Nerdemamma Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Hei! I år skal jeg lage noen kurver med hjemmelagde ting i, fudge, karameller, brente mandler osv. Og jeg vil så gjerne ha en liten strikka pynte ting i også! Problemet er at jeg er langt ifra dreven i denne strikke kunsten. Jeg kan for eksempel ikke strikke i to farger enda. Så de må være ganske enkle. Tenkte på julehjerter eller små stjerner og slikt. Sånne små ting til å henge på juletre eller i vinduet. Er det noen som har noen søte og enkle oppskrifter til dette? Hvis dere har blir jeg hoppende glad for noen av de Jeg klarer bare ikke finne noen selv! Uansett hvor mye jeg leter. På forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Hvis det skal være veldig enkelt, kan du kjøpe rødt garn strikke et stykke, tove det hardt så klippe figurer av det. Du kan sy oppheng i perlegarn og ev. sy rundt om det trengs. Det er også mulig å sy på perler for pynt, eller pynte med glitterlim.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har aldri sett strikkeoppskrift på slik pynt, men det ligger hvertfall noen hekleoppskrifter på siden gjest nevner. Det er et hjerte og en stjerne hvertfall, men det som sagt hekling.
wind-up bird Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Disse hadde jeg lyst til å lage, men tror ikke jeg får tid: http://www.baglady.com/ChristmasOrnament.htm
wind-up bird Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Disse posene er jo litt søte, og kan kanskje henges på juletreet med noe godt i ? http://knittingpatterndepot.blogspot.com/2...-bags-copy.html
Lula Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Hvis du virkelig ikke er noe god til å strikke ville jeg gått for tove-varianten som ble foreslått over her. Da er det bare å strikke i vei på et stort stykke. Tove det maskin og klippe ut. Det er fint å pynte med perler f.eks. Har du en gammel ullgenser i rødt eller hvitt som du ikke bruker lenger kan du slenge den i maskinen og tove den. Da slipper du hele strikkejobben også
Gjest Raptuza Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Husk å bruke tovegarn da. Ellers er det ikke sikkkert at garnet tover seg, i alle fall ikke om det er superwash-garn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå