Gå til innhold

Clinique Clarifying Lotion fra 3 step. systemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg egentlig spør om er om det er noen form for syre i Clinique sin? sden fjerner døde hudceller, derfor lurer jeg. Liker godt MD Facial lotion og vil fortsette med den, men likte så godt 3 step systemet til Clinique (fikk prøver).

Også lurer jeg på om den siste fuktkremen i serien er for et serum å regne? den er for lett for min hud...trenger jeg egentlig den da (dvs. bør jeg ha en annen krem over, eller kan jeg droppe denne lotionen helt?)

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Den inneholder bare en bitteliten andel salisylsyre, og kan trygt brukes sammen med MD Formulations.

Skrevet
Den inneholder bare en bitteliten andel salisylsyre, og kan trygt brukes sammen med MD Formulations.

Takk :)

Skrevet

men det er veiktig at du bruker den gule kremen eller gelen etter du har brukt c.l fordi den tilbakefører det du tar fra huden med lotionen! dersom du bare bruker c.l. uten den gule kremen etterpå vil du ende opp med ganske tørr og "feil hud" etter hvert. har prøvd det selv, gikk bra en måneds tid, men etter det begynnte det å poppe opp mye kviser og dritt fordi huden ble feilernært utenifra....

MEN, den gule krem er ingen fuktighetskrem, så du trenger mer fukt etter denne uansett, så da kan du jo bruke MD-kremen din om den er god:)

vil bare advare mot å bytte ut den gule kremen med noe annet...

Skrevet (endret)
men det er veiktig at du bruker den gule kremen eller gelen etter du har brukt c.l fordi den tilbakefører det du tar fra huden med lotionen! dersom du bare bruker c.l. uten den gule kremen etterpå vil du ende opp med ganske tørr og "feil hud" etter hvert. har prøvd det selv, gikk bra en måneds tid, men etter det begynnte det å poppe opp mye kviser og dritt fordi huden ble feilernært utenifra....

MEN, den gule krem er ingen fuktighetskrem, så du trenger mer fukt etter denne uansett, så da kan du jo bruke MD-kremen din om den er god:)

vil bare advare mot å bytte ut den gule kremen med noe annet...

Takk :) Det er ikke MD krem, men lotion med Glykolsyre fra MD formulations jeg bruker. Bruker den om kvelden under fuktighetskrem, så jeg må bruke den i tillegg da. På kvelden får jeg først rense, ta på Clarifying lotion, MD Facial Lotion, så den gule, SÅ fuktighetskrem...du verden..hehe. men jeg synes huden ble så myk og god av disse Clinique prøvene jeg fikk (3 trinnssystemet) (nr. 2) så vil gjerne fortsette med det :) Er bare usikker på om jeg skal ha Clarifying lotion for combinert/ tørr hud, ELLER sensitiv hud nå på vinteren. den for kombinert (nr. 2) svir litt...blir litt rødflammet med en gang men det går fort over...men...når det blir ordentlig kaldt blir den kanskje for sterk?

Endret av kitekatt
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hold deg langt unna nr. 2; den inneholder store mengder alkohol, og er ikke bra for noen hudtyper. Få tak i den som heter Mild Clarifying Lotion, heller. Den er alkoholfri, men har samme effekt ellers.

Skrevet

ja, den er jo litt sterk, jeg bruker faktisk nummer 3 nå! men det går bra, har blitt litt avhengig av den rene følelsen jeg får av at jeg kjenner at det har effekt når det svir litt:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...