Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 hei Håper noen kloke hoder kan svare meg på dette: Jeg ser dessverre for meg at Januar måned kommer til å bli skral, og lurer på om man kan få utbetalt feriepengene nå? har hørt at hvis man ber om å få de før 1. Januar, må man betale skatt? Og helt skattefritt ved nytt år.. Kan bedriften si nei? eller er det noe jeg evt har rett på? Kan lite om dette jeg, og syns det er flaut å spørre hvis det er dødfødt
Gjest allium Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg vet ikke om du kan få dem, men jeg vil bare si at feriepenger er skattepliktige uansett når du får dem utbetalt. Du får dem trekkfritt hvis du venter til neste år. Resten av årets skattetrekk er litt høyere for å kompensere for det, men iår har du jo allerede fått en utbetaling av trekkfrie feriepenger, så hvis du får dem iår, trekkes det skatt så du ikke skal få baksmell. Hvis du får dem iår, kan du tåle lavere skattetrekk på lønnen din til neste år, siden du ikke får noen trekkfri utbetaling i juni. Men jeg vet altså ikke om det er mulig å gjøre det sånn, så lenge du ikke har sluttet i jobben.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Du har ikke krav på å få det utbetalt før juni neste år etter ferieloven, men det er likevel noen arbeidsgivere som godtar dette. Men hva skal du gjøre til sommeren da? Blir det ikke litt skralt da?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Men hva skal du gjøre til sommeren da? Blir det ikke litt skralt da? Det er ikke andres oppgave å moralisere over det. Det er frekt å si noe slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå