Gjest Chrizzy Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er det 2-3 uker innen vielsen papirene må inn (forlovelsespapirer og sånn). Altså om noen skal gifte seg om 3 uker så rekker de det enda om de får inn papirene i dag? Takker for svar
Susan Sto Helit Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Det kommer an på behandlingstid. Papirene er jo uansett gyldige i mange måneder, så det er jo bare å være ute i god tid. Jeg tror de brukte 6 uker på å behandle søknaden vår i Oslo.
Gjest Chrizzy Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Ja, det er altså noen jeg kjenner som skal gifte seg om 3 uker og som var litt bekymret fordi de enda ikke hadde fått inn papirene.
*Tausa* Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Vi fikk papirene i underkant av 2 uker etter vi sendte dem inn. (Trondheim i november.) Og tinghuset sa de ville ha papirene innen en uke før vielsen. Jeg vil anbefale dem å kontakte folkeregisteret og høre om behandlingstiden og samtidig ringe vielsesstedet og høre når "siste innleveringsfrist" er hos dem. Det varierer trolig fra sted til sted. Lykke til iallfall! Endret 6. desember 2007 av *Tausa*
Pastor Knut Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Ja, det er altså noen jeg kjenner som skal gifte seg om 3 uker og som var litt bekymret fordi de enda ikke hadde fått inn papirene. Da bør de nok forte seg veldig med å få orden på papirene. Saksgangen i Oslo varierer mye, alt fra én uke til et par måneder. Men nå vet jeg jo ikke hvor dine bekjente skal gifte seg. Det kan være andre behandlingstider der. Og uansett så skal jo papirene leveres til vigsler også. Endret 6. desember 2007 av Pastor Knut
Pastor Knut Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Da bør de nok forte seg veldig med å få orden på papirene. Saksgangen i Oslo varierer mye, alt fra én uke til et par måneder. Men nå vet jeg jo ikke hvor dine bekjente skal gifte seg. Det kan være andre behandlingstider der. Og uansett så skal jo papirene leveres til vigsler også. (Ja, attesten fra Folkeregisteret, atlså. Det er den som skal til vigsler. (Bare for å unngå misforståelser :-) ))
Småsmurf Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Minst to uker i forveien i hvert fall. Papirene er gyldige i 4 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Vi leverte de 1,5 uke før i Oslo... det skapte litt ekstra bekymring, men de på folkeregistert var veldig snille og gjorde det til en hastesak. De i kirken var også greie og vi leverte inn papirene til de dagen før bryllupet. Ikke å anbefale, men det går jo alltid bra :oP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå