Gå til innhold

Gavekurv med litt forskjellig, tips til innhold?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

I år har jeg har tenkt på å gi noen i familien en gavekurv med forskjellige ting. Her er det jo mange muligheter, men jeg tenker fortrinnsvis på noe spiselig, f.eks spekemat, en god ost o.l.

Hva ville du puttet i kurven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp laget en Italia-kurv til svigers. Dette er fordi de skal til Italia til sommeren, så dette er det jeg har lagt i kurven:

- reisebok om stedet de skal til

- Cinema Paradiso (italiensk film)

- italiensk rødvin

- ferdigrevet parmesan

- pesto

- espresso

- grissini

- pasta

- oliven

- noen italienske iskjeks med sjokolade inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gi en gavekurv til noen du ikke er med på julaften eller du av andre årsaker må pakke den en stund på forhånd så må du hvertfall være sikker på at tingene tåler å bli oppbevart i romtemperatur.

En god olivenolje, balsamicoeddik og krydder var andre forslag jeg fikk i min tråd... spekemat synes jeg er en god idé, endel spekemat holder seg jo i romtemperatur dersom pakken ikke er åpnet...

Hva med julelys og servietter som de kan pynte med, enten når de skal kose seg med innholdet i kurven eller hvis de er personer som kan tenkes å få endel besøk i julen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips begge to!

Skal ikke være med dem på julaften, så enten må jeg si fra om det med temperatur eller droppe ost og sånt, ellers kan det bli en klissete affære.. men spekemat, en god kaffe og en form for olje/balsamicoeddik er notert. Kanskje det blir noe snop og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

jeg har laget en gavekurv til venninna mi som er glad i å lage/spise mat, og glad i "ordentlige" merker osv, men hun kjøper d sjelden selv siden hun er alenemor osv.

så kurven jeg laget inneholder:

- økologisk sjokoladeplate med appelsin og kryddersmak (tenkte at når man først kjøper noe "nytt"så kan jeg likegjerne kjøpe noe man ikke har smakt før, istedenfor å "seife" å kjøpe melkesjoko,liksom).

- økologisk kakao

- økologisk pasta i mange farger

- eksklusiv pesto fra en delikatessebutikk

- fancy presskannekaffe med smak

- litt annet småtteri fra helsekostbutikken.

for å få den til å se finere ut pakket jeg den inn i farget celofanpapir og knyttet en diger silkesløyfe på toppen. ser nesten litt proft ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv laget enn sånn kurv til et vennepar

kjøpte boken pepperkaker på libris til 49,-

liten flaske med gløgg

pose med gløggblanding (nøtter og rosiner)

en liten flaske med kisebærlikør

4 juleøl

pose med julemarsipan

pose med twist

tenkte jeg skulle sette en julestjerne i midten og legge de andre tingene rundt i kurven, og levere den på døren lille julaften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...