Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Må begrense bakingen til jul i år grunnen dårlig tid og en liten baby som krever sitt. Skal bake noe, men er usikker på hva.... Noen som kan komme med tips om kaker/kjeks etc de ikke klarer seg uten til jul? Kom gjerne med oppskrifter også.
wondergirl Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Jeg synes veldig mange julekaker ikke er så spesielt gode - man tar dem fram til kaffen etter at man har proppet seg med julemiddag, og så forsyner alle seg med én pepperkake eller én kokosmakron, og så har man gjerne forsyninger til langt uti mars. Hjemmelaget marsipan og annen hjemmelaget konfekt synes jeg er godt.
Aurela Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg synes veldig mange julekaker ikke er så spesielt gode - man tar dem fram til kaffen etter at man har proppet seg med julemiddag, og så forsyner alle seg med én pepperkake eller én kokosmakron, og så har man gjerne forsyninger til langt uti mars. Hjemmelaget marsipan og annen hjemmelaget konfekt synes jeg er godt. Tenkt å svare det samme.. Bortsett fra at våre forskyninger ligger til neste jul, da vi trenger kakeboksene på nytt.. Ellers spiser jeg marsipanene for å glede mormor, men karameller og andre konfekter er namnam Er ikke så glad i alle de tørre kakene, tror vi heller skal stase på en ordentlig kake til kaffen og noen pepperkaker i år..
Gjest puselabb Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg må ha berlinerkranser, pepperkaker og risboller, liker krumkaker også veldig godt.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Krumkaker, berlinerkranser, brune pinner, risboller og alt mulig av konfekt-ting er godt. Pepperkaker kan også være ok. Andre tørre kaker som er godt er diverse cookies o.l. Ellers er mange julekaker ganske så sandaktige og tørre...
Trillrund Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Må ha sirupsnipper, tynne, sprø krumkaker og hvite kakemenn. Vet hvor mye jeg spiser og lager bare akkurat, så alt blir borte i løpet av jula.
Gjest Emera Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Jeg baker berlinerkranser (er ikke så glad i det selv, men andre er), suksessterte, mor monsen, mørlefser, delfiakake, krumkaker. Krumkakene er som tilbehør til juledesserten, riskrem.
Lund Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 pepperkaker,krumkaker,smultringer,berlinerkranser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå