Cata Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Sitter mye ved PC'n når jeg er hjemme og har verdens vondeste stol (innkjøpt for en billig penge da jeg trodde jeg bare kom til å sitte her i ny og ne .) Så til jul vil jeg ha ny. Drømmen er en Variér Actulum, men etter det jeg kan se vil den bli litt i laveste laget for det bordet jeg har. Jeg må nok ha ca. 50 cm i setehøyde for at ting skal passe sammen. Har noen gode forslag? Gjerne til stoler som kan beveges litt på, á la det Variérstolene kan. Prisnivå mellom 1000 og 3000 kr. (Ja, jeg vet at Actulum er langt dyrere, men ville strukket meg langt for akkurat den. )
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har ikke tips til en konkret stol, men hvis du har naboer som bor under deg, så er det en god idé å teste hvor mye lyd stolen lager når den triller... Jeg kjøpte meg en ny stol, og tenkte ikke noe særlig over at den skulle bråke noe mer enn en vanlig kjøkkenstol man drar ut fra bordet. Så nå erter jeg på meg naboene hvis jeg beveger på stolen etter kl 21 om kvelden Bare det å skyve stolen inn til pulten høres visstnok veldig godt der nede.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Så nå erter jeg på meg naboene hvis jeg beveger på stolen etter kl 21 om kvelden Bare det å skyve stolen inn til pulten høres visstnok veldig godt der nede. Hva med å legge et teppe under arbeidsstedet, det burde dempe en god del av lyden. Ellers har jeg ikke noe å bidra med i tråden, men følger spent med selv ettersom jeg nå sitter på en vond kjøkkenstol.
mamut75 Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Har stol fra Kinnarps som er utrolig god å sitte i . Akkurat den stolen jeg har er nok endel utenfor det prisnivået du skisserte , men tror de har rimeligere modeller også som er gode å sitte i .
Antoinette Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har hjemmekontor og tilbringer mellom 5-7 timer daglig foran PC'en. Har en stol fra Kinnarps som jeg elsker- ville aldri byttet den bort. Se på www.kinnarps.no Viktig at man har en plastmatte/teppe under stolen, ellers blir det lett stygge merker hvis man har parkett el.
Cata Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har ikke tips til en konkret stol, men hvis du har naboer som bor under deg, så er det en god idé å teste hvor mye lyd stolen lager når den triller... . Neida, har butikklokale under og de stenger ca. når jeg kommer hjem så det er ikke noe problem. Uansett har jeg en fillerye under for å beskytte parketten.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har en fra IKEA i prisklasse 1000 +, husker ikke akkurat type. Synes den er god, og bruker den mye (har også hjemmekontor). Men om jeg hadde hatt råd ville jeg nok kanskje kjøpt en sånn Røros Håg...
Cata Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2007 Røros Håg? Men var nettopp inne på Håg sin nettside og denne kunne kanskje være noe å tenke på - hvis prisen ikke er astronomisk. (Har sittet så vondt så lenge at jeg er villig til å betale en del hvis bare stolen er god nok )
Dru Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har en Håg på jobben, en slik som du linker til. Men med hodestøtte. Den er aldeles nydelig å sitte på, men jeg tror ikke den er spesielt billig...
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Jeg tror dessverre Håg stolene er i 8-10 000 kroners klassen.
Cata Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har en Håg på jobben, en slik som du linker til. Men med hodestøtte. Den er aldeles nydelig å sitte på, men jeg tror ikke den er spesielt billig... Mistenker du har rett.... dessverre. Men har forhandler som ikke er så fryktelig langt vekk så skal ta en tur og se i morgen eller mandag. Kan jo være de har billigere modeller som er helt brukbare også.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Her i byen er det en forretning som selger brukte kontromøbler. Sjekk det ut. Selv om en ny stol i utgangspunktet blir for dyr så kan jo en brukt stol passe.
Cata Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2007 Godt tips, men siden jeg bor i en ganske liten by så har vi ikke den slags butikker her. Har knapt nok noen som selger nye kontormøbler.
Prada Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 "Kranglet" til meg en HÅG Capisco på jobben for noen år siden, og dermed var det slutt på alle ryggproblemer! Etter en stund tok jeg meg råd til å kjøpe en å ha hjemme også, husker dessverre ikke prisen (tror ikke jeg vil huske det). Men god seng og god stol er høyt prioritert hos meg, så da får det heller koste.
Cata Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2007 Etter en stund tok jeg meg råd til å kjøpe en å ha hjemme også, husker dessverre ikke prisen (tror ikke jeg vil huske det). Men god seng og god stol er høyt prioritert hos meg, så da får det heller koste. Enig, men nå er prisen over 6000 ekskl. moms, så jeg får nok se meg om etter noe annet. Det blir litt for drøyt til hjemmebruk. Men tror muligens Savo har noen til typisk 4000.
Cata Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2007 Det ble et for meg totalt ukjent dansk merke som selgeren anbefalte varmt til hjemmebruk. Ero, tror jeg det er. De hadde visst solgt temmelig mange av denne typen stol til hjemmebruk. Stol er nå montert sammen og jeg har "vaglet meg opp" kommer sikkert til å ta litt tid å venne seg til den, men bare det at jeg kan justere setevipp er jo en stor fordel. Så slipper jeg å stoppe all blodtiførsel til bena. Pris? Rett over 3000.
Gjest Marlo Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 Vi har denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100 Har hatt andre stoler fra IKEA som har gått i stykker etter kort tid, vært noe ubehagelige etc, men denne stolen er over alle forventning. Utrolig behagelig - "vippe"-funksjonen er helt super da den har luftmotstand som gjør at stolen ikke "spretter" tilbake når man reiser seg opp, eller at man deiser bakover når man lener seg mot stolryggen.
Fluffe Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 tror personen har funnet en stol etter 2 år:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå