Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har lest trådene om vond lukt av maskinvaskede klær, men ingen ser ut til å berøre mitt problem, som er mer spesifikt: Det lukter vondt av mørke klær når jeg tar dem ut av maskina. Hva i all verden kan være årsaken til dette? Jeg har ikke dette problemet med lyse klær, men der bruker jeg jo en annen type vaskemiddel, så det er forståelig. Men det pussige er at heller ikke røde klær lukter vondt når jeg vasker ei maskin med rødt, til tross for at jeg da bruker samme vaskemiddel som når jeg vasker mørke klær. Jeg har lurte lenge på dette, men kanskje kan noen av KGs lyse hjerner gi meg svaret?
gizmoo Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har lest trådene om vond lukt av maskinvaskede klær, men ingen ser ut til å berøre mitt problem, som er mer spesifikt: Det lukter vondt av mørke klær når jeg tar dem ut av maskina. Hva i all verden kan være årsaken til dette? Jeg har ikke dette problemet med lyse klær, men der bruker jeg jo en annen type vaskemiddel, så det er forståelig. Men det pussige er at heller ikke røde klær lukter vondt når jeg vasker ei maskin med rødt, til tross for at jeg da bruker samme vaskemiddel som når jeg vasker mørke klær. Jeg har lurte lenge på dette, men kanskje kan noen av KGs lyse hjerner gi meg svaret? Har akkurat det samme problemet selv... Hva kommer det av tro? Spesielt gjelder dette svarte t-skjorter og ting i bomullstoff... Det lukter litt "surt" som om tøyet har ligget vått i en pose f.eks...
Gjest Madre Mia Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Kanskje fordi de mørke klærne vaskes på lavere temperatur for å bevare fargene? Eller kanskje det er selve fargestoffet i klærne som lukter. Hadde ei mørk lilla t-skjorte en gang som luktet veldig rart, spesielt når den ble våt.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har samme problem!!! Har lest litt om soppen blåmann på klær som forårsaker vond lukt av klærne. Kan det være dette som har skjedd? Er mørke klær mer utsatt?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Jeg vasker mørke klær også på 60 grader for å slippe dette.
Gjest rikkerikke Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Noen som har forsøkt å bytte vaskemiddel. dette r ikke noe problem for meg, og jeg bruker flytende universalvaskemiddel.
Gjest Tnita Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Finnes det en sopp som forårsaker lukt? Det har jeg aldri hørt om før. Jeg hadde to sorte topper som luktet etter vask, selv om jeg brukte skyllemiddel og vasket på 40 og 60 grader. Ble så jeg bare kastet de til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå