mariposa Skrevet 8. desember 2007 #41 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kan ikke si at jeg har opplevd å bli mobbet som gjest. Jeg merker at jeg noen ganger blir mer oversett som gjest, og noen ganger blir jeg lettere misstolket og det er lettere å bli kritisert enn da jeg var registrert. Men å hevde at jeg blir mobbet, trakasert etc vil jeg ikke påstå. Det hele har nok mer med hvordan man skriver. Dersom man er litt på offansiven i måten man skriver pp er det nok fullt mulig at man angripes lettere som gjest, men om man er snill og grei og saklig og ikke gir andre grunnlag for å kaste seg over en, så blir man faktisk ikke mobbet/harselert med. Så enkelt er det. Jeg forstår grunnen til at man lettere møter motstand når man er gjest, når man snakker med en som har nick opplever man det mer som en person "ansikt til ansikt" og normene våre for å være høflige aktiveres lettere, når man bare er gjest har man fordelen med å være anonym, men også bakdelen med at de andre ikke opplever oss som en person, og bare en del av mendgen. Da er man ofte mer kritisk. En ganske naturlig psykologisk prosess egentlig. Mye sant her. (våger meg på en smiley) :-D
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #42 Skrevet 8. desember 2007 Mye sant her. (våger meg på en smiley) :-D Svar på gåsemors spørsmål da Mariposa;) Så den dagen du får en tråd til deg personlig med samme innhold og samme smileyene.Vil du da kalle det for bare noe tullete med negativt innhold?Mange smileyer blir brukt for å understreke en mening.Når det oser ut av usakligheter og negativitet er det ikke gøy.Er du ikke enig i det? Det er dumt at noen misbruker smileyer på den måten. Å legge inn stygge meldinger til en bruker der smileyer blir brukt for å understreke at trådstarter mener det dem sier virkelig er negative ting de prøver å komme med er det bare så kvalmt. Tenk på å henge ut noen du ikke liker. Sette dem i en gapestokk å spytte på dem mens du peker og ler.Hva er vitsen? Tror det har noe med at de som gjør det er misunnelige på en annen og føler seg mislykket i forhold.Da må de finne på noe for å erte.De blir så misunnelige på denne personen så de må ty til offentlig mobbing for å fremstå seg selv som så mye viktigere.Andre ser at dette er dumt. Det har jo alltid vært sånn at det er synd på mobbere fordi dem egentlig føler seg forbigått og føler seg mindreverdige.Det gjenspeiler seg her i form av gjester som skal henge ut andre. De blir selv mobbet elle blitt mobbet.Da tar dem igjen på nettet der ingen andre ser deres sårbarhet. Det er klart det negative i dette innlegget understrekes ytterligere ved bruk av smiliene. Så enig med det og den som skrev det.Bare smileyser alene er ikke mye.Bare tekst alene er ikke mye det heller.En kombinasjon viser så mye mer!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #43 Skrevet 8. desember 2007 Litt off topic, men jeg må bare få sagt det. Jeg var spydig mot en bruker her inne, og hun ble sur, skrev til meg at jeg ikke burde være spydig uten å logge meg inn. Jeg har ikke bruker, så jeg logget meg ikke inn, men skrev til henne på siden for diskusjonen at jeg beklaget at jeg hadde vært spydig. Hun svarte ikke, og da jeg la inn melding på personlig fikk jeg heller ikke svar.. Synes det var dårlig gjort, skal man ikke kunne si noe feil, og så be om unnskyldning? Eller er det bare fordi jeg er gjest? Men men, jeg prøvde å ordne opp, og prøvde å unngå at gjester fikk dårligere rykte....
Gjest Helen Parr Skrevet 9. desember 2007 #44 Skrevet 9. desember 2007 Litt off topic, men jeg må bare få sagt det. Jeg var spydig mot en bruker her inne, og hun ble sur, skrev til meg at jeg ikke burde være spydig uten å logge meg inn. Jeg har ikke bruker, så jeg logget meg ikke inn, men skrev til henne på siden for diskusjonen at jeg beklaget at jeg hadde vært spydig. Hun svarte ikke, og da jeg la inn melding på personlig fikk jeg heller ikke svar.. Synes det var dårlig gjort, skal man ikke kunne si noe feil, og så be om unnskyldning? Eller er det bare fordi jeg er gjest? Men men, jeg prøvde å ordne opp, og prøvde å unngå at gjester fikk dårligere rykte.... Det la jeg merke til, og tenkte at det var veldig fint gjort av deg. Kanskje hun ikke så det?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #45 Skrevet 9. desember 2007 Det kan godt hende, men jeg har postet en melding til for at hun skulle se det... Syns det var litt dumt hun ikke svarte, men men... Jeg fikk sagt det jeg ville;)
Gjest Gjest_Harald_* Skrevet 9. desember 2007 #46 Skrevet 9. desember 2007 Så den dagen du får en tråd til deg personlig med samme innhold og samme smileyene.Vil du da kalle det for bare noe tullete med negativt innhold?Mange smileyer blir brukt for å understreke en mening.Når det oser ut av usakligheter og negativitet er det ikke gøy.Er du ikke enig i det? Det er dumt at noen misbruker smileyer på den måten. Å legge inn stygge meldinger til en bruker der smileyer blir brukt for å understreke at trådstarter mener det dem sier virkelig er negative ting de prøver å komme med er det bare så kvalmt. Tenk på å henge ut noen du ikke liker. Sette dem i en gapestokk å spytte på dem mens du peker og ler.Hva er vitsen? Tror det har noe med at de som gjør det er misunnelige på en annen og føler seg mislykket i forhold.Da må de finne på noe for å erte.De blir så misunnelige på denne personen så de må ty til offentlig mobbing for å fremstå seg selv som så mye viktigere.Andre ser at dette er dumt. Det har jo alltid vært sånn at det er synd på mobbere fordi dem egentlig føler seg forbigått og føler seg mindreverdige.Det gjenspeiler seg her i form av gjester som skal henge ut andre. De blir selv mobbet elle blitt mobbet.Da tar dem igjen på nettet der ingen andre ser deres sårbarhet. Det er klart det negative i dette innlegget understrekes ytterligere ved bruk av smiliene. Så enig med det og den som skrev det.Bare smileyser alene er ikke mye.Bare tekst alene er ikke mye det heller.En kombinasjon viser så mye mer!
Mette Skrevet 9. desember 2007 #47 Skrevet 9. desember 2007 Jeg følger med men pga utviklingen av tråden flytter jeg den til generell debatt.
Gjest Silmarill Skrevet 9. desember 2007 #48 Skrevet 9. desember 2007 Hvorfor tillates godt som alt som skrives av brukere inkludert regelrett mobbing av gjester? Mens gjestenes innlegg underlegges streng sensur? Mobbing av brukere og gjester er lavmål uansett! Moderatorene gjør ingen forskjell der! Det er lettere å ta tak i en bruker som mobber en annen bruker eller en gjest. Når det gjelder gjester som mobber eller stalker andre brukere så må det slås ned på! Det er logisk det! Ingen bruker kan mobbe en bestemt gjest, det går ikke det! Det er så mange hyggelige brukere her inne og utrolig mange hyggelige gjester også, MEN det er noen gjester (utloggede brukere, hvem vet) som går inn for å ikke være hyggelige, og de må tåle å få seg et sveip over kjeften tilbake av andre når dem selv har vært ufine i første omgang! Det er faktisk bare synd på mennsker som mobber andre......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå