*Svima* Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Den epost-adressa som er på messenger-kontoen min har ikke vært i bruk på flere år nå. Men hvordan endrer jeg epost-adressa? Eller må jeg lage en ny konto med ny adresse, og legge til alle kontaktene på nytt?
*Svima* Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2007 Nå har jeg sendt en epost til kundestøtten for Messenger med spørsmålet mitt. Legger ut svaret her når jeg får det, i tilfelle det er flere som lurer på det samme.
*Svima* Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2007 Man er visst nødt til å lage en ny konto. Her er eposten jeg fikk: "Hei ****, Takk for at du kontaktet Windows Live Id Support. Jeg heter **** og jeg forstår at du har problemer med å endre e-postadresse på Windows Live Id kontoen din. Jeg beklager så meget for problemene dette har forårsaket. Hvis du ønsker å endre din primære e-postadresse og du bruker MSN Messenger eller Windows Live Messenger, så må du lagre din Messenger kontaktliste før du lukker din konto. Hvis u ikke gjør dette så vil du miste din kontaktliste. 1. Lagre din kontaktliste: a. Start Messenger og logg på med din gamle e-postadresse. b. På "Kontakter" menyen, klikk "Lagre direktemeldingskontakter". c. I dialogboksen for "Lagre direktemeldingskontakter", velg det sted på din datamaskin hvor du ønsker å lagre din kontaktliste. d. Klikk "Lagre", og klikk så "OK". Din kontaktliste er nå lagret på dt stedet på din datamaskin som du nettopp valgte. Tittelen vil være "Kontakter for <ditt påloggingsnavn>.ctt". NB: Filen har endelsen .ctt. 2. Opprett en ny Windows Live ID konto ved å følge disse stegene: a. Gå til følgende webside: http://login.live.com. b. Klikk "Registrer deg for Windows Live!". c. Fyll inn påkrevde felter på registreringssiden for Windows Live. d. I tekstboksen, skriv inn tegnene du ser på bildet. Du kan også trykke på høyttalerikonet for å høre tegnene bli lest opp. e. Klikk "Les Windows Live Tjenesteavtalen" for å lese brukervilkårene. f. Klikk "Jeg aksepterer" når du er ferdig. 3. For å importere kontaktlisten inn på din nye konto: a. Logg på Messenger ved å bruke din nye e-postadresse. b. På "Kontakter" menyen, klikk "Importer direktemeldingskontakter". c. Finn frem til filen som du tidligere lagret under steg 1, og klikk så "Åpne". Kontakter som allerede ikke er på din kontaktliste vil nå bli importert. Dine kontakter vil så få en Legg til kontakt forespørsel fra deg slik at de lan legge til din nye e-poistadresse til deres kontaktliste. 4. For å lukke din ganle konto, følg disse stegene: a. Gå til http://login.live.com, og logg på med den Windows Live ID kontoen som du ønsker å lukke. b. Klikk "Innstillinger". c. Under "Vanlige oppgaver" på menyen til høyre, klikk "Lukk kontoen". d. Følg så instruksjonene for å lukke din Windows Live ID konto. Takk for at du bruker Windows Live ID. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Med vennlig hilsen **** Windows Live ID Support"
Titta Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Takk for at du la ut svaret du fikk *Svima* Jeg skal også bytte e-postadresse snart og har lurt litt på hvordan jeg skulle gjøre det med msn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå