Gjest hyggelig Skrevet 7. desember 2007 #1 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg fikk en pose god te til jul i fjor, men hadde rett og slett glemt den bakerst i skapet. i dag da jeg vasket til jul fant jeg da denne posen med løsvektte. det jeg lurer på er om det finnes noe best før dato på slik te? den er jo tross alt et år gammel nå. bør jeg kaste den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. desember 2007 #2 Del Skrevet 7. desember 2007 Den er neppe farlig, i verste fall kan den ha tapt seg litt i smak og blitt litt tammere. Jeg hadde drukket den uten å blunke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 9. desember 2007 #3 Del Skrevet 9. desember 2007 Te er aller best fersk, men den går ikke ut på dato i den forstand at den blir farlig å drikke, men te mister smak etterhvert, så det er definitivt en "best før"-dato.. Ett år går helt fint, men du vil nok merke at smaken ikke er like god nå som da den fra ny. Særlig tilsatte smaker begynner å forsvinne i løpet av den tiden. Jeg har forresten hørt fra en teforhandler at hvis man lagrer teen i fryseren (han snakket da spesielt om noen kunder som kom fra Tyskland og kjøpte kilovis, og frøs den ned hjemme i Tyskland), så holder den seg mye lengre, men jeg har aldri prøvd det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #4 Del Skrevet 10. desember 2007 Te mister smaken gradvis, men er aldri farlig å drikke med mindre det er snakk om noe eldgamle greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #5 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg har forresten hørt fra en teforhandler at hvis man lagrer teen i fryseren (han snakket da spesielt om noen kunder som kom fra Tyskland og kjøpte kilovis, og frøs den ned hjemme i Tyskland), så holder den seg mye lengre, men jeg har aldri prøvd det selv. Jeg fryser faktisk nybrent kaffe da den er å anses som ferskvare. Går veldig fint det å bare ta ut det en trenger. Skulle tro at det ikke er noe forskjell på te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå