Gjest LoisLane Skrevet 16. april 2003 #1 Skrevet 16. april 2003 Vi ønsker et ganske uformelt bryllup. Kunne egentlig ønske meg småbord, men tror ikke det er gjennomførbart i vårt lokale. Går det an å droppe bordplassering, og la folk sette seg akkurat der de ønsker? Bare jeg får sitte sammen med min nybakte, så...
Karoline Skrevet 16. april 2003 #2 Skrevet 16. april 2003 Veldig greit med bordplassering, slik at folk slipper å lete seg fram til en plass å sitte. Men det går jo an å plassere folk på en uformell måte...
Gjest Turi Skrevet 16. april 2003 #3 Skrevet 16. april 2003 Det går selvsagt an, men jeg tror det fort vil bli kaos Plutselig vil det være en plass her og en plass der, og par vil ikke kunne sitte sammen og sånn.... Tror det er greiest med bordplassering til middag.
Maxine Grey Skrevet 17. april 2003 #4 Skrevet 17. april 2003 Du har sikkert sett på disse sidene, men jeg sender dem likevel: http://www.dittbryllup.no/planleggeren/bor...dplassering.asp http://www.bryllupsweb.no/bordplassering.html http://www.bryllupsfesten.com/bordsett.htm Tenk gjennom det praktiske før du bestemmer deg. Det er vanskelig å sette opp en skikkelig bordplan, (som vertskap for bryllupet i familien strever vi mye med det), men det lønner seg sikkert å buke litt tid på det, å tenke seg inn i hvordan hver eneste gjest vil ha med disse og disse ved siden av seg. Vi lurer litt på å be gjestene karakterisere seg med tre-fire stikkord, og så passe på at de som sitter ved siden av hverandre har noe felles, da det er veldig mange som aldri har møtt hverandre før. I et bryllup satt jeg ved siden av en fyr som ikke sa et kløyva ord hele kvelden, hverken til meg eller noen andre, bare med dama si. Sånne bør helst få sitte ved siden av mamma'n sin. (Les: dama si). Hilsen meg.
Gjest Imax unplugged Skrevet 18. april 2003 #5 Skrevet 18. april 2003 Som gjest hadde jeg syntes at det var kjipt om det ikke var bordplassering. Kaos er vel ordet, pluss at da hadde jeg jo bare sittet sammen med de jeg kjenner, jeg setter meg ikke akkurat alene sammen med noen andre! Men, det er dere som bestemmer, gjør det dere synes er best! Lykke til.
monja Skrevet 18. april 2003 #6 Skrevet 18. april 2003 Bør man ha bordplassering på kaffegjester og? Vi skal ha bordplassering på middagen, men er usikre på kaffegjestene.....*unnskyld for at tråden skled ut litt* :oops:
Gjest Tex Skrevet 19. april 2003 #7 Skrevet 19. april 2003 Vi skal definitivt ha bordplassering til middagen, vi blir hundre mennesker og jeg har ikke tenkt å vente til august føpr alle får satt seg et sted. Synes det er greit med alt som er ordnet greit for gjestene, så kan de kose sseg i stedet for å tenke så mye. Til kaffe skal vi nok ikke ha bordplassering, da kan gjestene få sette seg der de vil. Men vi skal ha kaffe og middag i to forskjellige salonger, E bord til middag og småbord til kaffe.
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2003 #8 Skrevet 24. april 2003 Vi hadde bordplassering til middagen (selvom vi ikke var mer enn 40 stk), og det er veldig greit. Da er man også sikker på å få spredt gjestene litt, men samtidig så får de sitte sammen med noen kjente. Hvis dere skal ha et veldig uformelt bryllup, synes jeg ikke bordplassering er nødvendig. Når det gjelder kaffe, så synes jeg det blir veldig dumt med bordplassering, med mindre man skal ha noe spesiell underholdning som alle må få med seg. Hos oss splittet vi langbordet etter middagen, slik at vi fikk flere småbord. Mange valgte også å sitte ut og spise kakene siden det var så fint vær, mens noen foretrakk å være inne. Hos oss hadde det derfor ikke vært fornuftig å ha bordplassering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå