Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mai_*
Skrevet

Hei,

Tenkte å handle på QXL..

Jeg fant en ganske billig rettetang som er brukt, som er i god stand ifølge selgeren...

men jeg tenkte...sykdom..hmmm..

overføres det via rettetanga? eller rettere sagt...overføres det via retteplatene? kan man bli smittet av hiv f.eks? eller en annen sykdom?

hmm, vet at det er dumt spørsmål..men er det andre her som noen gang har kjøpt brukt rettetang?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

jeg ville aldri kjøpt en brukt rettetang. Du vet aldri hvor mye og hvem som har brukt den, også er det jo ikke så dyrt for en ny.

Skrevet

takk for svar. :)

hei igjen,

glemte å nevne at selgerenn har satt varens stand til god stand, men forklarer lenger ned at den er egentlig ikke brukt. Den har bare stått i skapet og ikke er blitt brukt fordi selgeren er vant til å bruke "den gamle" som hun alltids bruker. Denne er en sånn reise rettetang, og hun kjøpte den pga det er ganske fint å ha den med seg på reiser pga den er bøyelig..men så fikk hun uplanlagt baby, og dermed ikke kan reise på en stund og trenger penger..derfor skulle hun selge den.

Egentlig er den ny da.. men hvis hun har brukt den en gang..og har kanskje sykdom?

ps.

det er for sent. auksjonen er nå slutt. jeg har nå bydd på den og vunnet. det var meg og èn til som har lagt bud..men jeg vant auksjonen da.

gudameg assa.

Skrevet

Jeg tviler VELDIG sterkt på at du kan få noe smitte fra en rettetang.

HIV er iallefall helt utelukket, da det bare smitter via blod eller kjønnsvæsker (skjedesekret og sæd).

Andre bakterier og virus vil nok bli drept av den sterke varmen på platene. Ellers er det jo evt bare å vaske av rettetangen med feks desinfeksjonssprit.

Men uansett, jeg ville heller kjøpt ny, både med tanke på slitasje og hvor godt den er tatt vare på.

Gjest Gjest_Mai_*
Skrevet

*Lettet* :)

Tusen takk for svar.

nå er jeg virkelig veldig lettet! :)

har dessverre ikke råd til å kjøpe meg en ny. :( ikke nå ihvertfall, men om noen år ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...