Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #1 Skrevet 16. april 2003 Hei, vet forsåvidt hva jeg skal gjøre med lammelåret, men er det noen som kan komme med noen spennende tips for å få den lille ekstra piffen? Gjelder både lammelår og tilbehør.
Gjest care Skrevet 16. april 2003 #2 Skrevet 16. april 2003 Fløtegratinerte poteter, smågulrøtter, babymais, sopp, bacon, sukkererter. osv. Mye godt man kan mekke sammen her. Nam nam, nå ble jeg sulten...
Gjest *Perser* Skrevet 16. april 2003 #3 Skrevet 16. april 2003 oi nå ble jeg sulten, det hørte godt ut :D
Gjest Kinga Skrevet 16. april 2003 #4 Skrevet 16. april 2003 Hvitløk; både i lammelåret og fløtegratinerte poteter, eller i bare en av delene. Krydre med rosmarin på lammelåret. Vibeke
Gjest Vega Skrevet 17. april 2003 #5 Skrevet 17. april 2003 Gni inn lammelåret med rosmarin, salt, pepper, og to tre fedd hvitløk. La det gjerne stå noen timer før du setter det i ovnen. Lav varme i flere timer gir best resultat. Tilbehør: gulrøtter, brokkoli, mandelpoteter, tyttebær. Bruk krafta fra panna i sausen. Du kan enten lage egen saus, eller bruke pose som basis. Tilsett gjerne litt brunost, litt soyasaus, par dråper sitron, pepper (smakes), muskatnøtt (veldig lite), rømme/fløte etc.
Marianne Skrevet 17. april 2003 #6 Skrevet 17. april 2003 Lammelår krydret med hvitløk, rosmarin, salt og pepper. Provence krydret fløtegratinerte poteter, provence lammesaus og friske grønnsker skal vi ha i dag. Er bare så utrolig godt
Tusenfryd Skrevet 17. april 2003 #7 Skrevet 17. april 2003 Jeg prøvde noe nytt i går - lagde salat og hadde varme, kokte potetterninger i. Salaten forøvrig bestod av cherry-tomat, rosmarin, smakstomat, oliven, ekebladsalat, ruccola, isbergsalat og fetaost - og så helte jeg over oljen som fetaosten var marinert i. Dette hadde jeg til lammekoteletter - enkelt og smakfullt.
MarianneE Skrevet 17. april 2003 #8 Skrevet 17. april 2003 Jeg prøvde noe nytt i går - lagde salat og hadde varme, kokte potetterninger i. Salaten forøvrig bestod av cherry-tomat, rosmarin, smakstomat, oliven, ekebladsalat, ruccola, isbergsalat og fetaost - og så helte jeg over oljen som fetaosten var marinert i. Dette hadde jeg til lammekoteletter - enkelt og smakfullt. Neste gang får du be meg på middag!
Gjest Snuppeliten Skrevet 22. april 2003 #10 Skrevet 22. april 2003 Lagde tidenes lammemiddag i går, vi spiste og koste oss nesten glugg ihjel! Nyyyydelig rosa lammestek, ovnsbakte poteter (poteter i båter, bare vasket - skall på! Olivenolje, grovt salt, pepper og tørket rosmarin over - stekes midt i ovnen på høy varme (250) til de er brune, gjennomstekte og litt sprøe i kantene, må 'rotes i' innimellom), gresk salat (tomater i båter, agurk, hvor jeg har skrellet bort en del av skallet og fjernet kjernen, i halvmåner, rødløk i ringer, calamatioliven, dressing av olivenolje og hvitvinseddik, litt nykvernet pepper over, fetaost i gode, store skiver, litt oregano over disse) og tzatziki (avrent yoghurt naturell, raspet agurk, litt salt/pepper og et par fedd hvitløk).....Med en god rødvin til - ååååå vi koste oss! Kjæresten 'trua' med å fri hihi=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå