Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er bare usikker jeg? Selv er jeg nok heller en person som holder meg unna nye partnere til jeg er klar for et nytt forhold. Hva mener dere? Trenger man det eller er det like greit å bare ta en lengre pause på noen måneder?
la Flaca Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Trenger og trenger, ofte er det noe som bare skjer. Og jeg tror det kan være veldig positivt hvis man har behov for å komme over noen som har såret en for eksempel. Da er det godt å få aksept og omsorg av noen. Få xén ut av systemet. Men det er viktig å være åpen om at man ikke nødvendigvis ønsker en fremtid med vedkommende. En lengre pause på noen måneder? Endret 6. desember 2007 av la Flaca
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Har aldri hatt behov for det, men så har jeg aldri møtt noen ekstremt hyggelige og kjekke karer som har vært klar for å være i et forhold til meg rett etter at det ble slutt med kjæresten heller da Personlig merker jeg meg at det er noen som ikke klarer å ikke være i et forhold, kanskje det er den typen som trenger en rebound?
la Flaca Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Personlig merker jeg meg at det er noen som ikke klarer å ikke være i et forhold, kanskje det er den typen som trenger en rebound? Tror det går på det vakumet som oppstår når man ikke har en kjæreste lenger, og ikke får den nærheten man er vant til.
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Tror det går på det vakumet som oppstår når man ikke har en kjæreste lenger, og ikke får den nærheten man er vant til. Dette er et godt poeng! Dette er det samme vakumet som kan føre til at man gir forhold "bare en sjanse til". Det blir tomt, man husker de gode tingene bedre enn de dårlige ... og blir penset tilbake inn på gamle spor!
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Tror det går på det vakumet som oppstår når man ikke har en kjæreste lenger, og ikke får den nærheten man er vant til. Men samtidig er det stor forskjell på de jeg kjenner som går fra ett forhold til et annet (også lengre forhold) og de som har et lengre forhold for så å gå single en periode. Virker som om noen trenger dette mye mer enn andre, og jeg tror derfor at noen lettere vil ta seg en rebound enn andre. Dette er selvsagt bare mine observasjoner fra min omgangskrets.
caso Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Mange som bruker en rebound for å erstatte/overkjøre tankene om den man har gjort det slutt med. Det er bare greit, det... men tviler på at alle trenger det.
venus* Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 (endret) Jeg hater slike "regler". Vi mennesker er forskjellige, og vi reagerer forskjellig på samlivsbrudd. At denne tanken om rebound-forhold sitter så sterkt hos noen har nok ødelagt mange potensielle forhold ved at den ene parten har trodd h*n var en rebound-partner. Endret 7. desember 2007 av venus*
Rosalie Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har aldri sett poenget med rebound-frohold, og har da heller aldri hatt det.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Hva er reboundforhold? Hvis det er å finne seg en ny rett etter et brudd synes jeg dette er en uting. Man løser ikke noe ved å fortrenge det. Det man blir sterk av er å bite i det sure eplet og være alene og venne seg til å klare seg selv. Det er lett å bli uselvstendig og avhengig hvis man aldri tør å kjenne på følelsen av å være alene.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Men samtidig er det stor forskjell på de jeg kjenner som går fra ett forhold til et annet (også lengre forhold) og de som har et lengre forhold for så å gå single en periode. Virker som om noen trenger dette mye mer enn andre, og jeg tror derfor at noen lettere vil ta seg en rebound enn andre. Dette er selvsagt bare mine observasjoner fra min omgangskrets. Jeg tror noen mennesker trenger å være i et forhold mer enn andre, og at endel synes forholdet er viktigere enn at det er "den rette" de er sammen med. Mange reboundforhold varer således hele livet - fordi man går fra et forhold til neste. På den annen side er det faktisk et viktig poeng at endel også fungerer bra i forhold "samme hva", eller så lenge partneren også tenker på samme måte. Andre igjen er mer kresne på hvordan kjæresten skal være, og venter og velger utfra det, uten at det nødvendigvis betyr at man får et bedre samliv når alt kommer til alt. Det skal nevnes at jeg tror jeg befinner meg i sistnevnte kresne kategori, og ser at mange som har et mer pragmatisk forhold til... forhold, virker som de har det minst like bra som meg
Omeg@ Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har opplevd at 4 mnd etter bruddet dukket det opp et spennende emne som også beklageligvis var i akkurat samme situasjon. Det var ingen tvil om at vi begge var en rebounder for hverandre og det er ikke å anbefale. Bli ferdig med eksen før dere går videre !
aquata Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Selv om man ikke trenger en rebound, kan det være godt å ha noen å kikke på, uten at det blir noe mere, bare for å få tankene vekk og lettere komme over eksen
Gjest Pupsilure Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 Jeg trenger det helt klart hvertfall!
Concertina Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har opplevd at 4 mnd etter bruddet dukket det opp et spennende emne som også beklageligvis var i akkurat samme situasjon. Det var ingen tvil om at vi begge var en rebounder for hverandre og det er ikke å anbefale. Bli ferdig med eksen før dere går videre ! Jeg og samboeren min traff hverandre 4 måneder etter vi begge ble single, det går an å være klar for noe nytt etter så kort tid og, noen ganger så dukker det bare opp noe som er for godt til å gå fra :rødme:
Nynaeve Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Av og til må det da være alright å være kjærester uten å måtte være seriøs og ha en framtid i sikte ?? Leve litt i nuet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå