treningsjenta Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 skal skrive en oppg i word som skal inneholde maksimalt 8000 ord. fotnoter skal medregnes, men innholdsliste og litteraturliste skal ikke medregnes. men min word den teller samtlige ord, slik at det MED innhold og litteraturliste overstiger 8000 ord. Er det noen innstillinger slik at man selv kan velge hva den skal telle.. Hvordan går sensorene ut i fra dette?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Du merker jo selv teksten som skal regnes?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Kopiere alt utenom innholdsliste og litteraturliste til et annet dokument og sjekke der? :klø:
Cidric Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Som Morgan sier, det er bare å merke det som skal telles, og så Verktøy-> Ordtelling (eller hva det nå heter på norsk Word).
Tabris Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg lager alltid forside, litteraturliste og slikt i et annet Word-dokument slik at det kun er selve hovedteksten som er med der hvor jeg skal telle antall ord.
treningsjenta Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2007 okey.. Men la oss si da, at jeg kommer under 8000 når jeg ser vekk i fra litteratur og innholdsliste. Men med dette, overgår det 8000. Når dokumentet åpnes hos sensor, vil det da automatisk vises absolutt alt, og dermed 8000 ord... Er det noe jeg bør ta hensyn til, eller vil de gjøre det samme?
Gjest Joker'n Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Når vi leverer akademiske oppgaver får vi beskjed om at det er VÅR ordtelling det blir tatt utgangspunkt i. Altså, dersom vi kan vise til at det er under, i dette tilfellet, 8000 ord er det det som gjelder i originaldokumentet, og ikke eventuelle andre ordtellingsprogrammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå