bunadbrud Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er veldig usikker på om vi skal betale for en fotograf, eller om vi skal spørr noen blandt fotokyndige venner/familiemedlemmer. Vi ønsker å få rettighetene til bildene selv, siden vi skal bestille takkekort fra kortshop.com Men så er jeg så redd for at bildene amatørene tar skal bli dårlige, eller f.eks. at bryllupsdagen ender med regn og bildene må taes innendørs. Da skal det mer til for å få bedre bilder som amatør enn proffesjonell med studio.. Har noen erfaringer med det ene og det andre? Og hva ville dere valgt? Vi skal gifte oss i april 09 i Rogaland, slik at været kan jo være noe ustabilt.
Gjest K Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Bruk en proff!!! Er det noe jeg er glad vi brukte penger på den dagen er det bildene. De ble Så bra. en amatør ville aldri ha klart fet samme.
evilla Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Vi giftet oss i november, og vi tok bare bilder innendørs. Hadde en i familien som er flink til å ta bilder. Laget et "studio" i en stue, og tok mange flotte bilder. Vi syns det gikk kjempebra, var en veldig avslappet stemning siden vi kjente vedkommende veldig godt. Holder nå på å redigere bildene selv, det ser jeg jo nå at tar mye tid, men det er jo veldig kjekt og da. Og vi har hvertfall alle bildene selv, og kan gjøre hva vi vil med dem. Men vi fikk tak i det vi trengte av utsyr. "Lerret" kjøpte vi på ikea, også lånte vi fotolamper/blitzer..
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Kommer ann på hvor proffe disse amatørene er?! Er selv en ganske ny amatør fotograf, etter å ha gått på kurs, lest mye og ekprimentert en del så ser jeg fort at bryllupsbilder jeg før synes var ok er av veldig dårlig kvalitet. Dette gjelder ikke bare amatører men også "proffe". Kommer helt ann på hva dere selv forventer også. Tror vi kommer til å bruke en av mine fotovenner de er rimelig proffe amatører. Kunne sikkert fått enda bedre bilder om vi hadde undersøkt godt og funnet en god proff, men som Tuscany skriver så blir det hele mer avslappet om man kjenner den som tar bildene. Så rådet mitt er uansett om man velger proff eller amatør er at man kikker på bilder om fotografen har tatt tidligere, snakker om hvilke bilder/stil man kunne tenke seg (både en seriøs proff og amatør vil si i fra om dette ikke er deres spesialfelt) og ta noen prøve bilder. Lykke til med fotograf valget, det er en viktig del av dagen for det er bildene man sitter med i ettertid.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Kommer ann på hvor proffe disse amatørene er?! Og på hvor amatøerer "proffene" er.
Montezuma Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Proff!! helt klart! Har nettopp sett bildene fra en venninnes bryllup. Fotografen var en venn som er fotograf, men ikke med erfaring fra bryllupsfoto, og det ble ikke bra! samt at det var massevis av detaljer han ikke så under fotograferingen som jeg måtte rette på, for det var sike ting som jeg visste bruden ville irritere seg over på bildene.
mamma til 2 søte jenter Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Det kommer jo helt an på hvor viktig bildene er for dere. Jeg har en onkel som er en kanon dyktig amatør fotograf. Han tok bildene av min kusine å flottere brudebilde har jeg ALDRI sett!! Jeg tror ikke vi hadde leid inn fotograf for det er ikke SÅÅÅ viktig for oss med PERFEKTE bilder.
Betsy Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Proff fotograf er virkelig et must i forbindelse med bryllupet vårt. Bildene skal jo være minnene våre for resten av livet, så det synes jeg det er verdt å bruke penger på. Morsomt med amatørbilder også, men regner med at det blir en haug av de i tillegg!
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Amatør. Der vi skal gifte oss er proffene så amatører at vi har kommet frem til at vi heller bruker en nesten proff amatør fotograf vennine. Har et vennepar som giftet seg i fjor, de betalte mange penger for en av disse to proffene. Jeg har aldri sett så dårlige og kjedelige bryllupsbilder i hele mitt liv. Så jeg ville sjekket nøye hvor gode de proffene dere vurdere er før dere bestiller dem. Ikke noe er surere enn å betale mange penger for dårlige bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå