Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg huden min i ansiktet er blitt veldig grå, dessuten litt kvisete. Jeg ønsker meg glødende og friskere hud til jul. Noen gode råd? Trenger en god ansiktsmaske, som ikke tørker ut huden. Noen med god erfaring?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fungerer det å massere seg selv i ansiktet? Blir veldig varm i huden da.. Kan dette føre til mer kviser? Mener jeg har lest noe med at man kan få mer kviser dersom man trykker på huden? (TS)

Skrevet

Solpudder, lysreflekterende concealer under øynene og en highlighter på kinnbena gjør underverker. Noen veldig god ansiktsmaske vet jeg dessverre ikke om, synes stort sett det er noe oppskrytt klin alt sammen.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Peeling (hvilken som helst fungerer) og en god tur i frisk luft for å sette i gang blodsirkulasjonen er i grunnen alt som skal til. Masker funker uansett bare der og da, eller til neste gang du renser ansiktet.

Skrevet

Det første man bør gjøre er å gi huden en god peeling, etterfulgt av en fuktgivende maske. Rens og daglig pleie er viktig for en pen hud, fyring og tørr inneluft i vinterhalvåret tørker ut og den lette fuktighetskremen man bruker om sommeren bør byttes ut med en rikere krem.

Skrevet

95% av det vi spiser utgjør hvordan huden er.

Men med litt eksra hjelp kan vi bruke ansiktsrens, ansiktsvann og fuktighetskrem også ansiktsmasker er flott å bruke.

:)

Skrevet

Legene strides vel litt når det gjelder hvordan det vi spiser påvirker huden men det er hvertfall viktig å drikke nok vann.

De som sier at de får kviser av å spise krydret mat, sjokolade eller potetgull tar egentlig helt feil.

Skrevet
95% av det vi spiser utgjør hvordan huden er.

Men med litt eksra hjelp kan vi bruke ansiktsrens, ansiktsvann og fuktighetskrem også ansiktsmasker er flott å bruke.

:)

Jeg får ikke det til å stemme helt jeg.... Jeg kjenner mange som spiser både det ene og det andre som slett ikke er sunt, og likevel har flott hud... Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror at man er selv er skyld i hudplager, mens andre helseproblemer ikke skyldes mat..? Jeg spiser mye frukt og grønt, og lite snop, likevel har jeg dårlig hud... Jeg trener og er ellers aktiv, hva mer foreslår du at jeg kan gjøre da?

Skrevet
Jeg spiser mye frukt og grønt, og lite snop, likevel har jeg dårlig hud... Jeg trener og er ellers aktiv, hva mer foreslår du at jeg kan gjøre da?

Er du flink til å fjerne sminken før trening og rense huden godt i dusjen etter trening? Pudder og makeupkrem blandet med svette tetter porene og kan føre til kviser og uren "bulkete" hud.

Jenter som må ha på litt sminke når det trener bør kun bruke mascara og litt gloss på leppene.

Skrevet

Men få få i seg multivitaminer, olje med rikt innhold av umettet fett, spise sundt hjelper på...

Merker det veldig godt vis jeg selv har spist en hamburger(oftere før) da kunne jeg veddet 1000kr på at det kom kviser etter på.

så maten vi putter i oss er ett utgangspunkt!

Men å rense huden er viktig. Og selv om en har tørr eller fet hud så er en ansiktsmaske flott. ha den på i 20 min.når du skal tørke den av er det garanert ikke noe der! Jeg kan ikke snakke for alle ansiktsmasker som finnes men for de produktene jeg selger.

Skrevet
Er du flink til å fjerne sminken før trening og rense huden godt i dusjen etter trening? Pudder og makeupkrem blandet med svette tetter porene og kan føre til kviser og uren "bulkete" hud.

Jenter som må ha på litt sminke når det trener bør kun bruke mascara og litt gloss på leppene.

Nei, jeg trener ikke med sminke, kun litt dekkstift for å skjule de verste kvisene. Vasker alltid huden godt om kvelden, og noen ganger om morgenen. Ikke alltid om morgenen fordi jeg syns huden har en tendens til å bli veldig tørr da...

Men bør jeg vaske av sminken før trening altså? Det har jeg aldri tenkt på...

Gjest Elfrida
Skrevet

Solarium hjelper på gløden! Og da snakker jeg ikke om overdreven soling, men noen få korte turer innom i løpet av en uke eller to midtvinters.

Skrevet
Jeg får ikke det til å stemme helt jeg.... Jeg kjenner mange som spiser både det ene og det andre som slett ikke er sunt, og likevel har flott hud... Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror at man er selv er skyld i hudplager, mens andre helseproblemer ikke skyldes mat..? Jeg spiser mye frukt og grønt, og lite snop, likevel har jeg dårlig hud... Jeg trener og er ellers aktiv, hva mer foreslår du at jeg kan gjøre da?

Var ikke ment til deg, at du dårlig kosthold...Håper ikke du tok det slik.

Skrevet
Men bør jeg vaske av sminken før trening altså? Det har jeg aldri tenkt på...

Ja det bør du, mange jenter som ikke tenker på det.

Og det er viktig med gode renseprodukter, ikke bruk disse uttørrende ansiktssåpene som reklamerer med at de dreper bakterier, mange av dem er altfor sterke. Bruk en rensemelk, etterfulgt av ansiksvann (tonic) og deretter fuktighetskrem og øyekrem. Peeling og ansiktsmaske tar du en gang i uken.

Skrevet
Var ikke ment til deg, at du dårlig kosthold...Håper ikke du tok det slik.

Neida, det går fint:)

Til deg som foreslår solarium. Jeg er litt redd for at det skal være farlig for huden, og synes det er så ekkelt å ligge i en sånn boks;)

Skrevet
Ja det bør du, mange jenter som ikke tenker på det.

Og det er viktig med gode renseprodukter, ikke bruk disse uttørrende ansiktssåpene som reklamerer med at de dreper bakterier, mange av dem er altfor sterke. Bruk en rensemelk, etterfulgt av ansiksvann (tonic) og deretter fuktighetskrem og øyekrem. Peeling og ansiktsmaske tar du en gang i uken.

Bruker ansiktvsk fr Clinique, syns ikke den er så uttørrende. Har du noen ansiktsmaske å anbefale? Hehe, mest det jeg var på jakt etter;)

Skrevet

Clinique har gode masker de men hvis kvisene ikke forsvinner så ville jeg prøvd et annet merke. Hvis du vil holde deg til parfymerimerker så forsøk Biotherm, når det gjelder hudpleiemerker så er jeg veldig glad i Dermalogica.

Skrevet
Clinique har gode masker de men hvis kvisene ikke forsvinner så ville jeg prøvd et annet merke. Hvis du vil holde deg til parfymerimerker så forsøk Biotherm, når det gjelder hudpleiemerker så er jeg veldig glad i Dermalogica.

Jeg bruker bare ansiktsvask fra Clinique, ikke masker. Jeg trenger en maske som gir masse fuktighet uten at huden blir fet... Har Dermalogica masker for alle typer hud?

Skrevet

Anbefaler Origins "Never a dull moment" peeling for å få vekk gusten hud. Les mer om den her:

Never a dull moment

Har brukt denne i noen år nå og er storfornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...