Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på 2 ting:

1: For å drikke

2: For å møte venner (uten alkohol)

Min samboer er ute gangske ofte. Han og bestekameraten møtes så og si hver dag for å trene sammen eller bare for å ta en kaffe ute på kafe. Samboeren min drikker alkohol ca 3-4 ganger i månenden. Jeg drikker veldig sjelden og er aldri innvitert med ut sammen med han. Han mener han trenger kvaltistetstid med venner UTEN meg.

Er dette vanlig når man har vært sammen i 4 år og er i modten av 20-årene? I begynnelsen var jeg ofte innvitert med, men de siste årene vil han bare dra ut alene.

Hvordan har dere det som par?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å drikke: Under 1 x i mnd, jeg er mye oftere ute på fest enn han, og han vil sjelden være med.

For å møte kamerater uten alkohol: Kanskje 1-2 ganger i uken, men da er de ofte ute og handler/titter på div sports/elektro/dyrebutikker eller hjemme hos hverandre

Skrevet

Skjelden han MÅ dra ututen meg, det erhelst med kompiser han treffer skjelden, og gjerne sitter og minmrer mye med etc. kanskje 1 gang i året eller noe. Men han går ofte ut uten meg for det om, men jeg er som regel alltid invitert med.

Han går kanskje ut 2 ganger i måneden, da er jeg med 50% ca. Ellers ddrikker vi/fester sammen hjemme av og til. På kaffi går han kanskje et par ganger i uka, helst på dagtid med andre som studerer. Da er jeg skjelden eller aldrig invitert med, fordi det ofte er mer på sparket ting, og ærlig talt ser jeg ikke hvorfor han skal dra med meg ut hver gang han skal på kafe. Jeg går ofte på kafe uten han også, gjerne et par ganger i uka jeg og.

Jeg går faktisk ut mer alene enn han gjør. Han har liten interesse av å være med på mine jentekvelder, noe vi har oftere enn han har guttekvelder. Jeg derimot er gjerne med på hans guttekvelder, og jeg er alltid vel møtt fra kompisene hans også.

Men dette er veldig individuellt, dersom man tilbringer mye tid sammen ellers i uka etc skjønner jeg godt at man av og til vil ut alene. Jeg og mannen har en avtale om at vi skal ha minimum en kveld sammen i hlega (fredag eller lørdag), gjerne sammen med andre også, men bare slik at vi begge et å prioritere å treffe den andre og ikke avale fester i hytt og pine uten den andre. Helgene er litt "våre" siden vi ofte er opptatte ellers.

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Tja. Han drikker med kamerater kanskje én gang annenhver måned (uten meg), men det er ikke alltid de drar ut på byen for det.

Møte kamerater uten alkohol (og uten å dra på byen) skjer kanskje én til to ganger i uka i gjennomsnitt.

Skrevet

Hei.

Samboern min drar sjelden på fest alene. Hvis det er fest, så er det fester som vi begge drar på. Da er det folk vi begge kjenner som regel.

Det hender han går ut og tar en øl eller to med kamerater og da føler jeg ikke for å være med. Det er ikke så ofte da. Maks en gang i uka.

Skrevet

For å drikke: ALDRI

For å treffe venner: Aldri uten meg.

Og ikke fordi jeg er kjip, men fordi vi kun har felles venner og da har det bare blitt sånn..

Herregud så gamle vi er... :eeeh:

MEn for å være litt alvorlig. For meg er det viktig å ha egne arenaer uten partneren min. Hobbyene mine har jeg alene og det har vært veldig godt. Så det er vel ikke så rart om han vil det. Men samtidig så er man jo sammen med en person fordi en liker den personen og da er det jo greit å henge litt sammen da...Spør om dere ikke kan gå ut sammen med et vennepar eller noe?

Skrevet

Vel vi har samme venner så vi drar som regel sammen :) ikke at det hadde vært noe problem i at han drar uten meg inimellom. Det kan jo være sundt meg guttekvelder og jentekvelder, det hender at vi gjør. Kara vorser ett sted og jentene ett anndet sted og så møtes vi på byen, men som regel er vi samlet hele gjengen.

Men hvis han hadde dratt uten meg hele tiden så hadde det sikkert vært kjipt.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Han mener han trenger kvaltistetstid med venner UTEN meg.

Er dette vanlig når man har vært sammen i 4 år og er i modten av 20-årene? I begynnelsen var jeg ofte innvitert med, men de siste årene vil han bare dra ut alene.

Det er greit nok at han trenger litt kvalitetstid uten deg, men jeg syns ikke han skal behøve det HVER dag! (Får dere tid sammen, egentlig?) Da kan han like så godt være singel, hvis han ikke skal ta seg tid til deg.

Jeg hadde heller ikke akseptert at han drakk tilnærmet hver helg uten å invitere med meg meg.

Trenger han ikke kvalitetstid med deg da?

Høres ut som om det er noe muffens her, spør du meg.

Skrevet

Jo oftere han er ute uten at dere er med, jo lenger vil deres forhold statistisk sett vare - se på det på den måten :)

Skrevet
Jo oftere han er ute uten at dere er med, jo lenger vil deres forhold statistisk sett vare - se på det på den måten :)

Kan du vise til denne statestikken er du snill?

Skrevet
Det er greit nok at han trenger litt kvalitetstid uten deg, men jeg syns ikke han skal behøve det HVER dag! (Får dere tid sammen, egentlig?) Da kan han like så godt være singel, hvis han ikke skal ta seg tid til deg.

Jeg hadde heller ikke akseptert at han drakk tilnærmet hver helg uten å invitere med meg meg.

Trenger han ikke kvalitetstid med deg da?

Tror nok Britt Banditt har et poeng- det lukter litt muffens

Skrevet

Min kjære er fotballfreak på sin hals. Og er ute sammen kompiser så godt som hver gang det er kamp. Det er ikke slik at de drikker hver gang, det hadde jeg nok hatt problemer med å akseptere. Han stikker seg gjerne en tur ut også i helgene. Om mine barn er hos faren blir jeg gjerne med, men det kommer litt ann på hvor de skal. Alt i alt er han ute veldig mye oftere enn meg, og jeg synes det er helt greit. Synes faktisk det er godt å ha sofaen ( og fjernkontrollen....) litt for meg selv.

Skrevet

Min mann går ut 1 gang i året uten meg .. da er det med jobben.

Har inntrykk av at de fleste kompisene hans liker seg best hjemme i helgene. Jeg er den som går desidert mest ut av oss to ...

Skrevet
Da tenker jeg på 2 ting:

1: For å drikke

2: For å møte venner (uten alkohol)

Min samboer er ute gangske ofte. Han og bestekameraten møtes så og si hver dag for å trene sammen eller bare for å ta en kaffe ute på kafe. Samboeren min drikker alkohol ca 3-4 ganger i månenden. Jeg drikker veldig sjelden og er aldri innvitert med ut sammen med han. Han mener han trenger kvaltistetstid med venner UTEN meg.

Samboeren min er praktisk talt aldri på byen, det er det samme med eller uten alkohol. Han sier har tror på kvalitet, ikke kvantitet :ler: De gangene han vil på byen eller på fest, vil stort sett jeg også, og da går vi stort sett sammen med andre. Vi har vært sammen i mer enn 4 år, og er forlovet nå. Men vi har hengt sammen som erteris siden dag en, jeg vet ikke om det er så veldig vanlig. Jeg er veldig glad for at det er sånn. Jeg møter venner så mye jeg vil, og han kan møte sine så ofte han vil. Selvfølgelig må vi okke oss litt hvis den andre drar "uten meg", men dette er bare på tull :fnise:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Han går aldri på byen. Her i gården så er det jeg som går på byen med venner for å danse. Han trives best hjemme :) Møter venner sånn innimellom, jeg møter mest venner oftere enn han og det blir flere ganger i uken :)

Skrevet

:ler: Det uttrykket er så herlig!

Min drikker 1-2 ganger hver 2. mnd. Jeg litt oftere. Vi drar alltid på fest/byen sammen, og besøker venner/har venner på besøk sammen. Jeg drar ut en kveld eller to i uka med jentene mine for å skravle, sladde på isen og oppføre oss som fjortiser. :ler:

Kjærest er hjemmekjær, og vil helst være hjemme å se på Heroes eller spille data.

Skrevet

Samboeren min og jeg er så heldige å ha felles venner... (Var kompiser før vi ble kjærester), så vi er som regel på fest/ute sammen...

Har snart vært sammen i 5 år, og er i midten av 20-årene... Det hender selvfølgelig at vi drar ut uten hverandre også, men dette er som regel bare hvis det er i jobbsammenheng... Men har møtt de på byen når det bare er gutta fra jobben hans også.

Tror vi er ganske avhengige av hverandre, for begge liker best å gjøre ting sammen, men vet at det er mange som ikke har det sånn... Alt er normalt tror jeg :jepp:

Mange jeg kjenner liker best å ha litt "fritid" uten kjæreste, men jeg har ikke hatt det sånn i det forholdet jeg er i nå...

Gjest milkyway
Skrevet

1 dag i uka er det vel ca. Avogtil blir jeg for full og går og legger meg, avogtil går vi ut sammen.

Skrevet

Nå er vi litt eldre (29/30), og går svært sjelden ut. Vi drar gjerne ut hver for oss, men også sammen. Samboern min har noen få kamerater hvor han ikke inviterer med meg, men dette er mest fordi disse har en væremåte som er nokså ekskluderende for jenter :forvirret: Heldigvis er han svært sjelden sammen med dem, og da oftere hjemme hos en av dem enn ute på byen. Ellers er det alltid et alternativ at jeg kan bli med, eller han når jeg skal ut, men vi velger gjerne å dra hver for oss. Uansett er det så sjelden som tre-fire ganger i året. Da vi var yngre og studenter dro vi ofte ut, men da bodde vi heller ikke sammen. Ellers er han ganske ofte sammen med andre kamerater, men da er det gjerne hjemme hos oss (vi har best plass) og gjør andre ting enn å drikke - eller tar noen øl hjemme i helgene.

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde likt det om han dro ut for å drikke hver uke _uten_ at jeg fikk lov til å bli med, også da vi var yngre og det kanskje var mer naturlig å gå ut ofte. Å være sammen med venner og gjøre andre ting, eller å dra på kafé e.l uten kjæresten - ikke på fylla på byen, har jeg lite problemer med at man gjør... Men det er etter min mening viktig å prioritere tid sammen også, men jeg tror det er fullt mulig å gjøre ting med venner, ofte, i tillegg.

Gjest Dixiei.i
Skrevet

Jeg er nok generelt sett mye mer ute enn han sosialt, både med og uten alkohol til stede. Er nok fort en 2-3 ganger i løpet av en uke jeg treffer veninner, enten for en kaffe eller mer.

Han er nok mer hjemmekjær en meg, bortsett fra guttas julebord og ting i jobb regi er han skjelden ute på byen uten at jeg enten er med eller i det miste er invitert.

Han kan finne på å invitere eller dra til kompiser for å se en fotballkamp, og da er jenter eksludert og øl inkludert...

Hadde uansett aldri reager om han en gang i blandt ville gjort noe med kompiser uten at jeg fikk komme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...