Gå til innhold

Småkaker av kransekakedeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage diverse småkaker av kransekakedeig (stenger, horn, kringler osv)

Best å lage disse av hjemmelaget eller "ferdiglaget" kransekakemasse?

Videoannonse
Annonse
Gjest hyggelig
Skrevet

jeg har smakt mange hjemmelagde kransekaker opp gjennom årene, og faktisk synes jeg enda at de som er laget av kjøpt deig er best! så jeg hadde nok valgt å lage småkakene av kjøpt deig. - og tenk så lettvint,da! :)

Skrevet

Ja, det enkleste er ofte det beste... :)

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å spørre om man kunne bruke kransekakedeig til noe annet enn kransekake.

Kan noen forklare meg hvordan man lager småkaker av kransekakedeig?

Jeg bor i utlandet og har fått tilsendt en pakke som jeg ikke helt hva jeg skal bruke til.

Skrevet
Her er et bilde som du kan bruke som inspirasjon. Det trenger ikke å være noe vanskligere enn det ;)
Skrevet
Her er et bilde som du kan bruke som inspirasjon. Det trenger ikke å være noe vanskligere enn det ;)

Sånne skal jeg lage!

:jepp:

Skrevet

Hvis jeg kjøper kransekakedeig i rull så skjærer jeg den bare i skiver, legger en nøtt oppå hver kake og steker. Enkelt og godt.

Skrevet

Jeg har alltid latt datteren få lage ting av kransekakemasse. Litt sånn i stedet for (eller i tillegg til) pepperkaker, for det har de små ofte ikke tålmodighet til. Dessuten smaker det jo godt selv om de skulle være litt for lite eller litt for mye stekt, så da er det ikke så farlig med tykkelsen og størrelse. Hun pleier å lage hjerter, fletter, kringler, nisser og juletrær og det hun måtte finne på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...