Smarties Skrevet 16. april 2003 #1 Del Skrevet 16. april 2003 Hei! Kjæresten min og jeg har tenkt å ta en ukes bilferie i Tyskland til sommer'n. Noen tips om hva vi bør se? (Har vel i utgangspunktet tenkt å holde oss i området rundt Moseldalen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 17. april 2003 #2 Del Skrevet 17. april 2003 Når dere først er i det området; ta for all del turen innom Luxembourg. Der er det nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 17. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 2003 Tusen takk for tipset Noe spesielt vi bør se i Luxembourg i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 19. april 2003 #4 Del Skrevet 19. april 2003 For det første er Luxembourg by en svært pen og ren by. Hyggelige folk mm. Vel verdt å ta seg en tur. Hovedgrunnen til at vi skal tilbake til Luxembourg i år, er en liten "landsby" rett over grensa fra Tyskland. Der var det rett og slett nydelig. Vet ikke hva den heter, men vi kom på Autobahn via Moseldalen og tok av når de skilta til Luxembourg. Så så veldig vanskelig kan det vel ikke være å finne den igjen... Det var en koselig landsby som lå i en bakke/skråning. Det var som å komme til San Marino eller noe sånt. En fordel med reising i flere land nå, er jo at alle har den samme valutaen. Supert. Gleder meg til i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noravind Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 Hei! Kjempe flott dere skal til Tyskland. Dit reiser jeg så ofte jeg kan. Halve familien min bor der nede! Det jeg kan anbefale på det sterkeste er å dra til Bodensee helt sør i Tyskland. Bodensee er mitt paradis på jord! (Mormor bor i Überlingen...) Det er utrolig mange koselig Dorfer rundt denne innsjøen. Grensen til Sveits går også gjennom her. dessuten er været der herlig om sommeren, og det er flotte bademuligheter. Rhindalen er jo også nydelig med alle sine vinranker. (Vinranker finner du også ved Bodensee). Min samboer som er fra Vestlandet likte storbyen Hamburg veldig godt. Han følte seg litt hjemme der. Havna er verdt et besøk! Selv reiser vi ned til Mormor neste sommer, og jeg gleder meg som et lite barn... :D Hilsen tyskofil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. april 2003 #6 Del Skrevet 29. april 2003 Vi har kjørt i Bayern bl a, en vei som heter Romantische Strasse...og d er den virkelig, helt nydelig! Vi var bl a og så på slottet til Ludwig den gale i Neuschwanstein. D er modellen til Tornerose-slottet i Disney World. Kan ikke beskrives, må bare sees der d ligger på toppen av et fjell m sine spir og tårn. Også alle tyrolerhusene oppe i lia i Alpene....DA kan du snakke om tyrolerhus i sitt rette miljø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #7 Del Skrevet 29. april 2003 Ikke langt unna Moseldalen kan dere dra på biltur gjennom både Lahnstein og Frankenstein - jeg blir aldri enig med meg selv om hvilket navn som skremmer mest etter en tur der midt i EU-debatten i '94. Ellers er Heidelberg en nydelig by! Det samme er definitivt Rothenburg, må oppleves! Avstandene er ikke verdens minste, men det går jo unna i en litt annen fart enn her i KrF-land... :o Dersom dere følger rådet over her om å frekventere Bodensee ville jeg definitivt ha flagret en snartur over til Sveits og Stein am Rhein. En fantastisk idyll av en plass! Fankern, blir misunnelig her! God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 5. mai 2003 #8 Del Skrevet 5. mai 2003 Bilferie i Tyskland er absolutt noe å anbefale! Jeg ville imidlertid kjørt innom noen av de ikke altfor store byene, der er det masse fint å se på! Noen av byene jeg absolutt ville sett er Heidelberg (student-by, masse liv), Celle, Rothenburg osv. Når jeg sitter her og skal skrive, kommer jeg plutselig ikke på så mange navn, men Heidelberg var min favoritt ihvertfall. Og selvsagt Mozeldalen og Rihndalen, må bare få sagt at jeg veit ikke en tøddel om hvordan man staver disse navnene! Uansett kommer dere til å få en fin ferie! Gåper dere slipper unna de største regnbygene mens dere kjører på Autobahn, eller de største vegarbeidene, for det er ingen spøk i 180 km. timen!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 5. mai 2003 #9 Del Skrevet 5. mai 2003 Bilferie i Tyskland er absolutt noe å anbefale! Jeg ville imidlertid kjørt innom noen av de ikke altfor store byene, der er det masse fint å se på! Noen av byene jeg absolutt ville sett er Heidelberg (student-by, masse liv), Celle, Rothenburg osv. Når jeg sitter her og skal skrive, kommer jeg plutselig ikke på så mange navn, men Heidelberg var min favoritt ihvertfall. Og selvsagt Mozeldalen og Rihndalen, må bare få sagt at jeg veit ikke en tøddel om hvordan man staver disse navnene! Uansett kommer dere til å få en fin ferie! Gåper dere slipper unna de største regnbygene mens dere kjører på Autobahn, eller de største vegarbeidene, for det er ingen spøk i 180 km. timen!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 6. mai 2003 #10 Del Skrevet 6. mai 2003 Det jeg kan anbefale på det sterkeste er å dra til Bodensee helt sør i Tyskland. Bodensee er mitt paradis på jord! (Mormor bor i Überlingen...) Det er utrolig mange koselig Dorfer rundt denne innsjøen. Grensen til Sveits går også gjennom her. dessuten er været der herlig om sommeren, og det er flotte bademuligheter. Jeg var i Lindau på språkreise for 11 år siden, helt enig i at det er et utrolig flott område! Fra området rundt Bodensjøen er veien kort både til Sveits, Østerrike og Liechtenstein. Åh, nå fikk jeg lyst til å reise til Tyskland igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 6. mai 2003 #11 Del Skrevet 6. mai 2003 Ellers er Heidelberg en nydelig by! Hvis dere drar hit, så pass på å få med dere Heidelberger Schloss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #12 Del Skrevet 6. mai 2003 Celle Tar selvkritikk for at jeg glemte den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå