Gå til innhold

Tilbake i form!

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Som lovet inne på graviditetsdagbøkene, her er tilbake-i-form-dagboka! Den er for alle som har født(jada, de som ikke har født kan også få konsesjon ;) ) og vil tilbake i form igjen.

Dagboka er en "work in progress" foreløpig, så her kan endringer komme fortløpende.

Noen foreslåtte "retningslinjer" for bruk av boka(siden dette er et demokrati, kan andre retningslinjer også tas med, evt kan forslagene mine slettes. Flertallet bestemmer):

-Presentér deg selv som bruker av boka i første innlegg

-Slanking og/eller trening, it doesn't matter! Her er det snakk om innsatsen :)

-Sett deg gjerne et mål, i form av vekt, mål rundt magen/lår/annet, fysiske prestasjoner eller annet. Skriv det ned her eller et annet sted hvis du ikke våger å offentliggjøre det, og følg det opp!

-Dagboka kan brukes til å fortelle hva vi gjør for å komme oss tilbake i form, en plass å be om et spark bak eller ros, støtte hverandre, lage system på formstigningen og be de andre om råd til trening o.l.

Medlemsliste(håper vi blir mange):

Tinúviel

Umuriel

Skrållan

Angelou

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner med å presentere meg selv da, det bør vi vel :)

Alder: 25

Fødselen skjedde: 7.november

Vekt før fødsel: ca 50-52 kg

Vekt ved fødsel: ca 62?

Mål: Sort belte i kampsporten jeg trener(har beltet før nå, men er rimelig ute av form og ser for meg at dette kan ta et par år...)

Jeg skal forresten bare trene, ikke slanke meg. Jeg ammer ikke, men mer eller mindre fullpumper, så da skal en jo ikke slanke seg av hensyn til melkekvalitet og egen form :)

Kan være jeg legger inn mer i dette innlegget etter hvert, men akkurat nå må jeg løpe :)

Tillegg: Treningsmetode må jo inn :) Foreløpig kun knipeøvelser(er ALTFOR dårlig til å gjøre dem - vennligst gi meg et spark bak noen) og turer med vogn eller mei tai. Begge deler fungerer veldig bra, men ønsker å bli flinkere. Mål: Minimum 2 timer til sammen i løpet av 1 uke. Etter jul/nyttår: 1 time/uke på Spenst med variert trening(Flyt/Pilates, Spenst Dans, Easyline, etc) og 1 organisert trening/uke kampsport. Jeg må nok legge inn litt egentrening også, hvis jeg skal ha noe håp om å nå målet mitt med nytt belte en eller annen gang. Nå har jeg sagt at beltet skal være på plass før neste barn skal påbegynnes :trene:

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her! :)

Alder: 27

Fødselen skjedde: 10.november 2007

Vekt før fødsel: ca 58-60 kg

Vekt ved fødsel: nesten 79 :overrasket:

Mål: tilbake til 60 kg. Er per dags dato 66,5 kg, og er fornøyd med å allerede ha gått ned rundt 13 kg. Har ikke slanket meg, men spist godt. Har mye melk, og ammer barnet mitt, og det er tydelig at det krever sitt av kroppen min. Har slitt med bekkenløsning halve svangerskapet, er i fin form nå, men avventer aktiv trening til rundt 1. februar. Går imidlertid litt turer med vogna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå får jeg lov til å begynne å trene igjen :hoppe: De første 6 ukene etter fødselen er faktisk gått! Fikk lov til å smyge meg innom Spenst alt i romjula(aner ikke om de holder åpent da...), men et problem har begynt å surre i hodet mitt. Hva med Minimoyen? Kan jeg virkelig be bestemødre/tanter om å sitte barnevakt så jeg kan få trene? En ting er når jeg og helten skal gjøre ting sammen, eller jeg tar en tur innom jobb og ordner litt, men hva med trening?

Kanskje jeg kan kombinere jobbing og trening slik at det bare blir én dag de må sitte vakt, bare litt lenger. Han er vel litt liten for at de på Spenst kan passe han? Han trenger jo rimelig mye oppmerksomhet når han er våken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å få samboeren min til å passe ham en time mens jeg trener, og ta ham med på SatsBaby etterhvert. Han blir 6 uker om to dager, men jeg orker ikke å begynne å trene før over nyttår. Vi skal dessuten reise bort, så mulig jeg utsetter trening til 1.februar, da aktiveres nemlig medlemskapet mitt igjen. Har gått ned 100 gram siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! :) Er litt lenger siden jeg fødte da, men kiloene skal jo av uansett! ;)

Alder: 24

Fødselen skjedde: 5. oktober 2006

Vekt før fødsel: 58-60 kg (hadde nettopp tatt av 2 kg da jeg ble gravid)

Vekt ved fødsel: ca 74 kg, mener jeg å huske?

Mål: Ned på 60 kg igjen. Etter fødselen veide jeg ca 63 kg, men etter at jeg slutta å amme har jeg eeeeest ut, og nå veier jeg 70 kg! :tristbla: Så nå har jeg slanka meg siden slutten av september, uten å gå ned et gram. Ikke akkurat så veldig motiverende... Jeg har kutta ut den daglige sjokkisen, nå er godis kun godtatt på lørdager. Jeg har også begynt å spise oftere, men mindre (slurva litt med det i permisjonen, jeg prioriterte ikke meg i det hele tatt), og ikke minst spise sunnere. Har også prøvd Karboblokker fra Helsekost, men det hjalp ikke. Jeg trener styre og/eller aerobic 2-4 ganger i uka.

Tillegg: Har på en måte satt meg som mål å ha gått ned de 10 kg innen juni, for da skal jeg være forlover - og kjolen hadde vært penere på meg om jeg var litt tynnere! ;)

Håper virkelig vi kan inspirere hverandre til å nå målene våre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dere, ikke ha dårlig samvittighet for om dere lar besteforeldre/ansatte på treningssenteret passe babyen... jeg angrer som en hund på at jeg ikke gjorde det, og her sitter jeg jo da med 10 kg ekstra... det er viktig å prioritere seg selv innimellom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:velkommen: Skrållan!

Når fødselen skjedde har ingenting å si nei, kiloene går på og så må en ofte sloss dem av igjen etterpå. Kjedelig å høre om kiloene som hoppet på etter du sluttet å amme da, vi skal nok hjelpe deg å motivere dem bort :)

Tenkte å ta min første tur på Spenst igjen til fredag, hadde et ørlite håp om å kanskje ta en time i morra, men ettersom klokka har blitt så mye tviler jeg vel litt på at jeg klarer å kreke meg av gårde. Har hatt første time trening med kampsport nå da, sammen med ei god venninne. Det var deilig, men hukommelsen er ikke helt slik jeg skulle ønske... Det var maaaaange teknikker jeg ikke huska, og så etter bare 9-10 måneder! Godt jeg får all den hjelpa jeg trenger :)

Hvordan har det gått i jula da jenter? Masse god mat regner jeg med, slik skal det jo være. Fått gått litt tur kanskje? Har ikke vært veldig flink til det selv, tida strekker ikke helt til gitt :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei - her er jeg :)

Alder: 28

Fødselen skjedde: 21.november 2007

Vekt før fødsel: ca 80 kg

Vekt ved fødsel: ca 90 kg

Vektmål: Jeg har allerede gått ned det gikk opp i svangerskapet og litt til, og veier nå 77 kilo. Første målet mitt et å komme ned på 75 kilo og å holde vekten der stabilt mens jeg ammer. Sunt kosthold er viktig! Altså er det bra at jula snart er over :) Og endelig mål er 70 kilo :)

Treningsmål: Foreløpig går det i knipeøvelser og forsiktig trening av magemuskler. Har også vært mye ute med vogn, men det avhenger litt av temperatur, og her har det vært kaldt. Men målet er 30 minutters tur med barnevogn hver dag (gjerne mer) og pushups, situps og ryggøvelser hjemme på gulvet en gang for dag. Jeg kommer nok til å si opp abonnementet mitt på Elixia, og melde meg inn igjen når jeg begynner å jobbe - det blir for kostbart nå når jeg bare tjener 80 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jula har forresten gått greit, har spist masse godteri, så tror hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg nok vært nede på 75 kilo :sjenert: Har vært ute og gått tur 4 dager etter hverandre, i over en time hver gang - så det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke flink igår, for det snødde så fryktelig, men igår har jeg gått turen min, og på vei hjem er det nesten bare oppoverbakker, puh - tror aldri jeg har vært i så dårlig form, så dette kan bare gå en vei, nemlig fremover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syndet fælt i jula, og ikke minst nyttårshelga. Og idag ;)

Vi har enda masse after eight og kong haakon konfekt igjen, så jeg spiser litt hver dag. Og så har jeg spist opp karamellpuddingen alene :Hehe:

Men takket være ammingen så har vekta faktisk gått bittelitt ned, og jeg har kunnet hentet fram to bukser til fra skapet. Fint å ha en glupsk unge :sjarmor:

Men snart blir det andre boller, vi begynner å trene om kort tid. Lurte på om jeg skulle tatt poden med meg på SatsBaby. Tenkte å begynne snilt, tross alt over ett år siden jeg satte foten min på et treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder at jeg har vært flink og skuffet snø i dag(sinnsykt tung, hardpakka snø altså).

-Og at jeg dessverre ikke fikk kommet meg på Spenst denne uken, det kom et legebesøk i veien...

Skal prøve å trene kampsport hver torsdag, burde hatt en avkrysningsliste over de ukene jeg får kommet meg på trening, sånn for oversikten sin skyld...

Pga all snøen vi har fått i helga blir det ganske umulig å gå tur en liten stund også, det er så dårlig brøyta ennå at fortauet er forsvunnet og veien er kjempesmal, tør ikke møte biler med barnevogn, eller i mei tai'en for den saks skyld.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Jula gikk fint her, jeg var flink og spiste fornuftig! :) Ble overraskende lite godteri i jula, så jeg gikk ikke opp noe! :)

Jeg har begynt å ta med Ida i barnepassen på treningssentret, og det trives vi begge to med. Så det er noe jeg skal fortsette med! :rosasmil: Det er barnepass bare 3 dager i uka da, så jeg må utnytte disse tre dagene pluss lørdag (da er sambo hjemme med henne), men 4 treningsøkter i uka må da være greit. Blir jo litt turgåing ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du er flink Skrållan! 4 økter i uka må være bra ja :)

Selv hadde jeg uflaks på min første kamsporttrening, etter ca et kvarter tråkket jeg over og måtte sitte med en ispose på ankelen resten av treninga :( Bedre lykke neste torsdag...

Var hos mamma i går, og hun har vekt så da fikk jeg konstatert -1 kg i jula :danse: Lenge leve pumpa mi! Men jeg må få trent mer altså! Mangler overskudd for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært flink!

Tok meg en "joggetur" til butikken med Minimoyen i vogna på fredagskvelden(ca 2 km hver vei tror jeg - og noen saftige bakker hjemover igjen) - OG var på spenst i går og hadde 15 min på ellipsemaskin til oppvarming og tre runder på styrkeprogram + balanseøvelse på pilatesball(/fitnessball - hva heter de?) med litt uttøying etterpå.

Kom an jenter, hva har dere gjort? Vi må jo motivere hverandre litt :)

Skal ha time med hun som lagde treningsprogram til meg under graviditeten på torsdag, så får vi se hva hun mener jeg må gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink til å trene, og har fryst medlemsskapet mitt på elixia ut juli, men det er fordi jeg har lyst å være mye ute på tur, hat hatt noen lange turer med mye oppoverbakker allerede, og merker stor forskjell på formen. Nå er jeg blitt forkjøla da, så det blir noen innedager på meg nå :)

Vekta peker nedover, -14 kilo etter fødsel, -4 kilo totalt. Fra og med i dag er det sjokoladestopp også, så håper jeg går ytterligere ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har det vært veldig dårlig med trening her i det siste. Vi har alle sammen vært slått ut av magevirus, så vi har sloss om å ligge på sofaen istedet! :ler: Oppå det hele ble sambo sykmeldt, så jeg har pleid 2 syke barn her hjemme! ;) Har verken gått opp eller ned i det siste, det er jo ganske bra! Men i morgen blir det andre boller, da skal jeg på trening igjen - og jeg gleeeeeder meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...