Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på danskebåten imorgen, har tunika, lang, og skal ha tights/tykk strømpebukse til.....

Men hva i huleste skal jeg ha på føttene?

Sliter med å få tak i støvletter, det tror jeg kunne vært det aller beste....

Så hvis jeg får tak i det til rimelig pris, brede i skaftet og passe høy hel kunne det vært bra...

Kan ikke ha for høye heler for da blir jeg gåen i bena tidlig....

Tenkte også på sånne ballerinasko, men jeg pleier å føle meg litt rar med de på bena jeg....

Ikke vant til å ha helt lave sko når jeg pynter meg....

Alternativer?

Har lett etter bilder av litt store kvinner(str 50) og finner ingen som har bilder av tights og tunika og sko.... det er bare bilder av selve plagget.... dritt...

Trenger ideer.... skal ut og shoppe om under 1 time....

Og skal helst ikke bruke altfor mye penger, regner med at det går endel penger imorgen nemlig.... på båten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvletter er da ikke så vanskelig å finne? Jeg har en venninne som trenger ekstra vidde i skaftet, og hun finner mange fine støvletter. Vet at hun bruker mye Gabor og Ecco, mulig at de lages med flere vidder. En bra skobutikk bør ha bra utvalg. I Oslo kan jeg hvertfall nevne Lille Grensen sko og Grensen Skotøymagasin, i tillegg til en klesbutikk i Akersgata, Wilhelmine, kanskje den heter. Der har de hvertfall hatt mye støvletter.

Skrevet
Støvletter er da ikke så vanskelig å finne? Jeg har en venninne som trenger ekstra vidde i skaftet, og hun finner mange fine støvletter. Vet at hun bruker mye Gabor og Ecco, mulig at de lages med flere vidder. En bra skobutikk bør ha bra utvalg. I Oslo kan jeg hvertfall nevne Lille Grensen sko og Grensen Skotøymagasin, i tillegg til en klesbutikk i Akersgata, Wilhelmine, kanskje den heter. Der har de hvertfall hatt mye støvletter.

Støvletter er faktisk temmelig umulig å finne for oss med tykke legger.

Skrevet

Men i år synes jeg det er så utrolig mange med forskjellige størrelser i skaftet. Gabor har alt fra M til XL, hvertfall, og hos den Wilhelmine-butikken hadde de masse fint i fjor. Kan jo hende det er for sent på sesongen nå, men jeg så mange fine støvletter for en stund tilbake. Må sikkert på andre butikker enn Din Sko og sånn, men synes det er rart om alle er utsolgt! :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Men i år synes jeg det er så utrolig mange med forskjellige størrelser i skaftet. Gabor har alt fra M til XL, hvertfall, og hos den Wilhelmine-butikken hadde de masse fint i fjor. Kan jo hende det er for sent på sesongen nå, men jeg så mange fine støvletter for en stund tilbake. Må sikkert på andre butikker enn Din Sko og sånn, men synes det er rart om alle er utsolgt! :)

Både Din Sko og DNA har sko støvletter med fleksible løsninger for leggen.

Jeg synes jeg blir uproporsjonert med tights siden jeg er litt rund på midten og bruker bukser med bootcut til tunika. Synes det blir finere.

Skrevet

Er du stor bør du styre unna ballerinas ihvertfall.

Skrevet

Og egentlig tunika og tights også..

Skrevet

Vet at Bianco blokker ut mange støvletter som er for smale i leggen.

Gjest antigartner
Skrevet

Kan absolutt anbefale Gabor-støvletter.

Jeg har antakeligvis Norges tykkeste legger :sjenert: (føles i alle fall slik når jeg skal kjøpe støvletter), og i år fant jeg for første gang støvletter i "vanlig" skobutikk.

Ellers har Stor Mote-butikkene mye tøffe støvletter etterhvert.

Jeg så plutselig at du skrev for mange timer siden, så nå er vel shoppingen din over. Ble det vellykket?

Skrevet
Og egentlig tunika og tights også..

Hvorfor det? Om hu føler seg komfortabel og fin i det, er vel det helt greit?

Jeg syns det er mye mer attraktivt med folk som kler seg slik at de føler seg vel, enn folk som kler seg for å gjøre andre fornøyd.

Skrevet

Nå var det jo ikke klestips hun var ute etter da folkens...

Skrevet

Jeg synes at i tights og tunika ser man litt "snurrebass" ut med ballerinasko til når man er stor, om noen skjønner hva jeg mener. Støvletter ser mye bedre ut.

Skrevet

Nå skulle jeg også ha rimelige støvletter evt. Fant desverre ingen.... dritt....

Men har ikke kjøpt ballerina da... Har kjøpt noen som kan ligne i tuppen, litt sånn pumps... litt dårlig til å forklare, men det er også en liten hel på dem.... slik at det ikke blir flatt, og skal muligens bruke leggvarmere nederst på foten, kjøpt svarte. Vet ikke om de blir brukt, men de tas med hvertfall, ble anbefalt det for å balansere....

Tunika er greit sålenge det ikke er av de stramme, min er passe løs, og tar såklart også mørk tights, ikke glanset, men matt og tykk....

Har testet det foran ærlige mennesker som sier at det er bra!

Så da kan jeg bare glede meg til imorgen...

Og til sist.... det er forskjellige former på alle.... selv om man er overvektig, betyr det ikke at man automatisk har en viss kroppsform.... selv har jeg overvekten timelig jevnt fordelt over hele kroppen... sånn ca....

men som sagt av andre her, det var ikke klesråd jeg spurte etter...

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg vet det er for sent for akkurat denne anledningen, men jeg har et skotips til: ankelstøvletter. Det finnes ganske stort utvalg av dette for tiden, med mange slags hæler, og såfremt du ikke får heeelt 80-talls-noia av dem, så kan det være en ide. Det er i alle fall en skotype som er til trøst for oss tykkleggede. :)

Skrevet

jeg fant utrolige deilige støvletter på Bianco, og bare 600,- !

Deilig!

Så alt ble bra, fikk masse skryt for antrekket også!

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Skrevet

Flott!

Jeg ville også tipse om støvletter, eventuelt pumps med litt høye hæler.

Var det mye fint på Bianco=

Skrevet (endret)
jeg fant utrolige deilige støvletter på Bianco, og bare 600,- !

Deilig!

Så alt ble bra, fikk masse skryt for antrekket også!

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Har du funnet passelig støvletter på Bianco? Det vil jeg vite om! Jeg bruker str. 46 i klær, 40/41 i sko, og har ALDRI funnet støvletter som passer der. Eller, jo, så lenge du ikke snakke om den typen som skal "rulles" litt ned eller ser litt "rotete" ut hvis du skjønner... :ler: Norsk=ikke morsmålet mitt :P

Endret av royaltrux
Skrevet

Hei!

Er selv litt for stor og elsker ballerinas - føler meg litt mindre av det jeg da... Liker å være litt lavere nå når jeg er for tykk... Er jeg helt på bærtur her? Er det ikke pent med ballerinas til skjørt på oss litt større enn gjennomsnittet??

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor man ikke skal ha ballerinasko om man er stor. Jeg er veldig høy, med hofter og pupper, og har da aldri tenkt at jeg ikke skal ha ballerinaer. Det må da bare være fint med en feminin og nett sko om resten av kropppen er litt mindre nett...

Det viktigste er vel at skoen er fin og at fasongen kler foten din? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...