Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjøper slik julekule i tre som er håndmalt med årstallet på.

Hvor får du kjøpt det, og hva er prisen? Jeg vet noen som ville likt dette. :)

Skrevet
Jeg har lyst å begynne å samle på Holmegaards julekrus (de i porselen, ikke glass). De er nokså dyre, rundt 700 kroner stk., så jeg vet ikke om jeg skal unne meg det.

Hm, har aldri sette Holmegaard krus, bare Royal Copenhagen. Er de nye av året?

Det er ikke Royal Copenhagen. Prøvde å finne dem på Holmegaard sine sider, men de er ikke der. Kanskje jeg har tatt feil? Søsteren min pleier å kjøpe til sin svigermor, jeg må spørre henne hvor de kommer fra.

Skrevet

Jeg samler på pepperkakeformer, fortrinnsvis av dyr.

Jeg har

- griser i 4 størrelser, alt fra lillefingerlengde til underarmlengde

- 2 forskjellige kaniner

- 2 forskjellige katter

- hund

- hest i 2 størrelser

- sjiraff

- bukk i 2 str

- løve

- elefant

Samt diverse koner og menner (i 4 str), nisser, engler, juletrær, blomster, stjerner og hjerter i ørten størrelser, stjerneskudd, måner, bjelle, osv.

Alle må selvsagt brukes opptil flere ganger når jeg skal bake, så det går med en hel dag omtrent..

Skrevet

Jeg samler på julekuler som er formet som ulike figurer. :)

Skrevet

Swarovski kommer hver jul med en ny krystallstjerne. Jeg kjøper en hver jul, og etter hvert blir stuevinduet helt nydelig!

Her er årets stjerne.

Skrevet

Jeg har over flere år samlet på et spesiellt juleservise (kaffe- og middags-servise). Den har dessverre gått ut av produksjon, men jeg har kommet over noen "rester" nå og da. Til slutt manglet jeg bare drikkeglass...

Men hva skjedde for en tid tilbake? Jo, i en forretning hadde de et restparti drikkeglass (til 1/2 pris!). Jeg "slo til" og kjøpte 24 stk! :hoppe:

Så nå er jeg tilfreds (men om jeg skulle komme over noe, kjøper jeg gjerne noen flere serveringsfat i forskjellig form og størrelse).

• 10 måneder senere...
Skrevet
Jeg samler på sånne små glassnisser fra Hadeland glassverk. De er i glass med rød eller blå lue, dere har sikkert sett dem - kjempesøte! :)

Disse samler jeg også på!! Har sikkert 7 stk til nå...

Skrevet

Samler på julebrus flasker fra jeg først smaker dem (som var i dag), og så panter jeg dem rundt den 20. desember:laugh: :laugh:

Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

Jeg samler på nisser i alle varianter,de siste åra har vi begynt å kjøpe store nisser som kan stå på gulvet,da det ikke er mere plass på hyller og slikt. Har mange nisser fra jeg var lita og det er veldig koselig å spare til mine barn.Ungene får også en ny nisse vært år og i en alder av 3 og 5 år så har de hver sin plast kasse med julepynt.

Skrevet
Tittelen sier vel sitt. Samler du på noe spesielt i forbindelse med jul? Må du ha en ny nisse eller engel i samlingen hvert år? Blir det ikke jul før årets julepynt fra Holmegaard, Georg Jensen eller lignende er i hus?

Selv er jeg svak for Georg Jensens julepynt og må i alle fall ha årets lysholdere hvert år. :fnise:

Hver år kjøper jeg noe nytt til juletreet. Elsker julen!!!! :rødme:

Skrevet

De swarowskistjernene og -snøfnuggene kunne jeg tenkt meg!

Skrevet

Jeg samler ikke på noe av juleting.

Heldigvis!

Begynner å bli uvel av alt unødvendig man skal lagre, oppbevare og bruke penger på.

Jula blir ganske koselig med ordinært pent servise og et forholdsvis forsiktig pyntet hjem også.

Swarovski kommer hver jul med en ny krystallstjerne. Jeg kjøper en hver jul, og etter hvert blir stuevinduet helt nydelig!

Her er årets stjerne.

Jeg kommer ikke inn på linken.

Kan noen være snill å lime inn hele? :)

Skrevet

Jeg brukte google, fant dem med en gang.

Gjest jensenfan
Skrevet

Jeg samler på juleuroene, nye hver jul, fra Georg Jensen.

Du som synes de minner om folie, du kan nok aldri ha eid en...

Skrevet

Da vi fikk vårt første barn kjøpte jeg en engel til jul som henger på juletreet, så har jeg kjøpt en engel hver til de hvert år. Og når barna en gang skal lage sin egen jul, får de disse med seg, sammen med mange gode minner... Og forhåpentligvis en ny tradisjon :)

Skrevet

Jeg har startet en ny tradisjon i år.

Har begynt å samle på disse:

http://www.glassoginterior.no/default.pl?s...&pageId=455

Og i disse skal vi ha bilder fra ting som betyr mye for oss. Har kjøpt en nå, der skal det være et bilde fra bryllupet vårt. Når det blir barn, skal det være bilde av dem. Spesielle bilder fra dager som betyr mye for oss.

Ser for oss fra ferier, bursdager, første bursdag til barna...ja mye å velge i

Da fårvi et vakkert juletre fylt av gode minner....

Skrevet
Jeg har startet en ny tradisjon i år.

Har begynt å samle på disse:

http://www.glassoginterior.no/default.pl?s...&pageId=455

Den var fin!

Vi samler på julekuler fra forskjellige steder vi har vært. Kjøper bare èn spesiell julekule fra hvert sted, hvis vi finner da. Har foreløpig 5 slike kuler, men ser for meg at vi etterhvert skal ha et juletre fylt med minner og historier.

Ellers samler jeg ikke på noe spesielt, men kjøper litt julepynt hvert år. Har hatt veldig lite julepynt, men begynner å komme seg nå.

Nå gleder jeg meg til jul :nissevink:

Skrevet
Den var fin!

Vi samler på julekuler fra forskjellige steder vi har vært. Kjøper bare èn spesiell julekule fra hvert sted, hvis vi finner da. Har foreløpig 5 slike kuler, men ser for meg at vi etterhvert skal ha et juletre fylt med minner og historier.

Ja, er det ikke koz å ha et juletre fullt av minner :rødme:

Så blir det mye mer personlig, og det liker jeg:-)

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Jeg samler ikkepå noe , men jeg sparer på julepynt og annet fra år til år. Etter hvert som årene går så hoper det seg opp med alt. Ser ingen grunn til å kjøpe nytt heller, når jeg har.

Dere som er unge kan gjerne samle og anskaffe dere litt nå og da, det er fornuftig ,økonomisk, og ikke minst veldig koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...