Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi bor i et leilighetskompleks, og har derfor mange nære naboer. Mannen som bor rett over vår leilighet er en av de mest irriterende mennesker jeg noen gang har vært borti. For det første har han helt siden han flyttet inn spilt høy musikk til alle døgnets tider. Siden vi bor rett under ham får vi bassen rett inn i leiligheten vår, som av og til begynner å riste. Til og med vår døve katt reagerer på dette.

Jeg skrev en saklig lapp for en god stund siden, hvor jeg påpekte at det i husreglene står at musikk ikke skal kunne høres fra en leilighet til en annen. Det ble bedre i en liten periode, men ble gradvis like ille igjen. Han kan finne på å plutselig sette på høy musikk klokka fem natt til mandag (har skjedd, jeg ble så frustrert at jeg begynte å gråte.) Han skjønner visst ikke helt at det bor andre mennesker her som faktisk har skole eller en jobb å gå til. Det virker ikke som han eier døgnrytme, så jeg tror ikke han har jobb selv.

Han har også arrangert fester midt i uka, masse mennesker, musikk og skråling, som har vart til klokka seks om morgenen.

Jeg vet faktisk ikke om andre har klaget til/på ham, kanskje er det bare vi som bor rett under som får "støyten". Jeg kjenner egentlig ikke noen i bygget her, så jeg har ikke pratet med dem om mannen.

En annen ting, som ikke er så ille i seg selv, men irriterende i sammenheng med det andre, er den utrolig høylytte sex'en han og dama(?) har. Våkner av det annenhver natt, da soverommet vårt er rett under deres. Hyling, skriking, stønning... De prøver av og til å skjule det med musikk, noe som ikke funker, det blir bare dobbelt så mye støy.

Og en tredje ting, denne naboen har også prøvd å lure til seg internettilgang på vår regning... Vi deler internett med noen jenter i toppetasjen, han hadde kommet til dem og sagt han hadde pratet med meg(!), og at jeg hadde sagt de skulle gi ham passordet. Så de ga det til ham. Jeg har jo aldri snakket med fyren en gang! Jeg fatter ikke hvordan det går an å være så frekk!

Jeg tør ikke konfrontere ham direkte siden han virker litt... bortreist og egoistisk. Vet ikke hvordan han vil reagere.

Jeg er også litt redd for å klage til huseier, siden vi selv har en katt som har en tendens til å mjaue litt høyt om morgenen når hun vil vi skal stå opp. Jeg er litt redd for at han skal bruke dette mot meg, og at huseier da skal tvinge oss til å "kvitte" oss med pusen vår. Vi har i løpet av de to årene pusen har bodd her aldri fått klager, så jeg vet ikke om noen hører det da.

Dette ble langt, men jeg er så frustrert for tiden, det er vanskelig å lese til eksamen med dundringen fra overetasjen. :gråte: Jeg er konstant på gråten av stress og irritasjon.

Noen råd og tips?

Endret av Ambivalent
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som et godt alternativ å enten skrive en ny, saklig, lapp, eller ta det ansikt til ansikt. Hvis du er redd for å måtte kvitte deg med pusen er det kanskje greit å prøve det først i alle fall?

Gjest Silmarill
Skrevet

Så utrolig kjedelig og frustrerende! Det er greit nok det at når man bor i et leilighetskompleks så må man regne med lyder fra naboen - men ikke til enhver pris! Man må jo ta hennsyn!

Det jeg reagerte mest på var dette med passordet til nettet :overrasket:

Jeg ville ha tatt opp det i første omgang for senere å komme inn på dette med høy musikk, regler mm.

Passordet bør dere endre snarest så han ikke snylter på deres internett, som dere betaler for!

Når det gjelder katt i borettslag (er det boretslag dere bor i?) så kan du ta det helt med ro! Det skal mere til enn en enkelt klage fra ett menneske...

Det lureste for deg er å skrive et brev til styret der du forteller om dine følelser omkring dette og hva du har gjort! Husk å ta med i brevet dette at du er redd han plutselig nå skal bruke katten din mot deg osv....

Lykke til! :rosasmil:

PS!Selv har jeg en klarinettspillende nabo på 10. året som spiller til alle døgnets tider - falskt er det også, men vi er så vant at vi bryr oss ikke lenger :fnise:

Skrevet (endret)

Og jeg som knapt tør å øve på tubaen min et par ettermiddager i uka, i frykt for å forstyrre naboene for mye... :fnise:

EDIT: Mangelfull setning

Endret av Wadjet
Skrevet
Og en tredje ting, denne naboen har også prøvd å lure til seg internettilgang på vår regning... Vi deler internett med noen jenter i toppetasjen, han hadde kommet til dem og sagt han hadde pratet med meg(!), og at jeg hadde sagt de skulle gi ham passordet. Så de ga det til ham. Jeg har jo aldri snakket med fyren en gang! Jeg fatter ikke hvordan det går an å være så frekk!

Fore en frekk nabo du har :hakeslepp:

Har du gjort noe mer med dette?

Skrevet

Du bør ringe til politiet hver gang han setter på musikk midt på natten. Hvis du får mange nok slike meldinger på ham kan du til slutt gå til eier og få ham kastet ut gangske lett. Katten din bør ikke spille noen rolle så lenge ingen klager på den.

Skrevet

Gå til huseier!! Det hadde jeg gjort for lenge siden!! Katta di er da ingenting i forhold til dette. Jeg vet så alt for godt hvor irriterende enkelte naboer kan være, og han her høres jo ut som om han passer best langt inni skogen der han kan bråke så mye han vil.

Når man bor i leilighetskompleks må man tåle litt støy i tide og utide, men man må også vise hensyn overfor de man bor sammen med.

Skrevet

hahahahahaha hahha haha sorry ass men... jeg ler. sikkert sykt irriterende, men jeg lo nesten bare litt av måten du skrev det på. heheh det kunne blitt lagt en god komedie av.

og hallo, det er jo forskjell på å ha en katt som mjauer, og på å ha bassen på 100 liksom. du må hvertfall gjøre noe med det!

Kanskje bedre du sier det face to face enn å skrive lapp. særlig det med internetten tok kaka ass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...