Arkana Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Et foreldrepar ønsker å gi forskudd på arv til barna sine. De begynner med å gi 250 000 kroner til hver, som blir fordelt slik at det har vært gitt 125 000 fra hver av foreldrene. Planen er så å gi nye 250 000 etter en viss tid. I mellomtiden dør imidlertid den ene forelderen, den gjenværende sitter i uskiftet bo. Betyr dette at barna da bare kan motta de gjenværende 125 000 fra den andre forelderen og at den avdøde forelderens part utgår eller kan det tas fra den personens del av boet?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er ganske sikker på at man kan få hele summen hvis det er uskiftet bo. Samtidig har jeg opplevd å måtte betale arveavgift for forskudd på arv/arv fra besteforeldrene mine, hvor den ene fortsatt er i live og totalsummen er under avgiftspliktig beløp Uansett gjelder vel samme avgiftsnivå på arv og forskudd på arv, eller :klø: ?
Gjest Tulipa Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Nei - de kan motta fra begge foreldrene - selvom den ene er død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå