Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #1 Del Skrevet 7. desember 2007 Samboeren min har mistet forlovelsesringen. Tror den må være en plass i huset, men den er sporløst forsvunnet. Jeg er litt todelt i saken. Sier at så lenge han oppfører seg som han er forlovet er ikke ringen så viktig Han har pleid å ta den av om kvelden og byttet litt hand, fordi det er uvant og gnager litt. Er det riktig å tvinge en mann til å gå med ring? Eller er det viktigste at man har forlovet seg? Jeg trøster meg med at det ikke er viktig at det går helt fint, men noen ganger tar jeg meg i å syns det er litt trist, siden jeg kjøpte den til han. Han går å leter hele tiden, stakkars. Er noen klarsynt her, så si fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 7. desember 2007 #2 Del Skrevet 7. desember 2007 Sambo sier at han aldri kommer til å gå med noen ring, selv om vi forlover og gifter oss, og det er jo igrunn greit for meg Men OM han hadde mistet en evt forlovelsesring hadde jeg sikkert blitt irritert, og vært det i 15 min, og så glemt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 7. desember 2007 #3 Del Skrevet 7. desember 2007 Men OM han hadde mistet en evt forlovelsesring hadde jeg sikkert blitt irritert, og vært det i 15 min, og så glemt det. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #4 Del Skrevet 7. desember 2007 Litt trist om ringen hadde blitt borte, men klikket hadde jeg ikke. Men føler heller ikke at jeg trenger å markere min forlovede med en ring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 7. desember 2007 #5 Del Skrevet 7. desember 2007 Min kjære går heller ikke med ring, den hadde enten blitt borte i løpet av dager eller han hadde ødelagt handa når han glemte å ta den av på jobb, så den tanken droppet vi raskt. Han kjøpte heller en litt dyrere ring til meg, så jeg fikk drømmeringen. Men jeg mistet den faktisk her hjemme for en stund siden, var rimelig fortvilt! Endevendte hele huset, lette som en gal. Min kjære humret litt og komenterte tørt at 5000,- holdt ikke lenge på handa mi..... Ringen dukket opp etter et par uker, den hadde havnet i skittentøyet og lå pent i bunnen av 60 graders kurven nede i kjelleren. Ble en smule lettet, ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. desember 2007 #6 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde blitt litt irritert med en gang, med tanke på at det koster penger å kjøpe ny. Når det gjelder symbolverdien, så er jeg mer opptatt av hvordan vi har det enn en ring som skal symbolisere hvordan vi har det. Jeg hadde med andre ord ikke klikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #7 Del Skrevet 7. desember 2007 Flere gode fornuftige svar her:O) Jeg tenker at det som en forlovelse står for er mye viktigere om han bærer ringen på fingeren. Men han er jo lei seg selv, og jeg prøver å trøste han at det ikke gjør noe. Vi kjøpte ringene på ferie, så fikk en koselig pris. Hvem vet, kanskje den dukker opp en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 7. desember 2007 #8 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg går i perioder uten ring. Blir bare ikke vant til den siden jeg aldri har hatt ring før. OG da er det greit. Går alltid med den ute og blandt folk. (ikke på jobb siden jeg vasker hendene tjue ganger i timen..) det er ikke noe stress så lenge det er en grunn til det. Ting kan jo faktisk komme bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #9 Del Skrevet 7. desember 2007 Ja jeg setter nok større pris på at han ville forlove seg med meg enn at han absolutt må gå med ringen. Fokus på riktig plass:O) Han er jo mer lei seg for dette en meg, så prøver nå å trøste han litt. Kan eventuelt kjøpe en ny når vi kommer ned til Bulgaria til sommeren. Vi kjøpte de siste dagen vi var der i august så har ikke rukket å gravere dem enda, så det var jo litt flaks:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #10 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg lar ringen min ligge igjen hjemme når jeg er på jobb, er livredd for å miste den dersom den henger rundt halsen. Tror min kjære hadde blitt litt små sur om jeg hadde mistet en ring til nesten 40000kr, selvom den er forsikret. Om han hadde mistet ringen så hadde jeg synes det hadde vært litt leit siden den skal signalisere utad hva vi har bestemt oss for. Men hadde ikke gjort noe stort nummer av det, ting kan bli borte og det er bare en ting. Det er tross alt hva vi føler som betyr noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #11 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg lar ringen min ligge igjen hjemme når jeg er på jobb, er livredd for å miste den dersom den henger rundt halsen. Tror min kjære hadde blitt litt små sur om jeg hadde mistet en ring til nesten 40000kr, selvom den er forsikret. Om han hadde mistet ringen så hadde jeg synes det hadde vært litt leit siden den skal signalisere utad hva vi har bestemt oss for. Men hadde ikke gjort noe stort nummer av det, ting kan bli borte og det er bare en ting. Det er tross alt hva vi føler som betyr noe. Går du med den rundt halsen når du er hjemme da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #12 Del Skrevet 7. desember 2007 Går du med den rundt halsen når du er hjemme da? ???? Selvsagt ikke. Forbudt med ringer på jobb og det er lettere å miste noe som henger rundt halsen enn en ring som sitter godt på fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #13 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) ???? Selvsagt ikke. Forbudt med ringer på jobb og det er lettere å miste noe som henger rundt halsen enn en ring som sitter godt på fingeren. Joda men jeg skjønte ikke det slik du skrev det, er mange som går med den rundt halsen av ymse årsaker. Jeg tenkte bare samme som deg, at en så dyr ring er lett å miste når du har den rundt halsen. Hørtes sånn ut slik du skrev det, beklager at jeg misforsto. Ser nå at du skrev dersom det hang rundt halsen!! :O) Endret 7. desember 2007 av lissi32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #14 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde mistet ringen min for den er spesial laget etter min forlovedes design og ikke til å erstatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #15 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde mistet ringen min for den er spesial laget etter min forlovedes design og ikke til å erstatte. Skjønner jeg veldig godt! Samtidig herlig og vemodig å eie noe så verdifullt på alle måter. Jeg mistet alt i brann for 5 år siden, så vet hvordan det er å miste alt jeg eier. Men jeg overlevde. Det ble fokuset i det triste over å ha mistet smykker, bilder og viktige papirer. Du får passe godt på den:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #16 Del Skrevet 7. desember 2007 Skjønner jeg veldig godt! Samtidig herlig og vemodig å eie noe så verdifullt på alle måter. Jeg mistet alt i brann for 5 år siden, så vet hvordan det er å miste alt jeg eier. Men jeg overlevde. Det ble fokuset i det triste over å ha mistet smykker, bilder og viktige papirer. Du får passe godt på den:O) huff og huff, stakkars deg/dere. Men det setter ting i perspektiv. Håper dere i det minst fikk reddet bildene. Jeg er helt håpløst sentimental når det gjelder ting jeg har fått av andre. Livredd for å miste ting som jeg har arvet osv, klarer ikke en gang å kaste f.eks julegave jeg slettes ikke trenger dersom jeg vet at personen som ga meg gaven ga meg noe med omtanke. Men det er klart det betyr ikke så mye, vil bare ikke at noen skal bli lei seg. Så kan bli interessant når vi får masse vi ikke har bruk for/eller kanskje lyst på til bryllupet og jeg ikke synes vi kan såre noen med å bytte eller gjemme det bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #17 Del Skrevet 7. desember 2007 huff og huff, stakkars deg/dere. Men det setter ting i perspektiv. Håper dere i det minst fikk reddet bildene. Jeg er helt håpløst sentimental når det gjelder ting jeg har fått av andre. Livredd for å miste ting som jeg har arvet osv, klarer ikke en gang å kaste f.eks julegave jeg slettes ikke trenger dersom jeg vet at personen som ga meg gaven ga meg noe med omtanke. Men det er klart det betyr ikke så mye, vil bare ikke at noen skal bli lei seg. Så kan bli interessant når vi får masse vi ikke har bruk for/eller kanskje lyst på til bryllupet og jeg ikke synes vi kan såre noen med å bytte eller gjemme det bort Nei, jeg hoppa fra 3 etasje så rakk ikke å få med meg noe bare trusa... Ja det setter ting i perspektiv. Ja skjønner hva du mener angående å samle på ting. Min svigerfar er sånn, klarer ikke kaste. Han har også en hau med kunst og ting som betyr noe for han. Stakkars sønnen når han arver alt, masse er mye verdt og sikkert kjempevanskelig å kvitte seg med. Jeg syns less is more, og er flink å bruke boden! hihihi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 7. desember 2007 #18 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde nok blitt mere lei meg enn sint, siden vi designet ringene sammen og det ikke finnes makne. Jeg måtte ta av min på slutten av graviditetene pga at jeg hovnet opp i fingrene, og når jeg en sjelden gang baker tar jeg den også av. I forhold til det å tvinge noen til å gå med ring: Dersom mannen ikke ønsket å gå med ring hadde jeg satt pris på å få vite det FØR vi kjøpte ringene, istedet for etterpå. Å bruke såpass mange tusen på noe man ikke gidder å bruke skjønner jeg ikke vitsen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #19 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde nok blitt mere lei meg enn sint, siden vi designet ringene sammen og det ikke finnes makne. Jeg måtte ta av min på slutten av graviditetene pga at jeg hovnet opp i fingrene, og når jeg en sjelden gang baker tar jeg den også av. I forhold til det å tvinge noen til å gå med ring: Dersom mannen ikke ønsket å gå med ring hadde jeg satt pris på å få vite det FØR vi kjøpte ringene, istedet for etterpå. Å bruke såpass mange tusen på noe man ikke gidder å bruke skjønner jeg ikke vitsen med. Vi kjøpte våre på ferie da vi var litt hovne i fingrene, og måtte derfor kjøpe dem litt mindre. Samboeren min ville bruke den, men han syns det er uvant og han kjenner at han har den på. Min er så passelig at jeg aldri tar den av. Jeg syns det er koselig å ha forlovelsesring:O) Å hvorfor skal en mann gå med ring for å vise at han er opptatt? Mange damer legger seg jo etter menn som har ring, trygt! Så det der kan jo slå begge veier. Beste er jo å ha en mann som klarer si han er forlovet om noen kommer å legger inn aksjer, en ring fra eller til vil ikke hindre det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #20 Del Skrevet 7. desember 2007 Nei, jeg hoppa fra 3 etasje så rakk ikke å få med meg noe bare trusa... Ja det setter ting i perspektiv. Ja skjønner hva du mener angående å samle på ting. Min svigerfar er sånn, klarer ikke kaste. Han har også en hau med kunst og ting som betyr noe for han. Stakkars sønnen når han arver alt, masse er mye verdt og sikkert kjempevanskelig å kvitte seg med. Jeg syns less is more, og er flink å bruke boden! hihihi.. Håper alt gikk bra med deg/dere! Samler ikke på alt altså, bare det jeg får av folk som jeg vet gir ting med baktanke. Kaster f.eks alt søstern min gir meg, dvs topper ol som hun ikke gidder å ha lengre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå