Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Inspirert av et tv-program om henne, fikk jeg lyst å lese noe av henne. Men er ikke så gira på tema som raseskiller, miljø osv. Men hun har vel skrevet mye annet også?! Men jeg lar meg lett overtale altså!
Gjest Morgan le Fay Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Vel, hun var og er en politisk engasjert forfatter, så du vil ikke finne mye "kosemose"-litteratur hos henne. Jeg kan anbefale The Grass is Singing som en start; det er en relativt kort roman, og ikke så verst lettlest. Men den tar opp et tema du helst ikke vil lese om. Blant de nyere romanene kan jeg nevne The Fifth Child og The Good Terrorist som leseverdig, men egentlig er det vanskelig å plukke ut noen få bøker å anbefale.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Vel, hun var og er en politisk engasjert forfatter, så du vil ikke finne mye "kosemose"-litteratur hos henne. Jeg kan anbefale The Grass is Singing som en start; det er en relativt kort roman, og ikke så verst lettlest. Men den tar opp et tema du helst ikke vil lese om. Blant de nyere romanene kan jeg nevne The Fifth Child og The Good Terrorist som leseverdig, men egentlig er det vanskelig å plukke ut noen få bøker å anbefale. Ok, takk for svar. Kanskje begynne med The Grass is Singing. Min gullfiskhusk har allerede glemt hva den handlet om... Har du(eller andre) lest de som er litt selvbiografiske? Hun har jo levd livet, for å si det sånn, med mangel på morskjærlighet, hun reiste fra ungene sine osv osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Blant de nyere romanene kan jeg nevne The Fifth Child og The Good Terrorist som leseverdig, men egentlig er det vanskelig å plukke ut noen få bøker å anbefale. Jeg vil også sterkt anbefale "Det femte barnet".
Anglofil Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Vil som de over, anbefale The Grass is Singing, The Good Terrorist og The Fifth Child, samt The Golden Notebook. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå