Gå til innhold

Tilbake i form!

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Idag ble medlemskapet mitt aktivert, og jeg tok med meg babyen på trening :) En times trening for nybakte mødre.

er 65 kg nå, vil helst ned på rundt 60, men stresser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har hatt et par veldig aktive uker nå, har vært på spenst nesten annenhver dag faktisk! Trener eget program med utholdenhet/styrke og saltimer med Flyt & Pilates, dans og yoga. Det er såpass at noen av instruktørene hilser på meg på butikken... :sjenert:

Minimoyen har prøvd barnepassen, og gikk veldig fint. Jeg foretrekker imidlertid at familiemedlemmer passer ham ennå, han er jo så liten, så det er fare for at han kommer til å trenge mat eller litt mer trøst enn de på MiniSpenst har kapasitet til å gi ham...

Vekta ligger nå på ca 52,5, dvs jeg skal ikke så veldig mye mer ned nei. Formen derimot kan vi nok forbedre ganske mye :)

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :)

Har tenkt meg på SATS igjen fredag, da er det to uker siden sist. Men jeg ble forhindret sist fredag, og i går trodde jeg det var mandag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnvill Umuriel? ;) Vet du, jeg forstår deg kjempegodt! Lykke til på SATS i morgen.

Jeg har forresten et problem... Noen andre som har merket det?

Det gjelder crunch(heter det dét? Magemuskeltrening altså)-maskinene på Spenst; jeg klarer ikke å "dra dem opp" i startposisjonen. Dvs de ligger i utgangspunktet i en posisjon som du ikke skal ta kontraksjonene fra(veldig bakoverlent), du må trekke dem opp slik at du sitter rett før du begynner med øvelsene. Men mine magemuskler er ikke i stand til å dra nok vekt før jeg faktisk har fått satt meg opp, dermed så blir ikke akkurat treningen særlig effektiv når jeg ender opp med å bruke for lite motstand...

Min teori er at magemusklene er litt "herpa" etter graviditeten, så jeg har avtalt med instruktøren å bare ta matteøvelser, men det hadde vært kjekt å vite om det bare er meg, eller om det faktisk er et problem for flere :)

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Husk at de har vært delt på midten og dratt ut til hver sin side mens magen var stor! Tar nok en stund før alt er på plass igjen. Jeg har mer enn nok med sit-ups foreløbig, fikk jo muskelsprekk mot slutten (au au)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, det husker jeg du hadde. Auau...

Det finnes jo "haugevis" av magemuskelsøvelser en kan gjøre uten apparat, så jeg tar sit-ups i forskjellige varianter, løfter beina mens jeg ligger på ryggen, står i planke, sitter i "båten" osv. Det står i et av heftene jeg fikk på sykehuset eller noe sånt at en kan stå på alle fire og bare trekke inn magen, at det er nok trening i starten. Det syntes jeg ikke var noen utfordring så jeg hoppet over... :sjenert:

Hadde meg rett over 100 sit-ups til sammen i går, og det kjenner jeg i dag ja! Deilig å kjenne at en har trent, men er litt usikker siden jeg fortsatt kjenner delelinjen i magemusklene. Skal jeg egentlig ta det litt med ro da? Når er den helt borte? Så mye en kan lure på... :klø:

Er fortsatt flink, har hatt 3 turer på Spenst forrige uke, det blir dessverre færre denne uka pga andre ting som skjer, men en kan ikke rekke alt her i verden :) Skulle ønske jeg gikk tur med Minimoyen litt oftere jeg egentlig, skal prøve å bli flinkere til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent siden den første gangen... Men jeg har lovet en venninne å bli med på spinning på lørdag.

Angående magemusklene; er usikker på hvorvidt du burde ta det med ro når de enda er delt. Mine har vokst helt sammen nå, men jeg har enda til gode å trene magen :sjenert: Den ser faktisk akkurat ut som før jeg ble gravid :)

Vekta er forresten nede i 63,5 uten at jeg har løfta en finger nesten, så sånn sett er jeg snart i mål, men muskel/fett-fordelingen er nok en litt annen enn før.

Endret av Umuriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skulle ha dårlig samvittighet jeg Umuriel, du har jo hatt det ganske hektisk i det siste leste jeg jo i dagboka di. Det er jammen ikke enkelt å få tid og overskudd til alt, jeg hadde aldri klart det uten familien min som hjelper meg mye mer enn jeg fortjener. De er helt utrolig snille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå var det lenge siden noen av oss hadde rapportert her... Får se hva jeg husker selv:

Jeg var kjempeflink syntes jeg selv, men så fikk jeg vondt i hofta igjen og har hatt en pause. Nå er hofta fin og jeg har lyst til å trene på Spenst - I DAG - men helten er på jobb seint så da må jeg evt spørre noen, og har ikke så veldig lyst til å mase. Dessuten er det bare en time til treninga starter og jeg får ikke tid til å reise bort med Minimoyen til noen og mate han og og og... Så det blir ikke noe :trist:

Jeg tror hofta mi blir herpa av senga... Vi trenger veldig en ny, men pengene strekker ikke helt til for tida. Permisjon er ikke til å bli feit av.

