Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel sitt. Samler du på noe spesielt i forbindelse med jul? Må du ha en ny nisse eller engel i samlingen hvert år? Blir det ikke jul før årets julepynt fra Holmegaard, Georg Jensen eller lignende er i hus?

Selv er jeg svak for Georg Jensens julepynt og må i alle fall ha årets lysholdere hvert år. :fnise:

Skrevet

Jeg må nok snike meg litt inn her og si at jeg har begynt å samle på disney settet fra firkløveren. Har fått alle tallerknene nå + julefigurene. Har lyst på rettet av settet. Bortsett fra bestikk, det har jeg. Alt av lysetaker, sett til maten, kaffe service o.s.v har jeg veldig lust på, men det koster jo deretter..

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet

Jeg går på salg hver januar for å fornye julepynten min litt .. da kjøper jeg juleservietter og noe juletrepynt.

Det er SÅÅ kjekt å pakke det ut neste år ;)

Skrevet

Jeg har lyst å begynne å samle på Holmegaards julekrus (de i porselen, ikke glass). De er nokså dyre, rundt 700 kroner stk., så jeg vet ikke om jeg skal unne meg det.

Skrevet

Vi samler på Porsgrunds nisseservice, julebjeller med årstall som jeg henger i vinduet til jul og Goeble engler.

Skrevet

Vi samler på nisseservise fra Prosgrund og kjøper stadig noe nytt hvert år. Nå er det nesten komplett så da kjøper vi til litt mer tallerkener og sånt etterhvert som familien vokser.

Skrevet
Jeg har lyst å begynne å samle på Holmegaards julekrus (de i porselen, ikke glass). De er nokså dyre, rundt 700 kroner stk., så jeg vet ikke om jeg skal unne meg det.

Hm, har aldri sette Holmegaard krus, bare Royal Copenhagen. Er de nye av året?

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe årets Drøbak-nisse hvert år, men årets nisser er så like de som har være de siste årene så hopper over de i år.

Skrevet

Jeg samler på sånne små glassnisser fra Hadeland glassverk. De er i glass med rød eller blå lue, dere har sikkert sett dem - kjempesøte! :)

Skrevet

Jeg samler på juletrepynt. Haha. I en alder av 20, og fortsatt boende hjemme hos foreldrene (som da betyr at jeg ikke har eget juletre ennå), har jeg nok juletrekuler til å fylle 2 store trær. Det er da litt spesielle kuler og pynt, ikke ordinære røde plast kuler. Morro å dra til utlandet å kjøpe sånt :)

Skrevet

Hei

Jeg samler på nisser som jeg plasserer rundt peisen.(Har en stor peis med stein i skifer)

Prøv å bare kjøpe en nisse pr år og skriver årstallet på de. Det trenger ikke å være noe dyrt, men det er kjekt om de ikke er like.

Den eldste jeg har fikk jeg selv som barn av min farmor, så den er vel godt 25 år nå.

Ellers har jeg kjøpt en i året siden mannen min og jeg flyttet sammen for 14-15 år siden.

Jeg kjøper også en juletrekule pr år, gjerne fra utlandet. Men der blir det ofte mer enn en. :fnise:

Skrevet

TANKEN var jo at vi skulle det; bytte ut pynten gradvis med ordentlig pynt og gjerne samle på noe. Vi har masse julekuler og pynt fra IKEA og Bohus osv, tenkte å bytte ut plastkulene med glasskuler, men stort sett er det jo bare plastkuler å få tak i ;)

Georg Jensen sin julepynt ble jeg litt skuffet over; virket så simpelt. Gullfolie, liksom. Har kjøpt et hjerte fra Karen Blixens jul i år da, tenker det blir noe sånt fremover :)

Ellers er jeg veldig glad i nisser, men det må være litt størrelse på dem, og de skal være FINE.

Skrevet

Kunne tenke meg å samle på noe! Så jeg følger med her. :jepp:

Skrevet
Georg Jensen sin julepynt ble jeg litt skuffet over; virket så simpelt. Gullfolie, liksom. Har kjøpt et hjerte fra Karen Blixens jul i år da, tenker det blir noe sånt fremover :)

Det er da ikke spesielt myle gullfolie i Georg Jensen sin julepynt. Jeg har sett noe i Golden Christmas-serien som Georg Jensen inngår som en del av. Men Georg Jensen julepynten er i messig belagt med gull. Særlig synes jeg juletrekulene er fine.

http://www.georgjensen.com/English/Collect...Collection.aspx

Gjest lillebøll
Skrevet

Kjøper slik julekule i tre som er håndmalt med årstallet på.

Skrevet

Har samlet på Holmegaard sine julekarafler og små drammeglass.-Nå er det mer enn nok, for jeg har jo ikke så mange gjester i jula. :fnise:

Ellers pleier jeg også å kjøpe julepynt på salg i januar, mange gode kupp der.

Skrevet

Jeg samler presanger :lur:

Og helt ufrivillig diverse mengder gyselig julepynt jeg får fra diverse tanter og en noget sær venninne, selvsagt uten byttelapp, for de har best smak i hele verden nemlig, og derfor må de redde meg fra min dårlige smak ved å nekte meg å bytte ting... Jeg er ikke kristen, og har null interesse av engler med og uten glitter, i diverse størrelser, fasonger og materialer.

Skrevet
Det er da ikke spesielt myle gullfolie i Georg Jensen sin julepynt.

hehe, jeg synes det SER ut som gullfolie mye av det :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi prøver å samle på minst mulig. I år måtte vi kjøpe en del julepynt fordi vi ikke hadde noe fra før, men begrenser det så mye som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...