Supramundane Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Noen som har negative (eller positive) erfaringer med Skandiabanken? Jeg vurderer å totalbytte bank.
Pimbila Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har bare positive ting å si. Billig i bruk i utlandet og hjemme. Får renter etter hver mnd i stedet for etter et år.
Alison Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Mister du/blir frastjålet/får ødelagt kortet ditt vil du få problemer med å ta ut penger. Ikke særlig moro. Jeg kjenner til flere som har veldig dårlige erfaringer med slike tilfeller. Kundeservicen er heller ikke mye å skryte av når du virkelig trenger hjelp. Før du bestemmer deg for å bytte, be om en samtale med en rådgiver i banken din. Kanskje har du ikke de mest optimale produktene til din situasjon i dag. Kanskje blir ikke forskjellen på det Scandiabanken tilbyr så stor som du trodde i utgangspunktet. Har du en del sparepenger så kan det kanskje være greit å være obs på at det kun er 300000,- som er sikret mot tap, mot 2 mill i norske banker (Scandiabanken er ikke norskeid og ikke underlagt de samme sikringene som norske banker).
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har bare positive erfaringer med Skandiabanken. Har vært kunde der siden 2004. Hvis du har for vane å miste kort kan jeg anbefale deg at du har minst en konto med kort i en annen bank i tillegg. Dette kan også være legitimasjonen din (det får du ikke av Skandiabanken). Ved mistet Skandiabanken kort overfører du da bare via nettbanken til den andre banken. Nytt kort bestiller du selv i nettbanken og det tar ca en uke inkl. postgang før du har det i postkassen. Hvis jeg hadde hatt så store beløp som forrige innlegger snakker om ville jeg uansett tatt en runde til forskjellige banker og spurt hvordan jeg best kunne tatt vare på dem. For alle oss andre som ikke til vanlig har mer enn 300.000 på kto tror jeg Skandiabanken duger. Jeg er forsåvidt enig i at kundeservicen ikke helt er som i andre banker - det er fordi dette er en selvbetjeningsbank. Det er meningen at du skal gjøre alt selv. Og du kan også det - alt fra opprettelse av konto, søknad om lån, utstedelse av nye kort - ALT gjøres i nettbank. Det er således minimalt man har behov for telefonservice. Skandiabanken har på de årene jeg har vært kunde utviklet seg og forbedret produktet mange ganger, og de holder stadig på. Jeg kan bare anbefale ...
brumma* Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Jeg er kjempefornøyd med Skandiabanken! Ingen gebyrer! Jeg synes ikke kundeservicen er så verst heller jeg da. Jeg har opplevd at magnetstripen på kortet sluttet å fungere. Jeg sendte en mail til Skandiabanken, og én uke senere var nytt kort på plass. Kjapt og greit. Det kan lønne seg å ha en ekstra konto da, med noen tusen på, i tilfelle kortet skulle bli borte/slutte å fungere. Jeg har en konto i Postbanken til sånne krisetilfeller. Det er gratis, og jeg kan gå på Posten/Post i butikk å ta ut penger om det skulle vre nødvendig. Et minus er selvfølgelig at kortene nå er uten bilde, og derfor ikke kan brukes som legetimasjon.
Gjest marihan Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har vært kunde i skandiabanken i et og et halvt år, og har ingenting negativt å si om de!
¤flicka¤ Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Et minus er selvfølgelig at kortene nå er uten bilde, og derfor ikke kan brukes som legetimasjon. Dette er det eneste "problemet" jeg har med Skandiabanken. Har vært kunde siden 2002.
Tinelise Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 bare positivt. kunde i 4 år. enig i legitimasjonsargumentet da..
Gjest marihan Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Jeg synes ikke det med legitimasjon er noe problem. Jeg har som oftest med meg kortmappa, og da har jeg jo sertifikatet som bevis.
mamma mia Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Skandiabanken er helt topp.Har jeg spørsmål om noget,så ringer jeg og de er så hyggelige.Men er enige om at det er synd at det ikke kan brukes som letimasjon,Ellers så er det helt topp med gebyr frie utak.Har vert kunde i mange år.
Gjest s.n Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Jeg er også veldig fornøyd kunde. Har brukt kundeservice en gang, og da var de veldig hjelpsomme. Kunnne ikke svare meg på min henvendelse, men ringte opp igjen med en gang de hadde svar. Enig, dog, i at det hadde vært OK med legitimasjon på kortet, men ikke grunn nok til å bytte bank!
Mona32 Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Kjempefornøyd!!! Billig og bra! Har vært kunde siden starten, og har ingen negative erfaringer. Kjapp kundeservice. Har nå flyttet boliglånet mitt også over til Skandiabanken. I tillegg har de bra Fondsavdeling
Gjest kunde Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har hatt Skandiabanken som eneste bank siden 1999. Har aldri opplevd å miste kortet, eller få det ødelagt. Hverken som Skandiabank-kunde, eller de bankene jeg var kunde i tidligere. Men vil man ha ekstra uttaksmulighet, så er et bare å opprette en konto til i Skandiabanken og så bestille kort til denne. Nå har jeg også skaffet meg Coop kredittkort og jeg har Shell-kort, så om jeg skulle være så uheldig å ødelegge Skandiabank-kortet, så får jeg kjøpt mat og bensin likevel. En annen mulighet, om man skulle være så uheldig, er jo å overføre penger til en venn som kan ta de ut til meg.
Supramundane Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2007 Jeg benytter Skandiabanken allerede, men har ikke turt å gi slipp på den andre banken min helt. Kanskje er det da en god idé å beholde kortet/kontoen i den gamle banken min, slik at jeg kan overføre penger hvis kortet forsvinner eller blir ødelagt. Såvidt jeg har registrert har Skandiabanken også en chat-funksjon der man får hjelp? Dette virker jo veldig bra! Det er vel ingen her som har noen særskilt dårlige erfaringer virker det som. Men jeg forstod ikke helt 300.000,- vs. 2.000.000,-?
mowgli Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har vært kunde siden 2001 og er superfornøyd. Har også brukt chatten mange ganger og syns det er en super måte å "snakke" med banken på :-) Liker å få renter på konto hver måned, ingen gebyrer og billig bruk i utlandet.
Alison Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Men jeg forstod ikke helt 300.000,- vs. 2.000.000,-? Scandiabanken er ikke medlem av det norske banksikringsfondet, men av det svenske. Går SkandiaBanken konkurs og ikke klarer å betjene sine forpliktelser, vil de som har mye penger risikere å tape alt de har i banken som overstiger 300.000 kroner. Hadde de hatt sparepengene i en annen norsk bank ville de imidlertid fått igjen alt som ikke oversteg to millioner. Nå er det vel ingen stor fare for at Scandiabanken går konkurs med det første, men det er jo greit å være klar over dette.
Chiquita Skrevet 8. desember 2007 #17 Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde skandiabanken tidligere, men har nå gått over til landkreditt bank (lkbank.no) Like billig/gratis som skandiabanken, med legitimasjon på visakortet, ikke mulighet for chat med kundebehander desverre, og litt mindre "brukervennlighet" i forhold til menyene (men det var bare til jeg vente meg til det, det er ikke Så stor forskjell) Lkbank har bedre rente enn skandiabanken, unntatt på bsu (i allefall sist jeg sjekket) Men jeg er så sær, at det var i hovedsak bilde på visakortet som gjorde at jeg byttet fra skandiabanken, for ellers var jeg veldig fornøyd
Supramundane Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 8. desember 2007 Sannsynligheten for at jeg har 300.000 på konto er uansett veldig liten. Hvis så skjer får jeg bare håpe på det beste! Ett problem jeg ser for meg er å sette inn kontanter på konto, det må man vel isåfall ta via en annen bank.
flickan Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Jeg er også veldig fornøyd med skandiabanken, har vært kunde siden 2000 ca. Litt dumt at det ikke er bilde på bankkortet, men det er skjelden jeg har bruk for legitimasjon uanstt og da jeg har jo førerkort i lommeboka også. Fikk ødelagt magnetstripen en gang og da tok det ca 1 uke før jeg fikk nytt kort. Overførte i mellomtiden penger til mannen og "levde" på ham.. Fordeler etter min mening: *gebyrfri *kundeservice-chat i nettbanken, enklere enn å stå i tlf-kø og greit for de med "telefon-skrekk" *høy innskuddsrente fra første krone *Du kan ordne ALT i nettbanken, inkl å hente pin-kode, slipper altså å få ny hvis du glemmer den eller får nytt kort. *slipper sånne "kalkulatorer" når du logger deg inn. Enkelt kodekort som får plass i lommeboka *oversiktlig og logisk grensesnitt Ulemper: *kan ikke sette inn kontanter da det ikke finnes filialer, dette må altså gå gjennom annen bank som ofte er dyr. *250 kr i årsavgift på visa-kort (dette er vel relativt vanlig pris) *Ikke bilde på kortet *kjipt å miste kortet oga 1 ukes ventetid. (men egentlig er det jo kjipt uansett hvilken bank man har, er jo ikke hver dag man har tid å gå i banken) *må laste ned setifikat for å bruke nettbanken
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #20 Skrevet 9. desember 2007 250 kr i årsavgift er vanlig i alle banker, trur eg. Laste ned sertifikat for netbanken gjør man bare én gang i året. Hvis man får utbetalingskort i posten, fyller man bare inn kontonr sitt og sender hele greia til Skandiabanken, som setter pengene inn til deg. Kontanter... jeg får aldri så mye kontanter, fordi jeg sier at jeg skal ha pengene på konto, dersom det er noen som skal gi meg penger for ett eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå