Gjest Karamelldama Skrevet 6. desember 2007 #1 Del Skrevet 6. desember 2007 Har ikke laget karameller siden jeg var barn, men tenkte at jeg skulle prøve meg nå. Er det noen som har gode oppskrifter både på fløtekarameller og sjokoladekarameller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Del Skrevet 6. desember 2007 Her er en jeg har, men har ikke fått prøvd den ennå. Fløtekarameller Nydelige myke fløtekarameller Antall porsjoner: nok Ingredienser: 1 dl lys sirup 2 dl sukker 3 dl fløte Tilberedning: Ingrediensene blandes i en god kjele og kokes (så det bobler ordentlig) en times tid. Test massens konsistens ved å dryppe noen dråper karamell i litt kaldt vann. Da avkjøles massen raskt og du skal kunne forme en liten kule. Når massen er slik du vil ha den helles den i en oljet form, gjerne en langpanne, og avkjøles. Når massen er kald kan du skjære firkantede karameller og evt. pakke dem inn i cellofan. Hvis du ikke pakker dem inn vil de klistre seg sammen under oppbevaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 6. desember 2007 #3 Del Skrevet 6. desember 2007 Blir disse litt seige, eller blir de sånn at du tygger helt uten motstand? Har lyst på litt seige karameller, nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. desember 2007 #4 Del Skrevet 7. desember 2007 Anbefaler denne oppskriften: http://www.melange.no/index.php/oppskrifte...er/karamell/363 Knallgode karameller som er seige og gode. Om du lager dem med mørk sirup blir de litt hardere enn om du lager med lys sirup. Jeg har akkurat laget en porsjon med lyse og en porsjon med mørke - og det tilsvarer ca 1200 gram karameller. Har pakka alt inn i cellofan og det blir tilleggsgaver til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå