fra jobb pga av dette, men har skikkelig bismak fordi jeg jobber i en barnehage som pga mye sykdom blandt personalet er skikkelig underbemannet for tiden. Barnet er 11 og jeg går selvfølgelig ikke på jobb og lar henne være her alene og uggen en hel dag, men hva med i morgen......?Minstebarnet er ikke i bhg i dag fordi han har vært mye "oppi" storesøster de siste dagene. (delt mat og drikke og mye suss og kos.)Han går på småbarnsavd i bhg og der er jo barna mer i kontakt med hverandre enn på stor avd, så jeg håper at ved å holde han hjemme så minsker jeg smittefaren...., men har jo ingen garanti for det. Ok at hun går på skolen i morgen og jeg på jobb? Jeg har flere barn og sånn sett regner jeg med at når vi først har fått dritten i hus så tar den runden....., men kan jo ikke holde alle hjemme i tilfelle vi får det.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Man skal holde seg hjemme 48 timer etter siste oppkast for å være helt smittefri. Dette har jeg fra legehold i kommunen jeg bor i, da dette var diskutert heftig i fjor da dette gikk på kommunens sykehjem. Men jeg tror nok at det er 24 timers regelen som praktiseres av de fleste.
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Toåringen holdes hjemme en spyfri dag. Samme som feber. En elleveåring som er uggen hadde jeg også holdt hjemme, men kanskje ikke vært hjemme selv for. 1
Helen Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Både jeg og min 11 åring har vært syke i natt. Han har hatt skikkelig diare, med fullt sengeskift, også var han veldig kvalm. Hadde det ikke vært for at jeg startet med oppkast og fortsatte med diare så hadde jeg reist på jobb i dag. Sønnen min er såpass stor så han klarer seg selv selv om han ikke er helt i form. Hvis diareen stopper i løpet av dagen og han ikke kaster opp kommer han til å gå på skolen i morgen.
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Trro vi alle må huske på at det ikke bare handler om hvordan barnet, ungdommen eller den voksne føler seg - men smittefare og den akutte omgangssyken som går nå skal man virkelig ikke spøke med. Hvor ubeleilig det måtte være å være hjemme fra jobb. Jeg mener det samme om forkjølelse også - blir overhode ikke imponert over de som tror de er så uunnværlige at de sitter og flagrer snørr og andre kroppsvæsker over oss som forsøker å holde oss friske. 1
Gjest ts Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Jeg hadde gått på jobb om min datter kun var litt dårlig. Men hun hadde fremdeles vondt i magen i dag tidlig og klagde over de samme smertene som kommer foran hver runde med oppkast.Å risikere at hun kaster opp og er alene er uaktuellt. Nå kan jeg ikke heller ikke komme meg hjem på 15 min om det skulle være noe, har ikke bil og det tar snaue 40 min å gå hjem-jobb. Men siden hun ikke har kastet opp mer til nå, så føler jeg jo at det er i grenseland mht å være hjemme fra jobb.... Hun får være hjemme alene i morgen.
Gjest Bodillen Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Omgangssyke smitter i opptil 2 dager etter at man har kastet opp siste gang, så jeg synes ikke noe om å sende barn avgårde til skolen noe kjappere enn det.
Liset Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 I barnehagen der jeg jobber kan barna komme i bhg etter en oppkastfri dag og i tillegg har spist og drukket mat.
Gjest =tentacle= Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Når hun er så mye som 11 år, klarer hun å passe håndhygiene godt på skolen neste dag. Barnehagebarn er mer oppi hverandre.
Gjest hemq Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 jeg spyr hele tiden, har ikke fått sovet i natt pga.spysyken. hva burde jeg spise for å få den bort?
Sophie-Ann Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 Du må la kroppen kvitte seg med viruset, så ikke ta kulltabeletter eller noe. Bland Farris og eplemost, drikk med jevne mellomrom. Spis ritz kjekt, da får du i det salt som binder væsken i kroppen. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå