Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært plaget av tørr hodebunn, men nå har jeg plutselig blitt det. :tristbla: (Sikkert noe med vintern å gjøre.)

Men altså, jeg skjønner ikke forskjellen. Den tørre hodebunnen min flasser fordi den er tørr, har jeg da flass? :roll:

Tenkte jeg skulle prøve Decubal sin treatment, men den kan du ikke bruke hvis du har flass, men er det det jeg har?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_girl_*
Skrevet

Du kan bruke Biosilk som fåes kjøpt hos frisør. Den tar disse tørre flakene :) bruker det om vinteren jeg, får kjempefint og glansfullt hår av det. Kan brukes som hårkur eller bare smøre det på tørt hår der det flasser.

Skrevet

Det er som regel to grunner tilat man flasser:

*sopp

*tørr hodebunn

Dersom grunnen til at du flasser er sopp, vil det ikke hjelpe med en fuktighetsgivende shampoo, tvertimot kan det gjøre flasset verre g håret kan føles fett. Da må du bruke shampooer som er spesielt utviklet for denne type flass.

Dersom årsaken er tørr hodebunn bør du bruke en fuktghetsgivende shampoo og balsam.

Stikk innom en frisør så hjelper de deg med å finne riktig shampoo for deg.

Skrevet

Er årsaken sopp kan man ofte finne/kjenne skaver/skorper i hodebunnen og peller man dem bort er man ofte fuktig under. Noen klør, noen ikke. Noen er sår under skorpene, andre ikke.

Flasset er gjerne ikke i store mender, så sant man ikke klør det ut, eller grer hardt, men ligger ofte litt fast i hodebunnen. Denne typen "flass" er egentlig (seborreisk) eksem som er kronisk. Shampo fåes på apoteket. To av disse heter Fungoral og Selukos. Virker ikke den ene, bruker den andre å virke.

Mange liker å vaske med en vanlig shampo etter den fra apoteket, siden de ikke lukter så godt. Da bør en ha hvertfall en shampo for fet hodebunn, for eksemet er faktisk en fet type eksem, selv om en får tørre flekker. De som har eksemet sliter også gjerne med fett hår. Eksemet er ofte verre når været er ustabilt, som det ofte er på denne tiden av året.

Er det ikke eksem du har, så er du heldig. Da kan du gå til frisøren og få en god shampo mot flass og håpe at den tar det kjapt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...