Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er invitert på hyttetur sammen med en kamerat og noen kompiser av ham. Kjæresten min er invitert med også, men han har eksamen, så han har ikke tid. Jeg drar uansett, det er 50cm nysnø der oppe, så å sitte og ruge i byen er uaktuelt! Sprøsmålet mitt nå er: hva synes dere om å dra på tur med bare menn? Årsaken til at jeg spør er at jeg stadig har fått høre kommentarer som "hva sier typen din til det, da?", eller "gjør du det mot kona hans?" når jeg har dratt på tur med en gift kompis. Og så lurer jeg på: er folk virkelig så mistenksomme? Jeg synes nemlig det er helt greit, og det synes kjæresten min også. Så jeg er egentlig bare nysgjerrig på om vi er litt uvanlige, da.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Helt greit. De kompisene jeg har som jeg kjenner godt nok til å dra på hyttetur med kjenner vi begge og er trygge på. Jeg kjenner også kjærestene til disse kompisene så godt at også de er trygge på meg. Derom noen av de skulle ha et problem med det får heller han holde seg hjemme da dette er hans ansvar og ikke mitt. Det at de er kompiser av både deg og kjæresten din gjør det jo også lettere. Dersom kjæresten min var invitert på en tur med bare jenter og jeg IKKE var invitert (ikke bare at jeg ikke kunne være med9 hadde jeg kanskje ikke godtatt det fullt så lett.
Adonia Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 jeg synes det er helt greit :-D jeg har vært på guttetur alene som jente flere ganger jeg, men da har kjæresten også vært med så det blir jo litt annerledes. jeg kan virkelig ikke skjønne at folk reagerer på det. man må jo få lov til å ha venner av motsatt kjønn selv om man er i et forhold?
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er enig med deg, men det forventet du vel kanskje også... Det eksemplet du nevner, det med bare jenter og kjæresten min, det har jeg også hørt før - ville jeg latt ham dra etc. Jeg vet ikke om jeg ville, men det er helt hypotetisk i realiteten - jeg drar på tur med gutta fordi jeg ikke kjenner så mange jenter som drar på den type tur. Men hvem skulle kjæresten min reise på tur med liksom - hvor skulle han finne en haug med turdamer plutselig? Da ville jeg nok blitt sur, men mest fordi jeg også vil på tur, ikke fordi de var damer!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Det eksemplet du nevner, det med bare jenter og kjæresten min, det har jeg også hørt før - ville jeg latt ham dra etc. Jeg ville også latt ham dra så klart. Det går begge veier, kan jeg kan han. Men jeg hadde lurt litt på hvorfor jeg ikke var invitert med, eller hvorfor han ikke ville ha meg med? Jeg hadde nok mer tenkt dette om det var bare jenter han skulle dra med enn bare gutter. Bare gutter kan liksom være "oss gutta" men den har han ikke om han drar med bare jenter. Hadde jeg også vært invitert med men ikke kunne hadde jeg ikke hatt problemer med å la ham dra. På den andre siden har han ingen venniner han er så gode venner med at han kunne dradd med bare jenter på tur. Han hadde kjeda seg da.
Gjest Tulipa Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg må si at jeg hadde lurt fælt om mannen min hadde reist på hyttetur med en annen kvinne og jeg hadde ærlig talt aldri reist på hyttetur med kun en eller flere andre menn uten mannen min. Mange forklaringer på dette - men først og fremst så vet jeg at mannen min hadde blitt utrolig sjalu om jeg hadde kommet hjem og sagt at jeg skulle reise på hyttetur med en gjeng uten å invitere med ham også .. Såfremt det ikke dreide seg om en venninnegjeng, da - selvsagt - det blir noe annet. En annen forklaring er at vi har utrolig lite tid sammen fra før - så den lille tiden vi begge har fri ønsker vi å tilbringe sammen .. Kankskje det var annerledes i ungdommen - men det er så lenge siden at jeg knapt husker tilbake .. Men jeg husker jo forresten at hytteturer det var noe jeg stort sett reiste på med kjærestene mine ..
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Ettersom det er felles venner hadde jeg absolutt ikke reagert.. De fleste i venneflokken våres har uansett kjæreste om man skal tenke på det verste, så noe hadde nok ikke skjedd. Selv er jeg mer med guttevennene mine enn jentevennene mine, rett og slett fordi jeg har færre av dem.
Nabodama Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Vanskelig å svare generelt på det, i og med at alle har sin egen setting, og svarer ut fra det. Det spørs jo også hvordan forholdet mellom vennene er...er det helt avklart og greit, som i deres tilfelle, blir det annerledes enn om det hadde vært noe en ikke føler seg helt vel med. Kanskje har det vært episoder med flørt, eller noe sånt, da er det kanskje ikke like lett å synes det er greit å sende partneren på tur med venner av motsatt kjønn. I vårt tilfelle ville det vært rart, og kanskje ikke greit i det hele tatt, ettersom ingen av oss har nære venner av motsatt kjønn.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Jeg synes du skal gjøre som du og din mann synes er best og ikke bry dere om skitt kommentarer fra andre. Det viktigste er at dere er komfortable med det.
Gjest Bond Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 (endret) Helt greit - spesielt hvis han var egentlig invitert med og kunne ikke reise. Jeg har ingen problemer heller hvis samboeren min skulle reise til en tur med bare jenter hvis ikke jeg kan reise. Men hvis jeg ikke blir invitert med, selv om jeg kunne reise - hadde det vært litt rart. For min del går det begge veier - vi begge har jo gamle venner av begge kjønn (jeg tror jeg har noen flere guttevenner enn han har jentevenner, men begge har noen i det minst), og venner er jo venner og det er det. Spesielt når det gjelder å gå på tur med en gjeng. Hva skal du gjøre der da - ha massivt mye gruppesex med alle gutter? :-D En kan jo ikke bli så mistenksom heller? Endret 9. desember 2007 av mrs_bond
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Jeg synes du skal gjøre som du og din mann synes er best og ikke bry dere om skitt kommentarer fra andre. Det viktigste er at dere er komfortable med det. Det er jo i realiteten det vi gjør også, men det er hyggelig med støtte uansett! Takk for svar alle sammen, jeg må innrømme at jeg er litt glad for at det er flere som synes dette er greit - som sagt, jeg har fått huden full av folk som ikke kjenner verken meg eller turkamerater før, og lurte litt på om det virkelig er så farlig.
Kandis Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor folk syns de har rett til å gi deg "huden full", når dette er greit for både deg og kjæresten din. Det er jo det som teller og så lenge begge er komfortable med situasjonen så er da ingenting bedre enn at man kan ha venner av motsatt kjønn uten at det skaper trøbbel.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 Om guttene som skulle på hytta hadde vært broren min pg hans kompiser tror jeg nok jeg ville blitt med. Men om det var bare kompiser så tror jeg faktisk ikek min mann ville satt pris på det nei. Likeså hadde nok ikke jeg satt pris på om han hadde dratt på hyttetur med bare damer heller. Har hørt for mange historier om hva som kan skje sikkert.... Jeg hadde nok lurt fælt om en veninne hadde skullet på en slik tur, så spm ang det må du nok bare regne med. Men fint for dere da at dere har et slikt forhold. Skal bli spennede å se om dere er sammen til dere blir gamle...
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #14 Skrevet 9. desember 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor folk syns de har rett til å gi deg "huden full", når dette er greit for både deg og kjæresten din. Det er jo det som teller og så lenge begge er komfortable med situasjonen så er da ingenting bedre enn at man kan ha venner av motsatt kjønn uten at det skaper trøbbel. Nei, det er det jeg ikke skjønner heller, og det pleier jeg å si i fra også. Men tenkte kanskje at reaksjonene ville være fra slike som har gitt meg huden full da, så kunne jeg spørre! Det mest irriterende er når folk kommer til meg og gnager fordi jeg har en kompis som er gift (kona hans ikke har noe problem med at vi er på tur sammen - hun kjenner både meg og min samboer godt) og det burde liksom være mitt problem!?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 Men fint for dere da at dere har et slikt forhold. Skal bli spennede å se om dere er sammen til dere blir gamle... Har man potensiale for å være utro kan man være det om det også er gutter på turen og ikke bare jenter og omvendt for henne. Skal man være utro kan man være det på en fest, på en dass på byen etc. Ikke minst er de fleste utro med dem de møter og reiser med fra jobb. Bør da partneren ikke jobbe heller?
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 Jeg hadde nok lurt fælt om en veninne hadde skullet på en slik tur, så spm ang det må du nok bare regne med. Men fint for dere da at dere har et slikt forhold. Skal bli spennede å se om dere er sammen til dere blir gamle... Som jeg sa: jeg liker å dra på tur, og kjenner ikke så mange turdamer. Er nok mer sannsynlig at Tiger og Tigress er sammen om femti år, enn om Tigress fant seg en som ikke liker at hun drar på tur. Selv om det må bli med gutta... Eller om Tiger måtte finne seg ein dame som ikke ville på tur...
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 Som jeg sa: jeg liker å dra på tur, og kjenner ikke så mange turdamer. Er nok mer sannsynlig at Tiger og Tigress er sammen om femti år, enn om Tigress fant seg en som ikke liker at hun drar på tur. Selv om det må bli med gutta... Eller om Tiger måtte finne seg ein dame som ikke ville på tur... Du trenger absolutt ikke forsvare deg mot meg. Jeg sier jo at det er fint at dere har det slik. Selvfølgelig skrev jeg også at jeg er spent på om dere alltid kommer til å være sammen, det betyr IKKE at dere ikke kommer til å være det.. Noe funker for enkelte men ikke for flertallet. Det er nok slik det er i denne situasjonen. Jeg føler kanskje du trenger bekreftelse på at det du gjør er ok? Siden su startet denne tråden? At det er et lite snev av usikkerhet i deg på om dette er ok? Ellers tror jeg faktisk ikke du hadde spurt oss om råd og synspunkter. Slik som jeg kommer med mine synspunkter. Og de må du nesten bare tåle siden du spør
Arkana Skrevet 9. desember 2007 #18 Skrevet 9. desember 2007 De som ikke kan skjønne hvorfor dere gjør det slik er sannsynligvis de det ikke ville vært naturlig for å dra på hyttetur med kun det motsatte kjønn (og som kanskje har vanskelig for å forestille seg at det kan være annerledes for andre par). Det betyr ikke at de prinsippielt er mot det, men at det i deres situasjon ville være merkelig. Min mann har f.eks. få nære kvinnelige venner, det ville derfor være veldig rart hvis han helt plutselig etter flere år skulle dra på hyttetur med kun jenter. Jeg har ingenting i mot det, men for ham ville dette være noe utenom det vanlige. Man må uansett finne ut hva som passer for en selv, så lenge begge er enige om hva som er greit å gjøre. Problemer oppstår først når man er uenige om grensene.
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #19 Skrevet 9. desember 2007 Jeg føler kanskje du trenger bekreftelse på at det du gjør er ok? Siden su startet denne tråden? At det er et lite snev av usikkerhet i deg på om dette er ok? Ellers tror jeg faktisk ikke du hadde spurt oss om råd og synspunkter. Slik som jeg kommer med mine synspunkter. Og de må du nesten bare tåle siden du spør Nei, det er ikke derfor jeg startet tråden, det var et resultat av nysgjerrighet. Innlegget ditt fremsto som litt bedrevitende, litt sånn "haha, så naive dere er, dere skal nok se at dere ikke er sammen om noen år, ja". Jeg synes ikke jeg har noen grunn til å forsvare meg, i mitt forhold er vi enige om hvordan vi vil ha det. Men jeg lurer veldig på hva du ville lure på dersom en venninne av deg skulle på en slik tur, og det lurer jeg fortsatt på?
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #20 Skrevet 9. desember 2007 De som ikke kan skjønne hvorfor dere gjør det slik er sannsynligvis de det ikke ville vært naturlig for å dra på hyttetur med kun det motsatte kjønn (og som kanskje har vanskelig for å forestille seg at det kan være annerledes for andre par). Det betyr ikke at de prinsippielt er mot det, men at det i deres situasjon ville være merkelig. Min mann har f.eks. få nære kvinnelige venner, det ville derfor være veldig rart hvis han helt plutselig etter flere år skulle dra på hyttetur med kun jenter. color] Skjønner hva du mener - det ville vært snålt for meg om Tiger plutselig skulle på tur med masse damer - hvor skulle han finne alle de damene, liksom. "Problemet" er jo at det ikke er nok damer å dra på tur med, så skal jeg på tur må jeg dra med gutta. Tiger vil ikke oppleve det - han drar jo også på tur med gutta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå