Gå til innhold

Bygge muskler. Hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Gjest Q + 20
Skrevet

Har lyst til å få oppmuskelmassen i bena og rumpen, da de har begynt å bli ganske slappe. Har begynt å trene med apparater, begynte for 3 uker siden, og trener nå jevnlig et program.

Men da jeg ikke har trent vekter før, lurer jeg på hvor lang tid det tar før man kan se noen resultater. Da jeg er svært utålmodig av natur, begynner jeg nesten å miste motivasjonen, siden alt ser like slapt ut.

Er det noen her inne som kan litt om dette og gitt meg et svar? Trenger det sårt, slik at jeg klarer å opprettholde motivasjonen med.

PS: Tar 3 X 15 pr. apparat, høres det greit ut? Og en annen ting, hvor fort og hva burde jeg spise etter trening. Er nemlig virkerlig interessert i å sette meg litt mer inn i denne verdnen.

Gjest the imp
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor mange ganger i uken du trener. Uansett tar det tid å bygge muskler som synes, kanskje spesielt hvis du er jente. Du bør nok smøre deg med tålmodighet ennå en stund, 3 uker er ikke veldig mye. 3 x 15 repetisjoner høres bra ut, dersom du ønsker å bygge litt utholdende og oppstrammende muskler. Ønsker deg lykke til :)

Gjest Q + 20
Skrevet

Trener 3 ganger i uken med vekter og en gang aerobic eller annen danse trening. Skjønner at jeg nok må være litt mer tålmodig enn jeg er. Håper at resultatene viser seg etterhvert.

Takk for svar!

Skrevet

Ant repetisjoner sier lite... Det som er viktig, er hvor stor prosent av maks du har når du tar disse repetisjonene... Men er du utrent MÅ du begynne med 50-60 % av maks....

Når det gjelder bana, vil jeg anbafale at du etter 2 mnd ender opp med 6-8 rep med 80% av maks....

synlige resultater tar måneder.... :wink:

http://www.iform.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...