Gjest Frk. Grønn Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Er det noen som har en anbefaling av en god strikkebok for nybegynnere? En som tar for seg ulike teknikker bl.a.
smaksløk Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Her har du noen forskjellige, alt etter smak.. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok...ng&offset=1 Har ei selv, men husker ikke navnet... som kun tar for seg de ulike teknikkene.. Men slik som den første på lista virker egentlig bra, for da kan du lage deg noe nyttig mens du lærer også.
Kladd Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 (endret) Dytter opp en gammel tråd. Søsteren min ønsker seg strikkebok til jul, hvor hun kan lære teknikk. Jeg tenkte kanskje at Strikk: ABC i strikketeknikker eller Strikk: ABC for strikkentusiaster kunne være et alternativ (Bokkilden). Jeg ser at den ene har nesten trippel pris av den andre, og lurer på om noen vet hva forskjellen på disse er? (Ser at tittelen er den samme for begge på engelsk..) Har du andre strikkeskolebøker du anbefaler? Edit: skrivefeil. Endret 29. november 2010 av Kladd
Cæsar Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Hei! Jeg har et par bøker som er veldig greie. Jeg er nybegynner selv, men har hatt glede av disse bøkene. Her er både noen oppskrifter og beskrivelse av teknikker. -"Strikkeboka" av Gerd Fjellanger. -"Strikk fra scratch" fra Du Store Alpakka. Dette er et hefte nærmest. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå