Gå til innhold

Strikking og toving

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en fin oppskrift på tøffler for toving. Jeg har brukt fritidsgarn og prøvd Iglo garnet fra Europris. Fritidsgarn tover kjempe fint, men koster 20 kr for et nøste. Jeg trenger 4 stk til et par ca str 39. Har noen forslag til andre garntyper som egner seg til toving???Min oppskrift er rillestrikk og når den er ferdig tovet, skal det tove så godt at det ikke vises at det er rillestrikket! Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eskimo fra Drops! (Føres blant annet av Strikkedilla på Oslo City) Jeg har akkurat strikket flere par tøfler av dette garnet, det går sinnssykt fort fordi garnet er så tykt (bruker pinne nr 8), og det blir veldig pent etter toving.

Det koster også 20 kr per nøste da, men det er vel ikke spesielt dyrt...? :klø:

Sjekk for øvrig garnstudio.com, der finner du farlig mange oppskrifter, og dessuten liste over forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det ikke bra med iglo-garnet? Du kan også prøve artic fra Europris. Cortina fra Gjestal får du også billig noen steder. Det meste av rent ullgarn tover jo godt så lenge du vasker på høy nok temperatur, evt kan du vaske flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskimo fra Drops! (Føres blant annet av Strikkedilla på Oslo City) Jeg har akkurat strikket flere par tøfler av dette garnet, det går sinnssykt fort fordi garnet er så tykt (bruker pinne nr 8), og det blir veldig pent etter toving.

Det koster også 20 kr per nøste da, men det er vel ikke spesielt dyrt...? :klø:

Sjekk for øvrig garnstudio.com, der finner du farlig mange oppskrifter, og dessuten liste over forhandlere.

Vet du om de fører Eskimo fra Drops på noen nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkjøp har rimlig garn til toving.

Artic ullgarn, trysilgarn fra europris tover fint.

Mor åse som de har på rema er rimlig og tover bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkjøp har rimlig garn til toving.

Artic ullgarn, trysilgarn fra europris tover fint.

Mor åse som de har på rema er rimlig og tover bra.

Jeg synes også såkalt "billig-garn" tover kjempefint, men skal man erstatte f eks Eskimo/Fritidsgarn med dette må man strikke med dobbelt tråd og vips er prisen ganske lik...

Jeg kjøper som regel Eskimo til 20kr/nøstet, evt to nøster Østlandsgarn fra Nille til 11kr/nøstet om jeg skal ha noen spesielle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...