Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #1 Skrevet 16. april 2003 Hei! Har planer om å kjøpe meg en ny foundation, men er litt i stuss hvilken.. For tiden veksler jeg mellom Helena Rubinstein`s "spectacular makeup" og "fluid foundation" fra shiseido. Begge er vel egentlig helt greie, men nå begynner jeg å skimte bunnen i begge to.. Jeg er veldig lys i huden, så derfor har jeg likt shiseido sin veldig godt, men den er litt lite dekkende synes jeg... noen som har prøvd "cream foundation" fra shiseido og vet åssen denne er i forhold til "fluid foundation"? Jeg har vel en slags kombinasjonshud, der t-sonen, og da spesielt kinnnene inntil nesen lett blir blank, men når jeg legger makeup oppå blir det lett flakete og stygt. Mulig jeg har tørr overhud og fet underhud, vet ikke helt... Har også litt store porer i t-sonen, så hadde vært greit med en krem som forminsket disse. Så, om noen her har omtrent samme hudtype som meg og har prøvd seg på forskjellige foundationer, er jeg veldig glad for tips! :D Foundationer er dyre greier, så derfor tenkte jeg at jeg skulle orientere meg litt først før jeg løper til nærmeste butikk... -Ragnhild
Tusseline Skrevet 16. april 2003 #2 Skrevet 16. april 2003 Jeg akkurat samme hudtype som deg, blandingshud med fet hud underst og tørr overflate, som forkommer oftest. Jeg er lys i huden, og sverger derfor til Christian Diors Teint Diorlight, en foundation jeg ikke kan skryte nok av. Den ser naturlig og vakker ut på ren og pen hud da, vel og merke.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #3 Skrevet 16. april 2003 Takk for svar! Har lurt litt på denne diorlight kremen ja... Når du sier den ser bra ut på "ren og pen" hud regner jeg med at den ikke er helt dekkende, men det er jo for så vidt helt greit. Er ikke plaget med mye kviser, er vel heller på jakt etter en foudation som gir en litt jevnere hudtone. Forblir huden matt med denne kremen? -Og sånn ca hvor stor er dekkevnen?
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #4 Skrevet 16. april 2003 jeg bruker å få prøver på aktuelle foundation i butikken slik at jeg kan prøvehjemme og sammenligne :D Veldig greit,så slipper jeg å bruke mye penger på noe jeg ikke liker. Bruker selv chanle univ.foundation, og er godt fornøyd med den. Den dekker ikke veldig, men jevner ut hudfargen og sitter godt hele dagen. Dessuten har den visst solfaktor og det er greit for meg som er veldig lys og lett blir brent.
Tusseline Skrevet 16. april 2003 #5 Skrevet 16. april 2003 Det er avskyelig når man pøser på med dekkremer etc. når man sliter med kviser og urenheter. Dette danner bare skjolder og ujevnheter. Teint Diorlight jevner ut, og man oppnår en naturlig look. Ettersom du har blandingshud er det viktig å matte ned huden, da t-sonen ofte kan være blank. Teint Diorlight er oil-free og passer utmerket til denne hudtypen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå