Gå til innhold

Mobbing av gjester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor tillates godt som alt som skrives av brukere inkludert regelrett mobbing av gjester? Mens gjestenes innlegg underlegges streng sensur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er logget inn som gjest er en anonym,og tillater seg gjerne mer svulstige innlegg og kommentarer uten "å vise ansikt".

Når man logger inn med nick og/eller avatar er en synlig. Det som sies på godt og mindre godt er knyttet til vedkommende.

Jeg synes det er mer ok å lese innlegg som har en "riktig"avsender, enn en anonym gjest.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet
Jeg liker mange gjesteinnlegg jeg, men jeg vet jo ikke hvem som er hvem

Det er det som er problemet. :tommelopp:

Skrevet

Fordi det lett ser veldig suspekt med ørten gjester som tilfeldigvis har identiske meninger ;)

De er like overbevisende som når helt nye registrerte brukere skriver innlegg for å støtte TS og harsellere med brukere som var uenige med TS :sjenert:

Skrevet
Dere blir som en stor grå masse det er lett å ta ;)

Jeg liker mange gjesteinnlegg jeg, men jeg vet jo ikke hvem som er hvem

Og da er det greit å angripe alle gjester slik at du er sikker på at du får tatt den du vil ta?

Bruker nesten aldri forumet lengre pga av all edder og gallen spesiellt mot gjester. Mulig at det er ekkle gjester her inne også men det er vel ingen grunn til å angripe alle?

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet
Og da er det greit å angripe alle gjester slik at du er sikker på at du får tatt den du vil ta?

Bruker nesten aldri forumet lengre pga av all edder og gallen spesiellt mot gjester. Mulig at det er ekkle gjester her inne også men det er vel ingen grunn til å angripe alle?

Det finnes et VELDIG lett triks for å unngå å bli sammenblandet med andre gjester. Skriv et nick i nickfeltet!

Når du uansett må taste en bekreftelseskode, så kan du vel like gjerne slenge på noen tilfeldige bokstaver?

Skrevet
Det finnes et VELDIG lett triks for å unngå å bli sammenblandet med andre gjester. Skriv et nick i nickfeltet!

Men da blir jo faktisk hele poenget med å være gjest borte. Ikke alle vil bli gjennkjent, men det er ikke dermed sagt at det er ok å behandle alle som ikke vil bli gjennkjent som ukoselige.

Har også merket meg at innlegg som er skrevet av brukere får flere og triveligere svar enn de skrevet av gjester. Kan jo være spesiellt for de 2-3 forumene som jeg bruker.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Gjest Bodillen
Skrevet
Men da blir jo faktisk hele poenget med å være gjest borte. Ikke alle vil bli gjennkjent, men det er ikke dermed sagt at det er ok å behandle alle som ikke vil bli gjennkjent som ukoselige.

Har også merket meg at innlegg som er skrevet av brukere får flere og triveligere svar enn de skrevet av gjester. Kan jo være spesiellt for de 2-3 forumene som jeg bruker.

Hvorfor skulle man bli gjenkjent av den grunn? Hva legger du i det egentlig?

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Hva med å ha et "prøveprosjekt" der man må være registrert bruker for å poste innlegg?

(Har ikke vært her inne så veldig lenge, kanskje det allerede har vært prøvd?)

Føler at det gir en større ansvarliggjøring av brukerne av forumet når man må være registrert bruker, med regisrtrering av epostadr osv?

Endret av nextlife
Skrevet

Altså, lider du av paranoia eller blir du faktisk forfulgt..?

Om du kaller deg nina i denne tråden og mia i en annen tråd, så er sjansene minimale for at du blir gjenkjent.

Hvis du ikke vil bli gjenkjent i samme tråd, da har du ingenting i diskusjoner å gjøre.

Ser du virkelig ikke problemet ved at vi andre ikke vet om det er bare du som svarer i denne tråden, eller om dere er 4 forskjellige gjester?

Gjest Helen Parr
Skrevet

Årsaken til dette kan kort og godt være at en del har opplevd å bli tilsnakket på en skikkelig ufin måte av gjester også (for det skjer ganske ofte), og er dermed litt tilbakeholden med å kommentere det gjester skriver. Jeg vil også anta at de som opplever stalking av gjester, holder seg litt vekk fra "gjest" sånn på generell basis.

Jeg har imidlertid sett at det finnes mange seriøse og hyggelige gjester også. Heldigvis.

Gjest Bodillen
Skrevet
Hva med å ha et "prøveprosjekt" der man må være registrert bruker for å poste innlegg?

(Har ikke vært her inne så veldig lenge, kanskje det allerede har vært prøvd?)

Føler at det gir en større ansvarliggjøring av brukerne av forumet når man må være registrert bruker, med regisrtrering av epostadr osv?

Har vært prøvd, ja...

Gjest nextlife
Skrevet
Har vært prøvd, ja...

Okei, hva var årsaken til at man ga gjestene "adgang"igjen?

Savnet man all jævelskape de produserte, eller :fnise:

Gjest Helen Parr
Skrevet
Okei, hva var årsaken til at man ga gjestene "adgang"igjen?

Savnet man all jævelskape de produserte, eller :fnise:

Det avgjørende for KG, er så vidt jeg har forstått, at det er flest mulig treff på siden deres. Det er en kommersiell side, som lever best når det er flest treff. Det er det uten tvil når det er anledning til å poste i alle fora som gjest.

Skrevet
Altså, lider du av paranoia eller blir du faktisk forfulgt..?

Om du kaller deg nina i denne tråden og mia i en annen tråd, så er sjansene minimale for at du blir gjenkjent.

Dersom det skal være noe poeng så må man jo kalle seg det samme hele tiden. Innen en tråd kan man evnt bruke et nick men dette forhindrer ikke at man får huden full i andre tråder før man knapt har skrevet noe som helst.

Synes ofte at gjeste innlegg tolkes på verst mulig måte.

Hvis du ikke vil bli gjenkjent i samme tråd, da har du ingenting i diskusjoner å gjøre.

Hvis man har lyst til å bli gjennkjent så har i allefall jeg venner i det virkelige liv som jeg heller ville diskutert med.

Ser du virkelig ikke problemet ved at vi andre ikke vet om det er bare du som svarer i denne tråden, eller om dere er 4 forskjellige gjester?

Nei jeg ser ikke noe problem. KG er tross alt ikke et faglig forum, kun snikk-snakk.

Skrevet
Dersom det skal være noe poeng så må man jo kalle seg det samme hele tiden. Innen en tråd kan man evnt bruke et nick men dette forhindrer ikke at man får huden full i andre tråder før man knapt har skrevet noe som helst.

Synes ofte at gjeste innlegg tolkes på verst mulig måte.

Hvis man har lyst til å bli gjennkjent så har i allefall jeg venner i det virkelige liv som jeg heller ville diskutert med.

Nei jeg ser ikke noe problem. KG er tross alt ikke et faglig forum, kun snikk-snakk.

Ja, du måtte kalt deg nina hvis du svarte flere ganger i samme tråd. Ville det vært veldig vanskelig altså?

Selv om dette ikke er et faglig forum :fnise: , så synes jeg at du faktisk gir en ypperlig oppvisning i hvorfor gjester ikke blir behandlet som likeverdige diskusjonspartnere og hvorfor gjester får mindre svar.

Det er ikke så morsomt å diskutere med gjester fordi man ikke vet hvilken gjest som mener hva.

Skrevet
Ja, du måtte kalt deg nina hvis du svarte flere ganger i samme tråd. Ville det vært veldig vanskelig altså?

Selv om dette ikke er et faglig forum :fnise: , så synes jeg at du faktisk gir en ypperlig oppvisning i hvorfor gjester ikke blir behandlet som likeverdige diskusjonspartnere og hvorfor gjester får mindre svar.

Det er ikke så morsomt å diskutere med gjester fordi man ikke vet hvilken gjest som mener hva.

Og du gir en ypperlig oppvisning av ukoselig bruker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...