Flua Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 For første gang i mitt liv blir det ikke tradisjon å se på advenskalenderen på nrk, for jeg synes ikke dette er no særlig da. Jeg savner de koslige greiene, ja, gjerne litt traust, det er tradisjon. MEN, nå er da jeg over 40, og tenker at det er da vitterligen ikke laga for meg. Men......barna mine på 7 og 9 synes det er kijpt de og, selv om de til vanlig liker dette programmet. Nå har jeg gitt det en sjangs 9 ganger, men nei, dette er ikke advent for oss. Barna har slutta å se på, og jeg vurderer å kjøpe meg en video vi kan se hver dag istedet. Hva synes dere og deres barn? Er det topp, eller er det flere med samme mening? (Ja, vi har funnet avknappen, men jeg lurer på det er bare oss eller?)
monja Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Sønnen min vil ikke se det og jeg kan ikke klandre han. Det falt jammen ikke i smak til mor heller. Så vi setter på en DVD med Jul i Blåfjell når det er barne tv.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Jeg synes at vi som voksne godt kan ha en mening om det som barna våre ser på. Her er det litt både og... Hun på 5 ser på, andre ganger ikke. Det jeg synes er dumt med denne serien, er tempoet. Det er så heseblesende. Litt av poenget er jo å roe ned, her er det hurra meg rundt hele tida. Det synes jeg er dumt. En annen ting er at de fremstiller alle unger som helt like, men det er ikke hele tida jenta mi får med seg poengene. Har også lyst å kjøpe en annen adventserie...
kipa81 Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Gutten på 2 1/2 år skulle få sin første kalender. Han synes de pappfigurene er topp, men er ikke interessert i programmet egentlig. Og dessuten savner jeg det at man skal åpne kalenderen parallellt med de på skjermen. Jeg skjønner egentlig ikke hva pappkalenderen/ boken har å gjøre med programmet..... Hørte et godt utsagn om årets julekalender: "NRK må slutte å spise sukker". Akkurat så masete er årets kalender. Men det er vel en pengemaskin for NRK. Cd-salg og andre effekter vil vel gå for fullt allikevel...
Gjest lillagubban Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Savner Amalies Jul... Syntes det er dumt at ikke barna får ha en mer tradisjonell julekalender, det er jo det som er koslig og gir julestemning.
Samba Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er 32 og synes det er morsomt jeg da. Spesielt når Superkokkene skulle lage rislapper. Da satt jeg og humra og lo for meg selv. Jeg har en liten en på 11 måneder, og han synes det er gøy. Men så elsker han gjerne barne tv med ekte barn. Han smiler og ler til dem, og virker svært så fornøyd. Ellers er jeg enig i at dette ikke er som de "gode gamle" seriene ala Skomakergata og Jul i Blåfjell, men jeg synes det er et friskt pust jeg.
Arwen Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er 32 og synes det er morsomt jeg da. Spesielt når Superkokkene skulle lage rislapper. Da satt jeg og humra og lo for meg selv. Jeg synes også de er søte når de lager mat. Ellers kunne de godt roet ned noen hakk, men ellers er konseptet ganske artig egentlig. (Selvfølgelig) foretrekker jeg også de ordentlig julete julekalenderene, men synes ikke superjul er helt horribelt.
Kipa Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Min snart 4- åring liker det ikke! Vi ser også på dvd med blånissene, på Månetoppen. Men så reprise med Helena 9 mnd i dag, hun likte det..litt, ca 5 minuter ;-)
Chiquita Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Hverken 3 åringen eller 1,5 åringen vil se på dette programmet. Tror ikke de skjønner så mye når ting går så fort for seg. Det er ikke laget for de minste barna i allefall, slik jeg ser det...
Gjest Helen Parr Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Mine gutter på 4, 6 og 8 år synes dette er helt topp. De ser det gjerne en episode flere ganger, og hører masse på cd'en jeg har kjøpt. Spesielt superjulekokkene og Oddgeir er veldig populære.
Nigo-san Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Jeg synes det er litt masete, ungene synes det er artig (4, 7 og 9). Så er det noe med det at jeg er voksen, har masse forventninger til "julekosekos", og vokste opp med Vibeke Sæthers døøøøødstreige Lekestue også, så det har nok noe med det å gjøre...
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Når NRK skal frata oss voksne gleden av å se på julebarne tv så burde de da i hvertfall kommet med en erstatning. Det er ikke et eneste hyggelig juleprogram på tv i år. Kan ikke si jeg var overbegeistret for rød og blånissene heller, men barnas superjul tar kaka. Jul i Svingen var en serie jeg hadde stor sans for. Den var både stemninsfull og tradisjonell. Olsenbanden junior er også en fin serie med masse sjarm. Sitter bare å håper på at julemorgen skal komme i en koselig utgave i år jeg, synes det er så synd når den spesielle stemningen blir borte.
Gjest Dallandra Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 Ungene mine har aldri brydd seg om Barnas Supershow, og erklærte før desember, når de så reklame og jeg fortalte at dette kom på tv snart, at det der skulle de IKKE se. Jeg fant fram jul i Skomakergata, men så så de en episode av Barnas Superjul likevel, og nå er de hekta og maser om Barnas Superjul hele dagen. De er 3 og 4,5 år gamle. Jeg synes det blir litt for hesblesende, men Willys Jul liker jeg.
Pimbila Skrevet 9. desember 2007 #14 Skrevet 9. desember 2007 Mine gutter på 4, 6 og 8 år synes dette er helt topp. De ser det gjerne en episode flere ganger, og hører masse på cd'en jeg har kjøpt. Spesielt superjulekokkene og Oddgeir er veldig populære. Mine liker det også veldig godt. Jeg liker det også, selv om jeg ikke får like mye julefeeling som med Blåfjell osv. Har ikke kjøpt cdn ennå, men kommer til å gjøre det.
Cilla Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 Etter 9 dager er konklusjonen at jeg liker det ikke, men min nesten 4 år gamle datter elsker det, og hennes mening er vel viktigere enn min..... Vi glemmer ofte å skru på kl 18, så hun ser de på nrk.no
ToveM Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 9-åringen min liker det veldig godt..for dere som likte Jul i svingen, det går nå på dansk TV1, riktig nok dubbet til dansk, men dog..
pilutta Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 Jeg syns Barnas Superjul er stas. og ler godt av Oddgeir- og jeg er 25 år og uten barn... Har sett alle episodene, og dere har virkelig noen herlige scener i vente. Ellers supplerer jeg med Jul i Svingen på DVD, da det er noe av det fineste jeg har sett på TV- uavhengig av målgruppe.
pøbelsara Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Min datter på fem synes Barnas Superjul er helt topp! Både Oddgeir, superkokkene og Willy faller i smak. Hun ser det gjerne både morgen og kveld - og noen ganger også på nrk.no. Vi voksne synes også det er kjempegøy, og vi er 40+ begge to.
Gjest lillebøll Skrevet 10. desember 2007 #19 Skrevet 10. desember 2007 Grusomt. Og ungene vil heller ikke se det.
*Ariel* Skrevet 10. desember 2007 #20 Skrevet 10. desember 2007 Vi voksne synes det er anmasende, men jentungen på 8 digger det! Han på 11 ser med et halvt øye. Vi har kjøpt "The Julekalender" på dvd som de også ser, den liker de godt, men kjenner sangene godt fra før da vi har hatt den på cd i mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå