Gå til innhold

Ting som forsvinner fra pakken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en cd, til ei som jeg kjenner som bor i Ohio, en cd av en norsk artist, som du ikke får tak i der. For det første tok det 3-4 uker før hun fikk pakken, greit nok det, siden at det er ganske travelt på posten nå..men hun fikk kun brevet i pakken. Cd-en var stjålet, samt en melkesjokolade. Jeg bryr meg ikke om en sjokolade, men cd-en.

Jeg kan ikke forstå hvem som gidder å stjele ting fra pakkene som folk sender i posten..men det var ikke det jeg lurte på, er det mulig å få noe igjen fra posten? Jeg skrev jo på en sånn lapp hvor mye gaven var verd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man ikke sende det på en spesiell måte i så tilfelle?

Man får vel ikke noe tilbake på "vanlig" post?

Skrevet
Må man ikke sende det på en spesiell måte i så tilfelle?

Man får vel ikke noe tilbake på "vanlig" post?

Jeg vet ikke!

Bør jeg sende neste gave i en eske muligens?(julegave..selv om den kommer ei god stund etter jul:P)

..og teipe skikkelig :-P

?

Skrevet

Var det sendt som vanlig brevpost? Da har tror jeg du desverre ikke krav på noe, fordi sendingen ikke er forsikret

Skrevet
Jeg vet ikke!

Bør jeg sende neste gave i en eske muligens?(julegave..selv om den kommer ei god stund etter jul:P)

..og teipe skikkelig :-P

?

Det er ikke pakkemetoden som avgjører, men hvilken type forsendelse du har valgt, og betalt for :)

Skrevet

Ja, det er nok sendingsmåten som gjør det.

Når jeg skulle sende konsertbilletter til min far i posten kjøpte jeg en dyrere sendingsmåte, da var det forsikret opp til x antall 1000kr. Det var forsåvidt også rekomandert, men det var en tilleggsgreie der som forsikring.

Skrevet
Det er ikke pakkemetoden som avgjører, men hvilken type forsendelse du har valgt, og betalt for :)

Sendte som gave, og betalte det hun damen sa.. Hehe.. Tror hun tok betalt for hvor mye det kostet? Betalte 80 kr..

Ikke så veldig dyrt, men er litt plagsomt, at noen gidder å gjøre slike ting.

Gjest Jenna88
Skrevet
Jeg hadde kjøpt en cd, til ei som jeg kjenner som bor i Ohio, en cd av en norsk artist, som du ikke får tak i der. For det første tok det 3-4 uker før hun fikk pakken, greit nok det, siden at det er ganske travelt på posten nå..men hun fikk kun brevet i pakken. Cd-en var stjålet, samt en melkesjokolade. Jeg bryr meg ikke om en sjokolade, men cd-en.

Jeg kan ikke forstå hvem som gidder å stjele ting fra pakkene som folk sender i posten..men det var ikke det jeg lurte på, er det mulig å få noe igjen fra posten? Jeg skrev jo på en sånn lapp hvor mye gaven var verd..?

Jeg hadde tatt en telefon til Posten, ettersom du faktisk oppgav gavens verdi. :)

Skrevet

Det jeg mener er at du kan sende ting som a-post, verdibrev eller som pakke (carry-on-cash heter et produkt som man kan bruke til å sende utenlands) for å nevne noe. Det er forskjell på hva man har rett på avhengig av hvilken metode man har valgt. Ta en prat med dem på postkontoret, og hør hva de sier.

Skrevet
Jeg hadde tatt en telefon til Posten, ettersom du faktisk oppgav gavens verdi. :)

Det skader i alle fall ikke å sjekke det ut!!

Skrevet

Jeg trodde post som var sendt som pakke (dvs at du får et pakkenummer) var forsikret for opp til kr. 10 000,-. Sender du rekommandert er det enda bedre forsikret, men sender du som brev er det ikke forsikret i det hele tatt. I oppkrav er også bedre forsikret

Og jeg har forresten flere ganger opplevd at pakker er blitt borte, selv om de er sendt rekommandert eller i oppkrav. Noen ansatte i posten som blir fristet noen ganger. Gjelder særlig når jeg sender mobiltelefoner. Men posten sin kundeservice er veldig profesjonelle og greie å forholde seg til. Jeg ville ha sendt en mail eller ringt, for å høre om du har noen rettigheter.

Skrevet

Tror ikke det er sikkert at noen har stjålet CD'n og sjokoladen, det kan faktisk hende at tingene ble forbyttet når pakken ble åpnet av tollerene.

Har selv motatt et bilde at noen totalt ukjente personer etter at tollerene sikkert puttet ting feil etter at de hadde inspisert :fnise:

Ikke at det blir noe bedre av den grunn...

Tror også du bare kan glemme å få noe igjen av posten, for dersom tingene ikke ble borte i Norge så har ikke posten i Norge noe ansvar.

Jeg sendte en jobbsøknad med ekpresspost (skulle bruke kun 2 dager) som kunne spores på internett. Denne ble forsøkt levert i et helt annet land enn den var sendt til og kom ikke frem før etter 5 uker og da var jobben selvsagt allerede besatt av noen andre.

Skrevet
Har selv motatt et bilde at noen totalt ukjente personer etter at tollerene sikkert puttet ting feil etter at de hadde inspisert :fnise:

:skratte: har også opplevd at ting har blitt borte, men aldri fått noe ekstra i posten.

Tror heller ikke at det er noen vits i å klage.

Gjest Gjest_fjolla_*
Skrevet

Ring Postens kundeservice og gi beskjed om hva som har skjedd. Jeg sendte en pakke til et familiemedlem forrige uke og da pakken kom fram så viste det seg at det var noen som hadde sjekket innholdet. Innholdet var tydeligvis ikke interessant nok for alt som skulle være i pakker var der fortsatt. Men pakkene måtte pakkes om og det var jo ikke meningen at mottaker skulle se innholdet før julaften da. :kjefte:

Men ellers er erstatning noe som er forbehold registrerte sendinger med sendingsnummer.

Gjest Blondie65
Skrevet
Tror ikke det er sikkert at noen har stjålet CD'n og sjokoladen, det kan faktisk hende at tingene ble forbyttet når pakken ble åpnet av tollerene.

Tror også du bare kan glemme å få noe igjen av posten, for dersom tingene ikke ble borte i Norge så har ikke posten i Norge noe ansvar.

Jeg sendte en jobbsøknad med ekpresspost (skulle bruke kun 2 dager) som kunne spores på internett. Denne ble forsøkt levert i et helt annet land enn den var sendt til og kom ikke frem før etter 5 uker og da var jobben selvsagt allerede besatt av noen andre.

Det er greit nok at vi Bergensere føler at vi ikke er fra Norge men fra Bergen. Men jeg var ikke klar over at Posten har tatt dette så alvorlig at de tolldeklarerer varer fra Bergen til Oslo.

Det var en innenlands forsendelse og den har således ikke vært utsatt for klønete tollere.

Skrevet
Det er greit nok at vi Bergensere føler at vi ikke er fra Norge men fra Bergen. Men jeg var ikke klar over at Posten har tatt dette så alvorlig at de tolldeklarerer varer fra Bergen til .

Det var en innenlands forsendelse og den har således ikke vært utsatt for klønete tollere.

Oslo? Estrella skrev Ohio! :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Oslo? Estrella skrev Ohio! :)

Oooooooooops - sorry my bad.

Skrevet

Det kan være tollerne som har tatt den. Jeg er ikke oppdatert på hva som er lov å importere til USA, men enkelte land har noen helt utrolige tollrestriksjoner.

Skrevet

Samme hva som har skjedd, det gjør meg forbanna :fnise:

Men uansett, hun fikk pakken i en spesialkonvolutt, og det var det en beskjed som sa unnskyld for hendelsen. De sier ikke unnskyld hvis det er tollerne som har tatt den? Dessuten har jeg sendt det samme før, da gikk det helt fint :jepp:

Var det en Sondre Lerche-cd?

Nei.. Han er dårlig :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...