-Men nå har jeg prøvd noe nytt og spennende: Klatring! Det var utrolig slitsomt men kjempegøy og virkelig noe jeg har lyst til å gjøre igjen :)

Har dessverre gått litt opp i vekt i det siste, så nå er jeg 3 kg fra startvekta. Slanker meg uansett ikke mens jeg fortsatt ammer(pumper), og jeg blir skummelt sulten av det, så jeg regner med at det går seg til når jeg slutter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo da klart å bli gravid igjen, så her sniker kiloene seg på uten at jeg kan gjøre noe med det! ;) Har blitt forferdelig dårlig med trening nå disse ukene, fordi jeg er så kvalm og henger mye med hodet i do... :( men det har jo da ført til at jeg ikke har lagt på meg så veldig mye, så sånn sett er det jo greit.

Kommer til å fortsette å trene når kvalmen forsvinner, men kiloene må jo på uansett. Men til høsten, DA skal jeg virkelig bli slank igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen grattis Skrållan, det hadde jeg ikke fått med meg :)

Har ikke trent noe siden sist... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tinúviel! :)

I dag har jeg veid meg. 5 kg mindre enn utgangspunktet, og 9 kg mindre enn for 7 uker siden. Skikkelig slankekur dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått tur én og en halv gang siden sist jeg oppdaterte... Trenger et puff for å komme meg i gang igjen er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen turer siden siste oppdatering, og i dag stoppet vekta på 1,7 kg over startvekta :jepp:

Er kjempefornøyd med vekta og forsiden av magen for tida altså. Men har sånne pesky "vinger" på siden av magen/over hoftene. De vil jeg ha bort(ser alvorlig rar ut i bikini), men de henger som bare rakkeren! Nesten så jeg tenker på fettsuging, for de vingene er jo så godt som umulig å trene/slanke bort uten å bli helt skjelett. Jeg trenger virkelig ikke å bli tynnere på mesteparten av resten liksom... Nåja, lår og overarmer kunne forsåvidt ha vært mindre de også. Skulle ønsket at punktslanking/-trening funka! :sur:

Det var da voldsomt så kroppsfiksert jeg var i dag da... Hvor kom dette fra? Alt fokuset på "i form til bikinisesongen" kanskje?

Til tirsdag SKAL jeg på Spenst. Der, nå er det sagt, nå må jeg følge opp :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, leste litt i presentasjonsinnlegget mitt og kom på en sak:

Har nå bestemt meg for at jeg MÅ prøve å komme meg på kampsporttrening hver torsdag. Må jo sørge for at Minimoyen kan skryte av at begge foreldrene hans har svart belte :lur:;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært og trent igjen! Sykkel 55. Beinhardt for et utrent menneske som meg, men det gav mersmak!

Vekta mi er ca 2 kg over det jeg var før jeg ble gravid, men jeg blåser i det. Er veldig fornøyd med meg selv og kroppen min, mye mer enn før, for nå har den jo gått igjennom litt av hvert :) Men jeg kan med fordel strammes litt opp her og der, og ikke minst forbedre kondisen noen hakk ;)

Har planer om å trene opp pipstilk-leggene mine litt... Vil ha smekre ben til sommeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å trene opp pipstilk-leggene mine litt... Vil ha smekre ben til sommeren :fnise:

Blir det høyhælte sko fremover da? ;) For å trene leggen mener jeg :)

I dag SKAL jeg på kampsporttrening, ble selvfølgelig sabortert på tirsdag, så verken dans eller yoga ble gjennomført. Dermed blir det "straffetrening" på søndag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hmmmm... På søndag så jeg for første gang 50-tallet igjen på vekta. 50.1 viste den for å være nøyaktig, og dét var litt av en overraskelse. Det er den magiske grensa jeg ikke vil under, pga mulighet for å gi blod og fordi jeg synes det er litt lite å veie 40-og-noe.

Formen kunne vært bedre, men den jobber vi videre med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hvordan står det til med dere? Har dere klart å gå ned det dere ville/skulle?

Lillemann er 6 uker i morgen, så NÅ skal jeg bli slank! :ler: Ammer jo enda da, så kan jo ikke slanke meg. Men trene, det skal jeg! ;) Er jo da hjemme med begge småtrolla, så det er bittelitt begrensa hva jeg får til å trene nå til å begynne med. Blir vel mest trening her hjemme og gåturer i starten.

Vekta her hjemme trenger såååårt nytt batteri, så jeg har ikke fått veid meg noe etter fødselen. Men jeg tror jeg har 10 kg igjen til utgangspunktet. Og på sikt, så skal jeg ned enda 5-10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...