Ce'Nedra Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Noen som vet hvordan man kan vaske skinnsko? Gubben har et par Puma-sko i skinn som han ønsker å vaske, i tillegg til jobbskoene sine. Det står ingen rengjøringsanvisning på dem.
Bex Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg vasker joggesko i skinn/med skinndetaljer, og det går helt greit. Så det bør vel ikke være annerledes med Pumasko? Du kan jo evt ringe en Pumabutikk og høre om de har erfaringer med det?
Ce'Nedra Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar Både Puma-skoene og arbeidskoene (Ecco) er helt i skinn, ikke bare skinndetaljer. Vasker du dem for hånd da regner? Kaldt, varmt eller lunkent vann? Bruker du noe rengjøringsmiddel, i så fall hva?
Bex Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Jeg bare hiver dem i vaskemaskina, jeg, og vasker dem på 40 grader vanlig program. Med OMO. Tenker at om skoene ikke blir vasket, blir de heller ikke brukt... Så har liksom ikke noe å tape på å prøve å vaske dem. Eccosko vet jeg ikke om du kan ta i maskin, men ring til en Eccobutikk, de vet det sikkert. Denne er bra: http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=strøget%20sko
Gjest _Leela_ Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har vasket Pumasko i vaskemaskinen (dette var vel typen med semska skinn). Skoene ble rene men litt deformerte (gikk seg til igjen under bruk). Eneste problemet var at under sålen var det en slags såle av papp, den likte naturlig nok ikke så godt å bli vasket, men jeg fikk da limt den på plass igjen og skoene gjorde nytte for seg en stund til. Men ville nok ikke vasket Pumasko igjen i maskinen hvis det ikke var helt krise. Tror jeg hadde gått for en bøtte med varmt vann og såpe + en børste til å skrubbe med (tannbørste fungerer veldig bra.)
Wonders Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 ALDRI kast sko i vaskemaskinen, limet som frster sko til såle kan løsne, det er jo ikke sydd sammen lenger, bare støpt. Skoshampoo og sko børste er eneste alternativ... Raskt og enkelt. Samme gjelder semsket skinn, shampooen funker på alt av skinn, jakker, vesker, belter... Har jobbet i skobutikk og kan alt om pleie av sko asså... http://www.tenvig.com/sko_tips.htm Lykke til da. 1
Wonders Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Bla litt nedover siden, så ser du åssen produktet ser ut. http://www.tenvig.com/pdf_brosjyrer/Boston_Nor.pdf 1
Gjest Frysepulver Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 (endret) , Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Ce'Nedra Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2007 Takk for svarene, da forsøker jeg sånn skoshampoo. Best å være på den sikre siden i og med det er sko til 1500 kroner..
Wonders Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Sannt, ille når sålen glipper el no, driter ikke penger da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå