Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg ny laptop og har funnet en som jeg har tenkt å bestille (denne) og blir da og gå over til Vista ser det ut som. Jeg bruker XP Home til vanlig. Er det stor over gang? Er dere som har Vista fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fikk slått av de syke sikkerhetsinnstillingene ble jeg veldig fornøyd. Mange flotte funksjoner.

Skrevet

hvis du ikke er fornøyd, så kan du jo bare formatere pcn og legge inn det du føler for

Skrevet

Synes Vista er helt ok, jeg. Ser veldig frem til SP, selvfølgelig, men jeg har enda ikke opplevd å bli superduperskuffet.

Med det sagt; Vista Basic er oksepai.

Skrevet
Synes Vista er helt ok, jeg. Ser veldig frem til SP, selvfølgelig, men jeg har enda ikke opplevd å bli superduperskuffet.

Med det sagt; Vista Basic er oksepai.

Har ikke hørt om SP en gang jeg.. Men jeg valgete ikke Vista Basic, men Vista home premium. Er det dumt?

Hva mener du med oksepaien? :sjenert:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har vista på min bærbare. Som sagt over, når man får av de uutholdelige sikkerhetsinnstillingene så funker den bra. Fin å se på, men man kan også (såvidt jeg husker) skifte tilbake til utseende fra xp!

Skrevet

Helt greit men krever ekstremt mye av resursene til pc'n

Skrevet

Når du kjøper ny pc som kommer med vista så har nok denne nok ressurser fra før til å kjøre på dette operativsystemet. Jeg har hatt vista siden i sommer en gang, og nå synes jeg det er mye bedre enn XP. Men du trenger jo å vennes til det (som med alt annet..) Men ja, jeg mener å huske noe om en del standard sikkerhetsinnstillinger, men disse var ikke noe problem å gjøre noe med.

Vista er etter min mening mye raskere, mer oversiktlig, bedre design og jeg har ennå til gode å oppleve at noen program henger seg!

Det eneste negative jeg har å si om vista er at enkelte program ikke funker med vista ennå (som feks enkelte fra autodesk), derfor har jeg fortsatt XP på en maskin for å fortsatt kunne bruke disse programmene. Jeg regner med at om en stund så vil det uansett komme nye versjoner, og da er det nok bare å kutte ut den trege xp'en for godt! =D

Skrevet

Har kjørt Vista snart et år, og er veldig fornøyd. Før det kjørte jeg Windows Server 2003, men Vista inneholder en del funksjonalitet som XP ikke gjorde, så trengte jeg ikke det lenger. (Jeg jobber med IT.)

Jeg liker sikkerhetsinnstillingene. De er jo der av en grunn. Pleide å låse ned maskinen min så mye som mulig da jeg kjørte 2003, men det trenger jeg ikke lenger.

Liker også å kunne trykke på Windows-tasten, og begynne å skrive navnet på programmet jeg vil kjøre, evt et dokument jeg vil ha tak i, og så søker maskinen superraskt. Kjekt med programmer som jeg ikke helt husker hvor ligger, men jeg vet at jeg har.

Synes brukergrensesnittet (altså det du ser på skjermen) er finere enn både 2003 og XP.

Skrevet (endret)

Synes egentlig at Vista fungerer utmerket (og det kommer fra en som også bruker Linux). Bruker både Business- og Ultimate-utgaven og har så langt ikke opplevd problemer av betydning. Synes nettverksinnstillingene har blitt littegrann mer rotete, samt at det finnes noen bittesmå "småkryp" her og der, men ellers er alt støtt, stødig og kjører uten problemer. Jeg regner med at SP1 vil rette på mesteparten av de problemene som har dukket opp så langt.

Å skru av sikkerhetsinnstillingene kunne jeg imidlertid ikke i min villeste fantasi finne på å gjøre med mindre det fantes en vanvittig god unnskyldning for å gjøre det. At det er "plagsomt" er på ingen måte en slik unnskyldning. Som jeg skrev i en annen tråd: UAC er der for en god grunn! Det ville jo nesten vært typisk at man etter å ha slått av viktige sikkerhetsfunksjoner, gitt full pupp ut på nett, installert tvilsom programvare, samt på andre måter kompromittert systemet, er freidig nok til å skylde på Vista og Microsoft når tingene klikker i vinkel.. :kaffe:

Endret av javac
Skrevet

Jeg likte Vista etter at UAC ble skrudd av. Men så har jeg heller ikke for vane å gå bananas på nettet og installere en hel haug dritt. Og jeg kan nok til å vite at det stort sett er jeg som føkker opp når noe plutselig ikke virker lengre.

Søkefunksjonen er nydelig, og jeg liker at utseendet kan endres i større grad enn på XP. Jeg brukte ikke spesielt lang tid på å konfigurere hjemmenettverk gjennom Vista, selv om mye var en smule uvant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...