Gjest fortapt Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Tror dere det kan fungere med en "pause" i et forhold der begge parter får lov til å gjøre hva de vil? Hva om bare en part ønsker det? Kan man finne tilbake til hverandre?
LindaL Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 For å være helt ærlig:nei det tror jeg ikke,det vil bli for mange spørsmål og spekulasjoner.Det vil såre veldig om dere finner tilbake til hverandre etterhvert og ting begynner og dukke opp. Jeg ville heller da at det hadde blitt ordentlig slutt så da trengte man ikke tenke så mye på hva den andre gjorde......eller ha samvittighet for hva man selv gjorde..
Gjest smotti Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Tror dere det kan fungere med en "pause" i et forhold der begge parter får lov til å gjøre hva de vil? Hva om bare en part ønsker det? Kan man finne tilbake til hverandre? Min erfaring er at når folk sier sånn, så finner de ikke tilbake. Og visst det bare er den ene parten som trenger pause....... så synes jeg at sier sitt.... Jeg oppfatter en pause der man sier at man kan gjøre hva man vil, som at den parten som vil ha pause ikke ser for seg en fremtid med den andre og vil sjekke/prøve ut andre fisker.... Men dette er min mening.. sikkert andre som mener annet..
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Det finnes egentlig flere "måter" å ha pause på. En slags pause er der det finnes en gjensidig forståelse for at det fortsatt er "oss to", men at man trenger litt tid fra hverandre for å kunne finne tilbake til kjærligheten igjen. Det kan være etter dype konflikter eller lignende. Så har man pauser der den ene parten i forholdet er relativt "lunken", og ønsker mer frihet - men samtidig ønsker å ha den andre i bånd. Å ha en slags backup. For å svare konkret på spørsmålet ditt: Jeg tror ikke det er noen god idé generelt sett, med mindre rammene rundt er veldig tydelige. Å faktisk finne tilbake til hverandre vil bli veldig vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Det du vil ha er altså en backup hvis det ikke funker med den nye ? Da skal det være den gamle kjæresten ? Tror det vil fungere veldig dårlig. Kunne forresten aldri tenke meg en " pause" i et forhold. Da er det bedre å bare gå ut av forholdet, det at du tenker på en pause sier vel at det ikke fungerer
Gjest fortapt Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er nok heller den parten som _ikke_ vil ha pause. Kjæresten min vil "leve singellivet" en liten stund, siden h*n ikke har vært singel siden h*n var 17... Eller så har h*n kanskje bare lyst på en annen...
Sarah_83 Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Tror dere det kan fungere med en "pause" i et forhold der begge parter får lov til å gjøre hva de vil? Hva om bare en part ønsker det? Kan man finne tilbake til hverandre? Jeg tror det er bedre å prate om problemene og prøve å finne løsninger enn å ta en pause i forholdet. Hva er det dere ønsker å få ut av denne pausen da? Har den et spesifikkt formål? Hvis det er slik at bare den ene parten ønsker denne pausen, hvordan blir det for den andre da? Og gjøre hva dere vil?- hvis det betyr å holde på med andre- hvorfor gjøre det hvis dere virkelig vil være sammen. Jeg tror det heller bare vil skape enda større problemer enn dere har fra før.
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Vi hadde pause i noen måneder for jeg var usikker på mine følelser for han, men vi ble sammen igjen når jeg fikk tenkt meg om, så det er mulig ja
Gjest fortapt Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Vi hadde pause i noen måneder for jeg var usikker på mine følelser for han, men vi ble sammen igjen når jeg fikk tenkt meg om, så det er mulig ja Var han fornøyd med den løsningen fra begynnelsen av da? Hadde du et behov for å gjøre "singel-ting"?
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Var han fornøyd med den løsningen fra begynnelsen av da? Hadde du et behov for å gjøre "singel-ting"? Nei han var ikke enig, men jeg følte at jeg trengte det for å tenke igjennom ting følelsesmessig. Jeg var usikker.Det var ikke for å gjøre singleting nei!
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Det er jo der forskjellen ligger. Det kan jo være så mange grunner til at man skulle ønske en slik pause! Et ektepar jeg kjenner tok ut separasjon fordi de følte de ikke kunne reparere samlivet sitt. Så tok det ikke mer enn to uker før de innså at "nei, vi to kan ikke være uten hverandre". Og på den måten klarte de å sette konfliktene til side, og samarbeide bedre. Hvis det er for å "levva livet" derimot, så blir det jo noe helt annet.
Gjest *nurket* Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Min tidligere samboer ønsket seg en pause, fordi han var usikker på sine følelser for meg. Jeg tok dette som et tegn på at det aldri kom til å bli oss igjen og flyttet ut. Etter en liten stund fant han ut at han elsket meg likevel, uten å si noe til meg. Han bare regnet med at det gikk seg til. Men da hadde jeg fått tid nok alene til å vite at jeg ikke ønsket meg tilbake, og jeg hadde møtt noen andre. Skal man gjøre dette må man ha veldig klare regler. Er det for å være singel og leve livet, så er det like greit å gjøre det slutt etter min mening.
Glitnir Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Det er ikke noe som heter pause i et forhold etter min mening. Enten er man sammen eller så er man ikke. Om man eventuelt på et senere tidspunkt finner tilbake til hverandre, så er jo det fint, men da har det i så fall vært forhold-slutt-forhold. "Pause" fører til altfor mye usikkerhet og vonde følelser - for minst en av partene.
Rosalie Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Det er ikke noe som heter pause i et forhold etter min mening. Enten er man sammen eller så er man ikke. Om man eventuelt på et senere tidspunkt finner tilbake til hverandre, så er jo det fint, men da har det i så fall vært forhold-slutt-forhold. "Pause" fører til altfor mye usikkerhet og vonde følelser - for minst en av partene.
LilleLy Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Jeg må si at jeg ville nok gitt mannen en pause om han følte behov for det.. men først kommunikasjon i en eller annen form... og at man må enes litt om hva man egentlig vil med en pause. Er hensikten å sjekke ut singellivet, eller få en pause for seg selv for å tenke... singel-opplegget tror jeg kan bli vanskelig å takle dersom man ønsker å finne tilbake til hverandre....
Gjest Tigress Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Det er jo en del som tar mer eller mindre lange pauser og som kommer tilbake til hverandre, så det skjer jo... Personlig tenker jeg alltid bare på Friends, der Ross rota med ei dame mens de hadde pause, og Rachel gnog om dette i evigheter, hvorpå det alltid endte med Ross som brølte "WE WERE ON A BREAK!" (beklager skrikinga, men det hørte liksom med...). Så jeg tror det fort kan bli veldig vanskelig å sette opp et felles regelverk for en pause...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå