Gå til innhold

hjelp, alt på datan ble så lite...liten skrift og lite bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

var nok ett eller anna jeg gjorde, men plutselig så minimerte alt seg her. tilogmed ute på skrivebordet mitt ble alle ikonene mye mindre, og start linja ble mindre. inne på internett sidene er også alt forminska. til ogmed word min der ble alt mindre.

er det noe jeg kan trykke på? av disse f knappene for å ordne dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spadamen
Skrevet

Viss du trykkje på eigenskapar medan musa er på bakgrunnen, så kan du velje skjermoppløysing på innstillingar.

Om du vil ha kun større skrift på internettsidene og sånn; hold inne ctrl og rull på den rulleknappen på musa.

Skrevet

nei dette hjelper ikke

skjer ikke noe, for den står på høyest oppløsning

Skrevet

tatt systemgjenoppretting og alt. men skjer ikke noe

Skrevet

Du har prøvd å reeboote ?

Hvis det bare er i nettleseren kunne duha prøvd å justereinnstillingene der , men ellers kommer je ikke på noe annet i farta

Skrevet
nei dette hjelper ikke

skjer ikke noe, for den står på høyest oppløsning

Eh, der har du problemet ditt. Prøv å velge en litt lavere oppløsning. Ikonene på skrivebordet og skrift blir mindre jo høyere oppløsning du har...til gjengjeld får du plass til mer. Smak og behag.

Om du vil beholde den oppløsningen du har, kan du evt. gjøre skriften større ved å høyreklikke på skrivebordet, velge properties/egenskaper i popup-menyen, og gå til appearance/utseende-taben i vinduet som dukker opp. Nederst til venstre der kan du velge skriftstørrelse (Font size...husker ikke hva det heter på norsk Windows). Ikonene får du derimot ikke gjort noe med uten veldig mye jobb.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Eller hvis du har sånn laptop som jeg har (acer) med numpad på høyre side, så kan du ha kommet borti et tall der, som har forminsket alt. Prøv å trykke pluss noen ganger og se om det hjelper...

Skrevet

jepp dette er laptop..men hva er numpad?? er jo skikkelig grønn i tillegg...

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Har du forsøkt å trykke ctrl og pluss samtidig?

det samme skjedde med meg engang, og da var dette løsningen... beklager at jeg gjentar meg selv ;)

Skrevet

jepp jeg har trykket ctrl pg pluss, det fører til at selve internett siden blir større.. jo dog det funka, men internetten ble helt rar, annerledes skrift også...men det hjelper IKKE på alt det andre, startlinja og skrivebordsikoner er fortsatt veldig lite....

Skrevet (endret)

Som sagt over her.. Mest trolig oppløsninga på skjermen din.. Jo høyere oppløsning, jo mindre blir ting..

Selv har jeg 1280 x 800 og da syntes jeg alt har en normal størrelse..

Endret av Gjest
Skrevet

Hva med Tools + Internett Options + Fonts / Apperance... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...