Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #21 Skrevet 8. desember 2007 Har skrevet som gjest i et halvt år nå. Var også en del på KG for noen år siden. Trives veldig godt her. Foretrekker gjest fordi jeg ønsker å være så anonym som mulig. Det gir meg mulighet til å være mer personlig. Er redd for å bli gjenkjent fordi jeg har en farlig eks. Er nok litt paranoid.
venus* Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 Og du gir en ypperlig oppvisning av ukoselig bruker! Hehe, så fint for deg at du skjønner jeg er samme ukoselige bruker da. Men jeg skjønner at det kan være greit å være anonym når du har en farlig eks.
Gjest Silmarill Skrevet 8. desember 2007 #23 Skrevet 8. desember 2007 (endret) Det er ikke greit med mobbing blandt brukere generelt, være seg gjest eller reg.bruker Nå har det seg sånn at det er lettere for en gjest å "mobbe" en bruker enn det er for en bruker å mobbe en gjest! Brukeren som "mobber" en annen bruker er det lettere å ta tak i, enn om en gjest gjør det samme! Må si at det er vel ingen her som direkte går ut å skriver til en eller annen gjest for å legge en personlig ufin melding til "gjest" Tråd til gjest liksom, hvem er det da? Tråd til Silmarill, jo det er meg - forskjell på det da! Hadde jo en litt merkelig tråd til meg nå på personlige meldinger både på torsdag og på fredag som liksom skulle være et stygt angrep mot meg som person :klø: fordi gjest mener jeg bare smisker med både brukere og moderatorer...Her får jeg altså tilsnakk fordi jeg er en hyggelig person med egne meninger, gjest liker ikke dette å kommer med styggord og usakligheter???? Tråden er fjernet! Dette var fra gjest, som jeg TROR ble litt småfornærmet fordi jeg lo av h*n....... istedenfor å la meg irritere, for å irritere seg over sånt er null vits :kaffe: Gjest er ikke en person, altså det er et menneske, men ingen gjennkjennelig bruker!Gjest er mange det, kan være så mange... Selv sier jeg inledningsvis at mobbing er uhørt uansett, men flertallet av "mobbere" på KG er gjester - så at vi brukere tar igjen bør dere "mobbegjester" tåle At vi brukere svarer gjest på tiltale må dem jo selvsagt bare tåle... PS! Mange gjester er kjempeflinke, hyggelige og fornuftige! JA, fordi jeg skrev det nå så får jeg vel en gjest (mest sansynlig samme gjest som alltid er etter meg ) som sier at jeg smisker folk i hue, ryggen og ræva... Det er jeg vant med å høre og finner det meget latterlig Om en gjest vil være stygg med meg fordi jeg er for hyggelig i mine svar, sier mest om gjesten...... Endret 8. desember 2007 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #24 Skrevet 8. desember 2007 Hehe, så fint for deg at du skjønner jeg er samme ukoselige bruker da. Men jeg skjønner at det kan være greit å være anonym når du har en farlig eks. Nå svarte du to forskjellige gjester. Forstår at det kan være forvirrende med flere ulike gjester i samme tråd. vi brukere svarer gjest på tiltale må dem jo selvsagt bare tåle... Det er det som gjør diskusjonene interessante. Hvis alle hadde vært enige med meg hadde jeg ikke fått nye impulser og ny kunnskap. For meg betyr meningene mer enn personen bak meningene.
Gjest Silmarill Skrevet 8. desember 2007 #25 Skrevet 8. desember 2007 Nå svarte du to forskjellige gjester. Forstår at det kan være forvirrende med flere ulike gjester i samme tråd. Det er det som gjør diskusjonene interessante. Hvis alle hadde vært enige med meg hadde jeg ikke fått nye impulser og ny kunnskap. For meg betyr meningene mer enn personen bak meningene. Om du som gjest slenger dritt til en bestemt bruker, må du regne med at denne brukeren tar igjen! Om du får det svaret du vil høre eller om du får svaret "som et slag i ansiktet" er vel ett fett det? Om du "erter" en bruker, vil du at den personen skal bli "kjempelei seg" eller vil du få fram et realt svar? Om denne brukeren "ler av deg" blir du veeeeldig provesert da?...fordi du ville at brukeren skulle bli sint? Hva er vitsen med å være ufin egentlig? Du har nok ingen svar på dette, men har du noen tanker omkring det?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #26 Skrevet 8. desember 2007 Selv sier jeg inledningsvis at mobbing er uhørt uansett, men flertallet av "mobbere" på KG er gjester - så at vi brukere tar igjen bør dere "mobbegjester" tåle At vi brukere svarer gjest på tiltale må dem jo selvsagt bare tåle... Selvsagt fortjener frekke svar krasse tilbakemeldinger. Er ingen frekk gjest og har eksprimentert litt med brukerenes holdninger til gjester vs bruker. Når jeg er uenig så poengterer jeg ofte at jeg er uenig på en høflig måte som gjest for deretter å ytre mine meninger krassere i samme tråd som bruker. Gang etter gang så er det mitt høflige gjeste svar som får pepper mens mitt frekkere bruker svar får tilhengerer! Hvorfor i hele verden er det slik, dersom dere ikke er krasse før gjestene har vært krasse?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #27 Skrevet 8. desember 2007 Om du som gjest slenger dritt til en bestemt bruker, må du regne med at denne brukeren tar igjen! Om du får det svaret du vil høre eller om du får svaret "som et slag i ansiktet" er vel ett fett det? Om du "erter" en bruker, vil du at den personen skal bli "kjempelei seg" eller vil du få fram et realt svar? Om denne brukeren "ler av deg" blir du veeeeldig provesert da?...fordi du ville at brukeren skulle bli sint? Hva er vitsen med å være ufin egentlig? Du har nok ingen svar på dette, men har du noen tanker omkring det? Jeg pleier å ignorere både gjester og registrerte brukere som slenger dritt. Jeg er ikke her for å krangle. Jeg foretrekker saklige diskusjoner. Tror du misforsto meg. Jeg mente at jeg lærer mye når andre har ulike erfaringer, kunnskap og meninger enn meg. Les tråden igjen i morgen så forstår du kanskje hva jeg mente. :smile: Er litt trøtt nå så orker ikke å forklare. Natta!
Gjest Bodillen Skrevet 8. desember 2007 #28 Skrevet 8. desember 2007 Selvsagt fortjener frekke svar krasse tilbakemeldinger. Er ingen frekk gjest og har eksprimentert litt med brukerenes holdninger til gjester vs bruker. Når jeg er uenig så poengterer jeg ofte at jeg er uenig på en høflig måte som gjest for deretter å ytre mine meninger krassere i samme tråd som bruker. Gang etter gang så er det mitt høflige gjeste svar som får pepper mens mitt frekkere bruker svar får tilhengerer! Hvorfor i hele verden er det slik, dersom dere ikke er krasse før gjestene har vært krasse? Jeg tror det for mange er litt automatikk i det å være forutinntatt overfor gjester. Registrerte brukere har man gjerne et slags "forhold" til. Gjester er mer diffuse, og da er det lettere å drite mer i hvordan man svarer dem.
Gjest Silmarill Skrevet 8. desember 2007 #29 Skrevet 8. desember 2007 Selvsagt fortjener frekke svar krasse tilbakemeldinger. Er ingen frekk gjest og har eksprimentert litt med brukerenes holdninger til gjester vs bruker. Når jeg er uenig så poengterer jeg ofte at jeg er uenig på en høflig måte som gjest for deretter å ytre mine meninger krassere i samme tråd som bruker. Gang etter gang så er det mitt høflige gjeste svar som får pepper mens mitt frekkere bruker svar får tilhengerer! Hvorfor i hele verden er det slik, dersom dere ikke er krasse før gjestene har vært krasse? Om du opplever det så er det veldig dårlig gjort! Jeg svarer (med hånden på hjertet) en gjest like fint som en bruker, SÅ SANT gjesten er hyggelig å fornuftig i utgangspunktet Svare en snill gjest stygt bare for å gjøre det er idioti! Enig! Jeg pleier å ignorere både gjester og registrerte brukere som slenger dritt. Jeg er ikke her for å krangle. Jeg foretrekker saklige diskusjoner. Tror du misforsto meg. Jeg mente at jeg lærer mye når andre har ulike erfaringer, kunnskap og meninger enn meg. Les tråden igjen i morgen så forstår du kanskje hva jeg mente. :smile: Er litt trøtt nå så orker ikke å forklare. Natta! Det er det som er så fint med mange gjester her inne, og at gjester har tilgang til å svare - fordi mange gjester svarer fint og høflig! Det er endel gjester som "elsker" å slenge med leppa, og det er jo de som ødlegger for seriøse gjester! Trådstarter spør om mobbing av gjester er greit! Svaret er selvsagt NEI. Det er bare det at de gjestene som forsøker å mobbe brukere og som opplever at brukeren tar igjen - ja, de får som fortjent!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #30 Skrevet 8. desember 2007 Det er ikke greit med mobbing blandt brukere generelt, være seg Hadde jo en litt merkelig tråd til meg nå på personlige meldinger både på torsdag og på fredag som liksom skulle være et stygt angrep mot meg som person :klø: fordi gjest mener jeg bare smisker med både brukere og moderatorer...Her får jeg altså tilsnakk fordi jeg er en hyggelig person med egne meninger, gjest liker ikke dette å kommer med styggord og usakligheter???? Nå tar du deg selv litt vel høy tidelig. Kaller du det e t stygt angrep på deg at noen mener du smisker med moderatorer og er uhøflig mot gjester? Da har du en merkelig tolkning av "stygt angrep"... Men slik blir det når man har litt vel mye aktivitet i topplokket på grunn av triste dager i privatlivet. Å tro at du får tilsnakk fordi du er en hyggelig person med egne meninger, er så dumt at jeg ikek kommenterer det.
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 8. desember 2007 #31 Skrevet 8. desember 2007 Nå tar du deg selv litt vel høy tidelig. Kaller du det e t stygt angrep på deg at noen mener du smisker med moderatorer og er uhøflig mot gjester? Da har du en merkelig tolkning av "stygt angrep"... Men slik blir det når man har litt vel mye aktivitet i topplokket på grunn av triste dager i privatlivet. Å tro at du får tilsnakk fordi du er en hyggelig person med egne meninger, er så dumt at jeg ikek kommenterer det. Det som var i den tråden var latterliggjøring med masse lattersmiley og dustesmileyer.Det er gjester som driver på sånn som deg som skaper kvalme.Det er det du liker best også.Du fremstiller deg selv som så smart men det er jo du som sikkert har litt vel mye aktivitet i topplokket på grunn av triste dager i privatlivet.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #32 Skrevet 8. desember 2007 Hvis noen hisser seg opp over bruken av smailies provoseres de lett. Synes smailies er søte jeg.
mariposa Skrevet 8. desember 2007 #33 Skrevet 8. desember 2007 Smileyene som er her i forumet, de er vel til for å brukes eller? Er det spesielle regler for bruken av dem? Kan man mobbe med smileyer? *uforstående*
Gjest Gåsemor Skrevet 8. desember 2007 #34 Skrevet 8. desember 2007 Smileyene som er her i forumet, de er vel til for å brukes eller? Er det spesielle regler for bruken av dem? Kan man mobbe med smileyer? *uforstående* Det kan fint gjøres. Om jeg skriver til deg Mariposa. Hva er det du sier Mariposa Du uttaler deg så lite troverdig du blir kvalm av deg At det går ann å ha en sånn mening som deg du Er det fortsatt uforstående til det Mariposa?
mariposa Skrevet 8. desember 2007 #35 Skrevet 8. desember 2007 Det kan fint gjøres. Om jeg skriver til deg Mariposa. Hva er det du sier Mariposa Du uttaler deg så lite troverdig du blir kvalm av deg At det går ann å ha en sånn mening som deg du Er det fortsatt uforstående til det Mariposa? Jeg oppfatter ordene som negative,men ikke smileyene. Det føltes mer som tull.
Gjest gåsemor Skrevet 8. desember 2007 #36 Skrevet 8. desember 2007 Jeg oppfatter ordene som negative,men ikke smileyene. Det føltes mer som tull. Så den dagen du får en tråd til deg personlig med samme innhold og samme smileyene.Vil du da kalle det for bare noe tullete med negativt innhold?Mange smileyer blir brukt for å understreke en mening.Når det oser ut av usakligheter og negativitet er det ikke gøy.Er du ikke enig i det?
Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 8. desember 2007 #37 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kan ikke si at jeg har opplevd å bli mobbet som gjest. Jeg merker at jeg noen ganger blir mer oversett som gjest, og noen ganger blir jeg lettere misstolket og det er lettere å bli kritisert enn da jeg var registrert. Men å hevde at jeg blir mobbet, trakasert etc vil jeg ikke påstå. Det hele har nok mer med hvordan man skriver. Dersom man er litt på offansiven i måten man skriver pp er det nok fullt mulig at man angripes lettere som gjest, men om man er snill og grei og saklig og ikke gir andre grunnlag for å kaste seg over en, så blir man faktisk ikke mobbet/harselert med. Så enkelt er det. Jeg forstår grunnen til at man lettere møter motstand når man er gjest, når man snakker med en som har nick opplever man det mer som en person "ansikt til ansikt" og normene våre for å være høflige aktiveres lettere, når man bare er gjest har man fordelen med å være anonym, men også bakdelen med at de andre ikke opplever oss som en person, og bare en del av mendgen. Da er man ofte mer kritisk. En ganske naturlig psykologisk prosess egentlig.
Gjest Helen Parr Skrevet 8. desember 2007 #38 Skrevet 8. desember 2007 Det kan fint gjøres. Om jeg skriver til deg Mariposa. Hva er det du sier Mariposa Du uttaler deg så lite troverdig du blir kvalm av deg At det går ann å ha en sånn mening som deg du Er det fortsatt uforstående til det Mariposa? Det er klart det negative i dette innlegget understrekes ytterligere ved bruk av smiliene.
Gjest Emera Skrevet 8. desember 2007 #39 Skrevet 8. desember 2007 Jeg merker at jeg noen ganger blir mer oversett som gjest, og noen ganger blir jeg lettere misstolket og det er lettere å bli kritisert enn da jeg var registrert. Det har jeg også lagt merke til. Ser en del tilfeller hvor gjesteinnlegg blir sablet ned der jeg er nesten sikker på at var det en registrert bruker, så hadde det ikke skjedd.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #40 Skrevet 8. desember 2007 Det er klart det negative i dette innlegget understrekes ytterligere ved bruk av smiliene. Jeg synes heller smiliene gjør innlegget mindre seriøst. For min del kunne gjerne de negative smiliene fjernes. Jeg bruker dem uansett ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå