LilleKylling Skrevet 11. desember 2007 #41 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er enig i at gaven ikke trenger å være på 1000 kroner pr. par. MEN, synes allikevel ikke det er så stor forskjell på 800 kroner og 1000 kroner, så hadde nok strukket meg til 1000 kroner for å være med på fellesgaven. Ihvertfall siden alternativene ikke var så mange. Hadde ts skulle gitt for 600 kroner synes jeg det er annerledes.
Gjest Linn24 Skrevet 11. desember 2007 #42 Skrevet 11. desember 2007 jeg syntes ikke du er gnien. det er tanken som teller, og ikke hvor mye dere har brukt på gaven. dessuten har folk forskjellig økonomi. man skal ikke blakke seg helt pga at et vennepar gifter seg. det de sikkert setter mest pris på, er at dere er tilstede.
Gjest glamourgirl Skrevet 12. desember 2007 #43 Skrevet 12. desember 2007 "Før" KG hadde jeg lært at man gav omtrent det kuvertprisen var. Ikke dyrere enn kuvertpris. Og da gjettet man seg til sånn ca. De siste bryllupene jeg har vært i, når vi har spleiset på gaver, så har de single gitt ca halvparten av par. 300 til 500 kroner per person. Har man reist langt har man gitt mindre. Med flybillett og alt tenker jeg at det er hyggelig at jeg kommer, og at det er viktigere enn gave til 1000 kroner. Slik hadde jeg tenkt selv, og den reglen bruker jeg på andre.
*Mina* Skrevet 12. desember 2007 #44 Skrevet 12. desember 2007 Men hvorfor i hele verden spørre på KG hvis man uansett ikke ute etter å høre hva andre mener er vanlig og ikke vil ta dette i betraktning? Av og til kan det være greit å høre på noen her inne, men i dette tilfelle her så bør heller ts stole litt på seg selv. Eller så får ts høre på de som mener at det er en helt flott gave ts har planer på å gi, for h*n må jo ikke høre på de som mener at h*n må gi for mer enn det h*n har planer på, eller? Og siden du mener at ts skal ta med i betrakningen hva noen her inne sier, så mener du at h*n skal høre på deg? Eller skal h*n høre på noen andre, og i såfall hvem da?
Betsy Skrevet 12. desember 2007 #45 Skrevet 12. desember 2007 "Før" KG hadde jeg lært at man gav omtrent det kuvertprisen var. Ikke dyrere enn kuvertpris. Og da gjettet man seg til sånn ca. De siste bryllupene jeg har vært i, når vi har spleiset på gaver, så har de single gitt ca halvparten av par. 300 til 500 kroner per person. Har man reist langt har man gitt mindre. Med flybillett og alt tenker jeg at det er hyggelig at jeg kommer, og at det er viktigere enn gave til 1000 kroner.Slik hadde jeg tenkt selv, og den reglen bruker jeg på andre. Det er i hvertfall sant! Vi var i bryllup i en annen by her i landet i fjor, til et vennepar som ikke akkurat er veldig nære venner av oss. Bare fly + hotell (vi hadde ingen vi kjente som vi kunne bo hos) kostet oss nærmere 5 000,-... Bryllupsgave kom i tillegg. Men - det var jo hyggelig å bli invitert, da!
flickan Skrevet 13. desember 2007 #46 Skrevet 13. desember 2007 Vi fikk flere gavekort i bryllupet som var spleiset på av venner. Da skrev de i kortet hvor mye hver ga, sånn at det fremkom av kortet hvor mye hver ga for. På den måten slapp de som betalte mindre å føle at de måtte kjøpe eget gaverkort fordi de ikke ga like mye som de andre, uten at de ble "gratis-passasjerer". Trodde dette var helt vanlig jeg, har sett det i andre selskaper også.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. desember 2007 #47 Skrevet 13. desember 2007 Vi fikk flere gavekort i bryllupet som var spleiset på av venner. Da skrev de i kortet hvor mye hver ga, sånn at det fremkom av kortet hvor mye hver ga for. På den måten slapp de som betalte mindre å føle at de måtte kjøpe eget gaverkort fordi de ikke ga like mye som de andre, uten at de ble "gratis-passasjerer". Trodde dette var helt vanlig jeg, har sett det i andre selskaper også. Var det så viktig for dere at det ble understreket hvem som ga hvor mye? Vi har ofte slike fellesgaver, men vi skriver aldri på hvem som ga hvor mye. Ser ikke poenget med det, man gir det man kan fordi man har lyst, ikke for å vise brudeparet eller andre "se så mye vi gir i forhold til de andre vennene våre". Jeg kan ikke forstå at noen er gratis-passasjerer på den måten, siden alle betaler Men hvis det er måten dere får dere får det til på, er det likevel bedre enn at alle MÅ betale den samme summen eller ikke være med Jeg mener ikke å kritisere, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor det er viktig for folk å vise hvor mye penger de gir..
Arkana Skrevet 13. desember 2007 #48 Skrevet 13. desember 2007 "Før" KG hadde jeg lært at man gav omtrent det kuvertprisen var. Ikke dyrere enn kuvertpris. Og da gjettet man seg til sånn ca. Betyr dette at venninne A som har dårlig råd og velger et billig bryllup får en gave til lavere pris enn venninne B som slår på stortromma? Jeg må si jeg reagerer litt på slik forskjellsbehandling og hadde heller gitt etter forhold til brudeparet enn etter hvor god råd de har.
flickan Skrevet 14. desember 2007 #49 Skrevet 14. desember 2007 Var det så viktig for dere at det ble understreket hvem som ga hvor mye? Vi har ofte slike fellesgaver, men vi skriver aldri på hvem som ga hvor mye. Ser ikke poenget med det, man gir det man kan fordi man har lyst, ikke for å vise brudeparet eller andre "se så mye vi gir i forhold til de andre vennene våre". Jeg kan ikke forstå at noen er gratis-passasjerer på den måten, siden alle betaler Men hvis det er måten dere får dere får det til på, er det likevel bedre enn at alle MÅ betale den samme summen eller ikke være med Jeg mener ikke å kritisere, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor det er viktig for folk å vise hvor mye penger de gir.. Nå var jo dette en gave til oss, så jeg kan ikke svare på hvorfor giverne følte for å gjøre det på den måten. Selv har jeg aldri gjort det, og det er overhodet ikke viktig for meg å vite hvor mye hver gav for. Men jeg har sett det bli gjort flere steder, og tror som sagt at det er vanlig. Jeg forsto det her som at en del av problemet var at hun ikke kunne/ville være med på fellesgaven dersom hun ikke bidro like mye som andre. Da synes jeg det er en helt grei løsning. Etter KG og IRL så vet jeg det er mange som er opptatt av at ikke andre skal henge seg på som såkalt "gratispassasjer". Uten at dette err min personlige mening.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #50 Skrevet 15. desember 2007 En venninne fikk selbuvotter spesielt beregnet på brudepar. Det besto av en stor vott med to "innganger" så man skulle holde hender inni den votten, og to i vanlig størrelse som man skal ha på andre hånda. Den var kjempestilig syntes jeg hvertfall Har prøvd å lete etter bilde/sted å bestille de på nettet, men finner det ikke. Kjærestevotter heter den typen.. http://home.no.net/hpjohnsn/strikking/kjaerestevotter_03.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå