Gå til innhold

Ekkelt med bruskklumper i kyllingkjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, det er lite morsomt å knase på bruskklumper i kyllingkjøttdeig! Har all kjøttdeig slike brusk- og beinklumper i seg eller?

Vurderer sterkt å kutte ut å spise kjøtt, det er så ekkelt å "knase" seg gjennom et måltid!

Hva synes dere? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk aldri opplevd sånt med kyllingkjøttdeig - eller annen kjøttdeig for den del - men jeg kan se for meg at det er en kjip opplevelse ja.

Skrevet

Jeg får fnatt av slike harde biter i kjøttet, så jeg spiser ikke vanlig kjøttdeig nå lengre - finner det alt for ofte. Den eneste kjøttdeigen jeg ikke har funnet en eneste bit i er svinekjøttdeigen! Elsker svinekjøttdeig! :)

Skrevet

Hvorfor kan ikke Gildeog andre kjøttprodusenter selge rent og finmalt kjøtt uten brusk-og seneklumper som folk må spytte ut når det knaser...?

:tristbla:

Skrevet

Det synes jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Om man spiser grilla kylling så treffer man jo på brusk og sener hele tida.

Det er da ikke noe eklere enn at man spiser kjøttet fra kyllingen.

Kylling er jo små dyr da, det er sikkert ikke så enkelt å få bort alt.

Skrevet
Hvorfor kan ikke Gildeog andre kjøttprodusenter selge rent og finmalt kjøtt uten brusk-og seneklumper som folk må spytte ut når det knaser...?

:tristbla:

Hvis mange nok forbrukere er villige til å betale prisen for det, så hadde de gjort det alt. Bare se på prisen på karbonadedeigen! Tenk deg hvor mye mer en hadde måttet lagt ut for rene kvernede fileter tilsatt litt salt og vann.

Forøvrig må jeg ha vært veldig heldig med kjøttdeigen, da jeg ikke har opplevd å få knasedeig fra Gilde. Coop sin der i mot, skrumpa inn til ingenting. :(

Skrevet

Jeg har kjøpt kjøttkvern så jeg kverner egen kjøttdeig. Kjapt, billig og alltid ferk og fin. :) Ikke tar det mer enn 5 minutter ekstra heller å montere kjøttkvernen på kjøkkenmaskina på benken.

Skrevet
Om man spiser grilla kylling så treffer man jo på brusk og sener hele tida.

Du vet, når man spiser grillet kylling er det noe helt annet. Det spiser man med fingrene eller med kniv og gaffel, og da er man i den situasjon at man kan "styre unna" brusk, bein og skinn.

Kyllingkjøttdeig gir deg ikke den muligheten, fordi der heller man alt i stekepannen og steker det. Når man så spiser tacos elelr hva det nå måtte være, kan man altså risikere å tygge harde klumper av brusk og annet ekkelt.

Det du svarte var jo "så lenge annet kjøtt også er slikt så må dette være greit". Ja da...så lenge det er fattige barn i Afrika så må det være ok at Norge har uteliggere. :jepp:

Skrevet
Jeg har kjøpt kjøttkvern så jeg kverner egen kjøttdeig. Kjapt, billig og alltid ferk og fin. :) Ikke tar det mer enn 5 minutter ekstra heller å montere kjøttkvernen på kjøkkenmaskina på benken.

Det ville ikke være passende for alle oss amerikaniserte borgere som bare ønsker å få alt ferdig og rent...vi som ikke ønsker å vite hele prosessen og ennå mindre delta i den selv...

Skrevet

Ønsker en ikke å vite, så får en klare seg med det som er. ;)

Snart svimer vel folk av når de får vite at de spiser muskler når de får servert kjøtt. :roll:

Skrevet
Snart svimer vel folk av når de får vite at de spiser muskler når de får servert kjøtt. :roll:

Det stemmer ja.

Takke meg til det amerikanske samfunnet. der er det mer fokus på matestetikk. Folk ønsker ikke å vite om hele slakteprosessen de vil ha et rent og pent ferdig produkt. Det er hva vi betaler for.

Den norske gårdsmentaliteten er heldigvis forbheoldt de få...

Skrevet

Ergo ønsker folk å bli dummere og dummere? De ønsker mer ferdigmat hvor gudene vet hva det er puttet opp i, i stedet for å ha litt kjennskap til de ulike stykkene kjøtt og de egenskapene de har?

Se på amerikanerne. Er det virkelig sånn vi vil bli?

Skrevet
Se på amerikanerne. Er det virkelig sånn vi vil bli?

Absolutt!

Det sier voldsomt mye om deg at du er så fordomsfull overfor amerikanere.

Skrevet

Det er ingen spøk at amerikanerne stadig blir fetere. Den helsesituasjonen de står ovenfor er ikke noe en burde ønske her. Det koster enkeltmennesket og samfunnet mye. Ellers har jeg ikke noe i mot amerikanerne.

At enkelte ser på deres samfunn som et himmerik sier mye om de menneskenes naivitet. ;)

Det er mye bra i USA, men også ting som ikke er fullt så bra og helsesituasjonen og dens utvikling er vel et av de punktene en ikke trenger etterleve her?

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg blir faktisk direkte kvalm og mister matlysta av det der jeg. De burde da klare å ikke få det i kjøkkdeigen????

Skrevet

Er jeg den eneste som aldri har opplevd det mon tro? jeg har spist mye kjøttdeig i mitt liv og kan ikke huske å ha opplevd noe sånt..

Skrevet
Er jeg den eneste som aldri har opplevd det mon tro? jeg har spist mye kjøttdeig i mitt liv og kan ikke huske å ha opplevd noe sånt..

Jeg har heller aldri opplevd det.

Og er det én ting jeg savner fra USA, så er det nettopp kjøtt. De kan dette med kjøtt!

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei jeg sitter her jeg og skjønner ingenting av hva de snakker om heller.

Men så har jeg en venninne som mente at det var så mye griseri på kyllingfiletene - sener og blodårer. Jeg stirret lenge på henne - helt til jeg så de kyllingfiletene hun hadde kjøpt. De var ekle - rett og slett. Skift merke var mitt råd til henne.

Skrevet
Jeg blir faktisk direkte kvalm og mister matlysta av det der jeg. De burde da klare å ikke få det i kjøkkdeigen????

Enig... :sjenert:

Skrevet

Om vi skal ha helt rent kjøtt ville det betydd at vi ville hatt utrolig mye mer mat-avfall, siden vi ikke da ville brukt like mye av hvert dyr....

Er det det vi vil?

jeg er overhodet ikke i mot å spise kjøtt. Jeg gjør det selv hver dag, men jeg ønsker da at vi skal bruke mest mulig av dyrene vi slakter for å spise?

Problemet er vel heller at alt blir kjørt maskinelt slik at brusk ol som blir med lenger enn det skal ikke alltid blir oppdaget og dermed kommer i maten. Tror heller det er derfra vi bør ta det, og ikke begynne å snakke om amerikanernes måte å foredle kjøttet sitt. Det er vel en kjennsgjerning at de ikke akkurat er flink til å tenke miljø oppe i det hele....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...